retseester-det här är mitt liv och jag gillar det!

Alla inlägg under augusti 2010

Av Ester - 30 augusti 2010 19:11

Idag så har jag bara varit i skolan, förutom en stund på stan med Sara och Frida. Grymt drygt att vi började 8, då måste man ju kliva upp typ kl 6 för att hinna med bussen som går 7  och tvärr så börjar vi 8 imorrn oxå -.- Men aja sånt är livet.


Jag vill skirva novell! Jag har en svag liten idé, men jag vet inte hur jag ska skriva :( Men ska fundera ett tag till så kke jag kommer på nåt.

Förresten så är det bara att säga till om ni vill läsa någon av mina andra noveller, så skickar jag den. Jag kan ju tala om vad det heter så kke det låter mer lockande. Två av dem heter "Inte som jag trodde" och "Förändrad" det är en serie lr vad man sak säga. Sen har jag även skrivit en till som heter "Gittaren". Jag hoppas att ni vill läsa dem, för då blir jag glad   


Det var allt från mig idag pössilipöss :3

Av Ester - 28 augusti 2010 10:37

Snart så ska vi fara till stugan på lyskväll. Det blir korvgrillning, marsalltändning och lite sånt där. Vi ska även hämta småkusinerna så då har vi verkligen att göra hela dan med de vildingarna.

Btw så kommer det kke bilder därifrån här lr på fb.


Pussi puss på er fårn mig Ester von Bäst ;)

Av Ester - 27 augusti 2010 18:09

Idag så hade vi våra första riktiga lektioner på gymnasiet. Vi gjorde inte så mkt på dem. Men det är ju ändå lektioner :P Det gick iaf bra.

När jag hade haft foto och Sara, Frida och Elin hade bild så var jag tvungen att vänta på dem typ en timme för vi fick sluta tidigare. Det var mening att vi skulle sluta samtidigt som bildarna, men så blev det inte. Så det var lite drygt att vänta. Men aja jag överlevde iaf :D


I övrigt så har jag inte gjort så mkt idag, bara 'ätit middag sånna saker som man gör varje dag.


Förresten så har jag upptäckt att dek känns jättekonstigt när man ser folk från sin gamla klass och vet att det inte är ens klass längre.  Men man vänjer sig nog vid det oxå.


Även att ajg tycker att ajg är duktig för jag hittar till mitt skåp nu, det gjorde jag inte i morse när jag kom till skolan. Men som tur var kunde Saras kompis som går i tvåan visa oss.


Det var som sagt min dag. Pöss hej fråm mig  Ester Klant Bergström

Av Ester - 26 augusti 2010 18:24

Idag så var jag på gymnasiet för andra dagen, eftersom vi var på hölick så. Vi gjorde inte så mkt idag men, det vi gjorde var iaf att få sheman och skåp och lyssna på een dryg föreläsning om klamydia. Jag tror faktiskt inte att vi gjorde något mer förutom lunch och så då men.

Imorrn så börjar vi iaf med vanliga lektioner. Det ska bli klul faktiskt, även om det kke är lite drygt. Det första vi får ha är typ foto lr film, det ska bli kul :D


Det var vad jag hade att skriva om idag, kommer väl mer imorr kan jag tro. Pöss hej :3

Av Ester - 25 augusti 2010 15:58

Ja nu är jag hemma igen från två trevliga dagar med den nya klassen på Hölick. Det mesta var ju bra förutom att det regnade hela dagen igår, så man inte kunde göra nåt annat än att sitta i stugan och prata. Men men vi överlevde det oxå :P Jag har lärt känna två nya plus att ajg har lärt känna sara bättre än ajg gjorde förut, det är nice det  :D

Igår så satt vi mest inne i stugan som sagt, förutom en namnlek som vi gjorde. Inte jättekul då, men man lärde sig ju iaf vad alla heter.

Idag så kom tvåorna och treorna oxå dit och hade massa olika lekar med oss. Jag var bara med på nåra men det var kul :)


Imorrn så blir det till att åka till skolan. Känns jättekonstigt att man skaåka till gymnasiet istället för Bergsjö, men aja man vänjer sig väl :P


Det vara vad jag hade att skriva. Pöss hej :3

Av Ester - 23 augusti 2010 18:19

Idag så var det första dagen på gymnsasiet, det var in så hemskt som jag hade trott:) Förutom att jag måsta svara första av alla på uppropet i aulan :O Det var lite läskigt då. Men jag överlevde iaf, som tur var.

Och när vi kom ut från aulan satt Andrea där, så det var ju kul att få träffa henne lite oxå :)

Vi gjorde inte särsklit mkt idag på skolan. Men det lilla vi gjorde var iaf; först upprop i aulan, sen gick vi till ett klassrum (som kommer att vara vårat hemklassrum) och fick veta vilka våra klassföreståndare är och gick igenom så att det stog rätt adress och sån på alla. Jao, sen sluta vi :)

Just det ja, vi är både foto-film och bild tillsammans, men det ska nog bil bra :D


Imorrn så ska vi på ett "lära känna läger" till hölick (ett ställe utanför Hudik) med den nya klassen. Det ska bli kul, för än så länge tycker jag att det verkar som att jag har hamnat i en trevlig klass.


Det var min dag det, Pöss hej :)


Så grymt skön låt!!

Av Ester - 22 augusti 2010 10:51

Ja nu är det sista dagen på sommarlovet då. Så jag ska mest bara vara hemma och ta det lugnt, ska även fixa lite grejer innan skolan börjar imorrn. Justja ska skjutsa lillasyster till en kompis oxå.


Min tå är bättre nu så jag kan gå på den, okej det har jag i och för sig kunnat ett tag nu, men nu gör det typ inte int alls ont.


Mja har inte direkt nåt mer att skriva idag så, Pöss hej :3

Av Ester - 21 augusti 2010 18:06

Tjabba! Idag så var jag på stan med mamma och syster. Köpte en skjorta, jeans och skor :)


Även att jag är sjukt taggad för att börja gymnasiet nu :D Jag längtar otrligt och vill att det ska bli måndag NUU!! Visserligen är det skönt med sommarlov oxå, men jag är trött på det nu :P Man har ju inget att göra om dagrna. Så därför ska det bli kul att börja skolan igen, plus att det blir nya kompisar och allt nu, men det är bara kul :D


Det var vad jag hade att skriva idag här kommer en bild på de som jag köpte i stan.

  


Pöss hej från mej :3


Ovido - Quiz & Flashcards