retseester-det här är mitt liv och jag gillar det!

Alla inlägg under januari 2011

Av Ester - 30 januari 2011 13:24

Har nyss renskrivit färdigt vårat radiomanus till svenskan.

Blir att fortsätta plugga med engelska, spanska och kankse lite matte oxå.
Blä för att man ska ha så mkt att plugga! Fast har ju faktiskt gjort annat den här helgen oxå, (gårdagens inlägg) :)


Men vet ni...

  • Jag har kommit på att jag tycker det är kul att skriva dikter.
  • Jag gillar fortfarande att skriva noveller.
  • Jag ska snart skriva en till novell, till svenskan.
  • Jag är mörkrädd ^^
  • Jag har världens bästa vänner.

Puss hej leverpastej är äckligt ;3

Av Ester - 29 januari 2011 19:15

Var på ungdomsaplhahlg från igår tills idag. Va rikitgt nice massa trevligt folk och massa annat kul :D

Det var meningen att jag skulle sova på en luftmadrass, men blev överlycklig när jag såg att det fanns sängar man kunde sova i ist. Jag gillar nämlinge inte att sova på luftmadrass x)


Knäppte en del bilder, men jag lägger nog inte upp dem. För var mest flumm bilder som alla såg lite halvwierd ut på så jag tror inte de vill att jag lägger upp dem :P


Tack till alla härliga som gjorde den helg så bra! :D


Nu läre jag iaf börja på med att renskriva manuset till radioteatern som vi ska göra på svenskan... Puss hej på er ;3

Av Ester - 27 januari 2011 19:57

Skoldag som vanligt, bortsett att vi inte hade riktigt samma lektioner som vi haft tidigare på torsdagar pga ny shemaperiod...

Vi hade bla våran första naturkunskapslektion, verkar väl vara rätt okej iaf =)


Hände inte så mkt mer spännande idag..


Men nu ska jag iaf kolla på sveriges värsta bilförare! ÄLSKA!!! :D <3


Puss hej! ;3

Av Ester - 26 januari 2011 17:59

Otroligt vad jag är trött! Jag är typ jämt trött nu förtiden. Måste försöka lägga mig tidigare, men det är tråkigt. Även fast man lägger sig tidigt så blir man trött när man måste kliva upp kvart i 6 -.-

Är trött på allt möjligt, skolan, vissa irriterande personer... Blää palla!!


Skolan som vanligt, hade inga speciella lektioner som är värd att skriva om här. Jag, Sara mfl dampade lös lite på en viss person oxå... Ååh han går mig på nerverna!!


Hmm jaa, kommer inte på nå mer att skriva nu... Pöss hej! ;P

Av Ester - 25 januari 2011 20:28

Jag vill inte falla, falla för dig

Är rädd att falla, falla ner i en grop

En grop av besvikelse och ledsamhet

Men du får mig att falla, falla för dig

Falla för ditt söta leende, falla för dit söta beteende

Jag vill inte falla, falla för dig

 

Bara en lite dikt som jag kom på :P


Idag så har det bara varit en vanlig skoldag, fast ändå inte jättevanlig eftersom vi gjorde typ sånna saker som man inte gör varje dag. Engleskaredovisning, historiaprov (gick faktiskt rätt bra trots att jag inte pluggat så mkt), mattte (har inte haft det på tisdag förr...) och idrott, då spelade vi badminton och tennis. Vi är gryyyym på tennis!! xD


Det var i stora drag min dag, kan ju oxå tillägga att jag och Sara dampade lös lite på en viss person idag x)


Nu ska jag gå ner och fika med familjen och kke titta på nåt kul på tv :) Puss hej!

Av Ester - 24 januari 2011 18:08

Idag var jag i skolan som vanligt då, men kändes lite ovanligt att ha film på en måndag. Men vi hade iaf det, efterosm det är ny shemaperiod nu och sehman ändras. Vi håller iaf på att redigera våran film nu. Vi är ganska klara, ska bara lägga till lite musik och sånt. Vi satt och letade efter musik i typ två timmar idag men vi hitta inget bra xD Så vi får hoppas att nån har nåt bra hemma, annars blir det ju lite tråkigt att bara ha det helt tyst när de inte pratar.

Hade oxå spanska och engelska...


Här kommer iaf lite bilder från helgen med tjejerna, det är inte bara jag som tagit dem, utan de andra oxå =) (Bilderna blev visst i fel ordning, den längst ner är först osv...)


                                                    

Av Ester - 23 januari 2011 19:07

I fredags så åkte jag, Elin, Katja och Sara till Saras lägenhet efter skolan och lämnade våra stora feta väskor. Sen kom även Frida, hon hade varit hem och hämtat grejer för att sova över. Så åkte vi med Simon, Fridas pv, till donken och käka. Visste inte att det kunde vara så kul att åka bil, men tydligen. Kan ju bero på att vi satt fyra flumma tjejer hoptryckta i baksätet, vi garva iaf ända från öster till donken.

Tyckte faktiskt lite synd om Simon som fick sitta i bilen och på donken när han fick lyssna på vårat fnitter :P

Efter vi hade ätit åkte vi till IcaMaxi och handlade frukost och lite godis. Fast Elin och Frida var nyttiga och handlade bröd och frukt ist för godis:P Sen åkte vi tillbaka till lägenheten och var där hela kvällen och flummade och pratade. Det blev både prat om roliga och allvarliga saker.

Vid 1 halv 2 nån gång så gick vi och la oss. Men jag, Sara och Frida kunde inte sova, så vi gick ut på promenad. Kände lite skumt att vara ute och gå mitt i natten, men det var mysigt.  Sen när vi kom in igen så satt vi och pratade en stund, lr ja rättare sagt viskade men...

Sen så somnade vi väl till sist iaf.

På morgonen när vi vaknade så pratade vi först ett tag  och sen satte vi oss på golvet runt soffbordet och åt frukost. Man kände sig typ som nå japaner lr nåt xD men det var riktigt mysigt. Flummet fortsatte tills det var dags att ta bussen hem igen. Tack för en enormt, super, mega, underbar, bäst helg tjejer! Det måste vi göra om nån gång! Älskar er tjejer! <3


Bilder kommer förmodligen en annan dag, för jag hinner inte nu för jag ska gå. Puss på er allihop iaf ;3


Av Ester - 19 januari 2011 18:35

Idag så hade jag bara en enda lektion, den började 13.50 och slutade 15.00 Egentligen så har jag fler lektioner på onsdagar, men inte idag, bara för att nästa alla våra lärare akulle åka till Stockholm med treorana så fick vi vara lediga. Men spanskaläraren var inte i Sthlm så det måsta jag åka in och ha, men gjordet inte så mkt. Och som jag sa igår så fick jag ju träffa Sara!! :D


Innan jag åkte till min enda lektion, så var jag jätteduktig och pluggade matte. Så nu är jag klar med det som vi skulle vara klara med :)

Måste även plugga lite mer nu...


Puss hej ;3

Ovido - Quiz & Flashcards