retseester-det här är mitt liv och jag gillar det!

Alla inlägg under oktober 2013

Av Ester - 19 oktober 2013 19:59

Haft en så otroligt underbar vecka i Dlarana med Sanna och Rebecka! Inte nog med att vi skrattat åt allt möjligt, saker som egentligen inte är roliga, men så blir det med typ 12 timmars jobbdagar och för lite sömn på en luftmadrass ;) Vi har träffat massa underbara ktristna skolgruper och pastorer oxå!


Tidigare har jag känt att jag inte vet om det är rätt att jag ska teama på Ny Generation, jag har längtat hem och det har bara inte känts rätt att vara här, men den här veckan ändrades det. Jag fick en stark känsla av att det är här jag ska vara det här året. Det var igår (fredag) när vi satt på en gruppträff med en tjej vars grupp var jättetaggad och hon berättade om massa fantastiska grejer det gjort med sin grupp. Jag forstog där och då att det här är Guds plan för mig det här året. Kan inte beskriva varför och hur jag kände, men det bara kändes så rätt när vi satt där och jag blev så glad och lycklig, men samtyidigt ett enormt lugn på insidan, som på ett sätt jag inte känt tidigare. Det var helt fantastiskt! :D


Glädjen satt i hela kvällen efter det och jag känner fortfarande av det lite grann och känner mig så lugn över det här året och att även om det käns jobbigt nån mer gång så kommer det bli bra och att det är bara att lägga saken i Guds händer och han kommer hjälpa mig.

Av Ester - 2 oktober 2013 20:51

Livet rullar på här nere i Uppsala och det är gött. Vet inte rikgtit vad jag ska skriva om vad som har hänt, undrar ni så får ni fråga orkar inte tänka igenom det nu och formulera till bra ord.


Men tänkte bar tala om att min diktblogg numera är en fotoblogg oxå och har därmed bytt namn till http://estersdikterochfoton.bloggplatsen.se/  Jag kände nämligen att jag ville ha en blogg för foton oxå och eftesom jag inte lägger upp så mkt dikter så tyckte jag det passade bra att göra det till en blogg för båda två och vill heller  inte ha en till blogg, den hör bloggen kändes helt enkelt inte rätt för att använda som fotoblogg.Den här bloggen känns inte rät överhuvudtaget, den känns mest bara onödig att jag har, jag skriver ju typ ändå aldrig något vettigt. Men tänker inte ta bort den, för ibland kan jag få otrolig lust att skirva och kan vara bra att ha nån stans att berätta för "världen" vad som händer i mitt liv. Dikt-/fotobloggen är en blogg jag kommer använda för att trycka mina känslor genom ord och bild.


Nu vill jag inte skriva mer, hej då.

Ovido - Quiz & Flashcards