retseester-det här är mitt liv och jag gillar det!

Alla inlägg under december 2012

Av Ester - 30 december 2012 14:44

Tänk att det nu nästan gått ett helt år igen! Jag vet att jag tjatar en massa om att tiden går så fort, men det gör den ju verkligen! Känns lite konstigt att säga att det är nytt år i övermorrn, men är ju så, så är väl bara att jag tar och inser det. Jag måste inse att tiden går såhär fort.


Men ser iaf fram emot imorrn, för då har jag och lillsyrran bjuit hit lite kompisar för nyårsfiande. Så vi har börjat bakat lite paj idag och mer blir det imorrn, för kommer nog några riktiga storätare, haha. Nemen vi lär ju ha flera pajer för att det ska räcka till alla.


Som ni ser så har jag bytt header, kände för en lite vintrigare, bytte typsnitt på rubrikerna oxå, för vart nå knas när jag bytt header, så de typsnittet jag hade försavann och jag mindes inte vilket jag hade, så blev ett nytt :)


Men näe nu måste jag strax gå och städa och fixa lite tills imorrn, hej då. Önskar gott nytt år nu, för kommer antagligen inte hinna med nån bloggning imorrn för kommer ha fullt upp att fixa, så gott nytt år, hoppas ni alla får en bra nyårsafton och ett superbra 2012! :D

Av Ester - 25 december 2012 22:03

Hade tänkt att jag skulle göra ett gulligt litet "god-jul-inlägg" igår, Me hann inte med det, var så mkt annat som skulle hinnas med.

Men då kan jag ju skriva god jul nu istället, bättre sent än aldrig. Fast kanske är nu man brukar säga god fortsättning? Aja inte vet jag, ha det bra resten av den lilla tiden som är kvar iallafall :) och nästa är oxå för den delen!

Julafton var iaf bra, fick många fina julklappar :) orkar inte rabbla allt jag fick, är det nån som undrar så får ni väl fråga ;P

Idag var jag på mitt livs första julotta med familjen, var ganska mysigt :) fast jag var sjukt trött, för klev upp vid 5 eftersom det börja kl 6.
Sen bara varit hemma och slöat hela dagen.

Men nu dör min mobil snart, så jag tar och säger hej då nu, så jag hinner spara detta inlägg :)

Av Ester - 22 december 2012 16:21

Oj oj, två dagar till julafton :O Fast har nästan förstått, det men verkligen bara nästan, känns ju lite sjukt säger jag bara!


Var ju nästan längre än vanligt nu sen jag bloggade sist, nästan en vecka. Men har varit väldigt fullt upp denna vecka, sista spurten innan jullovet i skolan, så varit massa plugg och fixat julklappar, så har jag varit med min älskling och de sakerna känns så mycket viktigare än att blogga känner jag ;) Haha även om ni tycker det är tråkigt att inte få nåt att läsa, så känner jag att bloggen inte prioriterar jag inte i första hand.


Igår så städade jag och julpyntade jag mitt rum lite. Hittade kuvert sen födelsedagen med samanlagt 400 kr, inte illa, så det lönar sig att städa ibland :) (Vet att bilden är suddig och dålig, men min kamera har damp -.- )



Pepparkasbak idag med systrarna :) 


    


Var värsta fint ute på himlen idag :)


 



Är väl nu när det är så kort kvar till jul som man borde lyssna på julmusik i massor? Men näe, jag kände verkligen inte för det idag, så sitter och lyssnar på mina älskade, underbara coldplay istället <3



Nyss ätit ungstekt falukorv och pärmos (potatismos, för er som inte kan "riktigt"svenska), smarre smaskens :)

Och om ett tag så åker jag och Rebecka in till stan för att kollat på "Hobbit" med lite braiga människor :)


Haha men ni måste ju fått en chock av detta inlägg, tre bilder i samma, det är minsann inte vanligt ;) Men trorinte att bilder kommer bli nån vana i mina inlägg nu bara för det ;)


N har jag inge mer att skriva, så hej då! :)

Av Ester - 16 december 2012 20:36

Go kväll i stugan! Sitter här och lyssnar på julmusik och är trött. Och trött det är jag för att igår eftermiddag/kväll/natt så var jag och ett gäng andra härliga människor hos Jocke och hade "Sagan om ringen"-maraton, så då är jag tre måste-ha-sett-filmer rikare. Riktigt bra var de, de var inte alls som jag föreställt mig att de skulle vara, men bra var de iaf som sagt :D Fast man blev rejält trött av att titta på film från ca 15.00-04.30, med endast uppehåll för byte av filmer och pizzakäk i Delsbo. Men var värt det tycker jag :D Sen när vi sett klart alla filmer så sov jag, Eva, Hanna, Maja, Linnea, Martin och Johan över hos Jocke för det var så lågnt för oss att åka hem 5 på natten. Sen så stannade jag kvar och var med min honey boney ett tag, blev lite mys hemma hos honom och så middag hos hans föräldrar. Trevligt, trevligt :)


Men näe nu ska jag ner och fika, sen soooova. Asså, sjukt trött efter detta, trots att jag legat och typ halvsovit hela dagen, haha. Så ska bli skönt att gå och lägga sig sen, hej då å go natt! :)

Av Ester - 12 december 2012 16:09

Egentligen tycker jag det är lite overskill att alla tjatar om att det är 12-12-12 och så, men jag kom inte på nån annan rubrik nu, så det fick bli det, så måste jag faktiskt erkänna att jag tycker det är lite kul. Fast detta är ju sista gången vi i denna generation får uppleva att alla tre siffrorna i datumet är lika, om det inte är nån som blir väääldigt gammal då, haha xD


Vet inte vad jag ska skriva nu, har för mig att jag tänkte på nåt bra nyss som jag skulle blogga om, men det flög då ur huvet.

Har iaf varit en slapp dag i dag, bara en lektion, samhälle där vi kollade på en film om fattigdom, rätt hemskt :/ Och imorse, lr ja snarare förmiddags kanske, fotade jag min fotouppgift till skolan - stilleben och jag valde att fota på lussebullar och två fina kaffekoppar. Blev rätt nöjd faktiskt :)


Inte bloggat sen i söndags, men ni är ju vana nu med att jag inte bloggar så ofta. Så finns det ju faktiskt de som är mycket sämre än mig på att blogga, så jag är inte så mkt att klaga på.


Men i måndags var ju kamel som sagt, gick bra, sjukt varmt bara, men kul ändå :) Sen när jag kom hem var jag så trött, så orkade typ inte göra nåt, eller jo just det, jag bakade lussbullar. Fast det krånglade, som det alltid gör när jag ska baka nåt, så då vart jag sur och ännu tröttare. Men blev iaf bra med bullarna tillslut, så vart de ju bra på bild idag oxå :)


Och igår tisdag så hade jag inte heller tid för bloggning, för först var det ju skolan som vanligt, sen så var jag hos min finJoakim :)


Just det nu kom jag på vad jag skulle skriva nyss, tror jag iaf, lr var två saker jag skulle skriva och nu kom jag på den andra oxå :) Yay!


Men börjar med det att jag tycker det är lite småcoolt att detta år har jag haft omkring 300-400/månad läsare på min blogg, haha fattar inte vad alla vill läsa om egentligen xO Men ja kul att folk är intresserade av mitt liv, haha. Fast egentligen så bryr jag mig inte, jag skulle fortsätta blogga fast inte en enda läste, jag bloggar för min skull och ingen annans.


Och den andra saken jag skulle skriva, tror jag iaf var att jag nyss satt och drack varm oboy, åt banan och kikade på gårdagens avsnitt av julkalendern som jag missade och att jag tycker julkalendern faktiskt är bra iår :) Fast inga julkalendrar slår ändå "Diselråttor och Sjömansmöss", men förra årets "Tjuvarnas jul" var ju inte långt ifrån.


Haha oj vad mycket jag skrivit nu, ska inte uppehålla er längre med att läsa om mitt tjat om allt och ingenting, ska fortsätta att göra julkort istället och längta tills det blir mat, fläskpannkaka, mums :) Hej då!

Av Ester - 9 december 2012 15:50

Hejsan på er!

Nu ska jag skriva om något som ni är ganska vana att läsa om vid det här laget, nämligen en bra helg.


Började i fredags med bara en lektion som vanligt på fredagar, på den slutade vi en timme tidigare och då blev det kika runt lite på stan efter julklappar med bästa vännen Sara, sen hem till älsklingsJocke och äta smaskig paj hon hans föräldrar och sen hade vi filmmys, vi såg på Matrix, väldigt rörig film så var en hel del jag inte förstod. Men var ju trevligt iaf för fick ju va med min finaste :)


Sen så lördag var det först på dagen genrep för "Åsneexpress" på Högliden och jag var för femte året i rad kamel, haha är ju faktiskt kul xD

Senare på kvällen så var det dags att åka tillbaka till Högliden för årets nobelfest, god mat, trevligt folk (bl.a. älsklingen min igen), finkläder och predikan av duktiga Cirkus Mie, en tjej som jonglerar, slukar eld, ja gör cirkusgrejer helt enkelt, medans hon pratar om nånting bra. Fett coolt! Det var en riktigt bra kväll :D


Och idag söndag så var det åka in till Högliden igen, för att spela upp "Åsneexpress", gick ju bra. Säger bara åh vad alla barn är söta när de spelar sina roller! :) Träffade trevligt folk idag oxå, bl.a Jocke igen <3


Imorrn blir det två uppspelningar till av musikalen för skolor och förskolor, blir grymt tror jag :D


Men nu ska jag ner och äta pärgratäng (=potatisgratäng, till er som  inte kan riktig svenska), kärlknöl och café de paris sås, smarre smaskens! Sen efter det så ska jag nog fortsätta att göra lite julkort :) Hej då!

Av Ester - 6 december 2012 20:49

Go kväll! Är såklart som vanligt, men har haft fullt upp med att plugga och göra julkort denna vecka. Men vblir ju så nu när det närmar sig jul. 

Jag har nämligen tänkt att jag ska göra egna julkort att skicka ut till en del i år, tycker det är så mysigt att göra egna kort, mycket roligare än att köpa färdiga med små tomtar på.


Så ja, det är väl vad jag gjort den här veckan. Varit i skolan oxå förståss, men det antar jag att ni fatta ändå och det ingår väl i plugg oxå så. Just det, har träffat min finfina pojkvän en dag oxå. Och det blir det till att göra imorrn oxå, wiihoo :D

Haft en bra vecka iaf, fått träffa mina underbara vänner Sara och Elin i skolan :D


Hmm, ja vad ska man mer skriva, just det, det har ju blivit december nu oxå. Vilket ju innebär att julkalendern går på tv, hittils verkar den då bra måste jag säga. Även fast den är riktiad till barn, så tycker jag att den är kul att titta på den. Är ju lite nostalgi oxå på att det är fortsättning på greveholm och så måste jag ju bara säga att jag diggar Staffan och Shaun (stavning?) starkt, haha!


Näe, men ni få nöja er sådär idag så blir det väl mer bloggning en annan dag, nu ska jag bege mig ner och fika lite, hej då!

Av Ester - 1 december 2012 14:04

Oj oj, duktig jag är bloggning två dagar i rad, men förvänta er inte någon vana på det.


Helt sjukt i alla fall att det är första december idag, det var ju nyss sommmar och ajg var i Spanien :O Vart tar all tid ivägen egentligen, den bara flyger iväg på nåt vis. Jag börjar ärligt tro att en månad har hoppats över i år! Och imorrn är det första advent oxå, vilket ju betyder att det snart är jul, galet! Men jag måste ju erkänna att jag faktiskt börjat längta till jul, är ju trots allt den mysigaste tiden på året. Att få spendera tid med familj, släkt och vänner, tända massa ljus äta god mat och allt annat man gör på jul är verkligen något jag gillar när det väl blir dags :D


Men att det kommit snö gör ju det lite lättare att förstå att julen är på ingång, så började ju julkalendern imorse oxå och det gjorde oxå att julkänslan tog vid ännu mer och imorrn när man tänder advensljusstaken tror jag att jag faktiskt kommer fatta helt!


Kom på att jag varje år klagar på att tiden går så fort, så är väl dags att inse nu att den inte går så fort utan att det är såhär tiden ska gå.

Fast pappa kom faktiskt med ett smart resonemang för ett tag sen, att anledningen till at det känns som tiden går fortare och fortare ju äldre man blir, är att ett år utgör hela tiden en mindre procent av ens totala livslängd. Och att när man var liten kändes tiden fram till t.ex jul mycket längre, för att man längtade så mycket och var så exter över alla julklappar och sådant. Men ju äldre man blir, ju mindre ser man fram emot det. Så ja, jag tyckte det var en rätt smart teori och det stämmer ju faktiskt.


Men näe, nu ska jag dra för att snart äta och göra mig i ordning när Jocke kommer och hämtar mig och syster så ska vi iväg på ungdomssamling till Friggesund ikväll och där blir det bl.a pulkåkning hemma hos Josef, jag ser fram emot en bra kväll :D


Hej då, alla insnöade människor (även inte insnöade) :)



Ovido - Quiz & Flashcards