retseester-det här är mitt liv och jag gillar det!

Alla inlägg under november 2012

Av Ester - 30 november 2012 15:51

Som vanligt dålig på att blogga, men det vet ni väl vi det här laget, så kanske ska sluta nämna det ialla inlägg ;)


Men ja, vad ska jag skriva nu då egentligen?

Hade inga lektioner på skolan idag, eftersom läraren från min enda lektion på fredagar skulle vara borta. Men hade körlektion däremot i detta fantastiska väder. Men gick faktiskt bra, ingen dog och inget förstört. Börjar ju bli ganska bra på det där nu trots allt, haha :P Kanske lyckas med körkotet nån dag jag oxå :D


För övrigt har det väl inte hänt så mkt sen jag bloggade sist, livet rullar på som vanligt lixom; skolan, plugga, pojkvännen och vännerna. Men som min bloggtitel "Det här är mitt liv och jag gillar det!" och tur är väl det tycker jag :) hade ju inte varit nå vidare om jag inte gillat mitt liv.


Ikväll så blir det åka till Högliden och lyssna på Simon Ådahl som sjunger och spelar, ska jag hjälpa till lite med fikat oxå, så får man ju träffa massa grymt folk oxå, kommer bli en bra kväll tror jag :D


Nu är det snart dags att äta och sen fara med bussen iväg till stan. Hoppas ni oxå får en bra fredagskväll, hej då på er! :)


Btw kom och tänka på en sak; vet inte om jag ska klaga på eller gilla att det snöar. Måste n oig faktiskt säga att jag gillar det, för då får man ju snart åka slalom :D

Av Ester - 25 november 2012 16:00

Asså har aldrig fattat vad likgiltig betyder, vet bara att man brukar säga "Slö, slapp och likgiltig", haha. Men jag är iaf slö och slapp idag, vet dock inte om jag är likgiltig eftersom jag inte vet vad det betyder xD


Men annars så tänker jag skriva om det vanliga nu, nämligen en bra helg. Förvånande va? ;) Fast var faktiskt ett tag sen jag skrev om det nu.


Börjar med fredag, då  hade jag som vanligt sovmorgon, för börjar ju 14.10 Fast åkte in till 12, för att vara med Elin, hade tur att jag träffade på min kompis Lisen och hennes kille när jag skulle vänta på bussen, så då fick jag åka med dem in till skolan istället, så slapp åka buss :) Väl på skolan så var jag med Elin då som sagt fram till strax innan två när vi skulle gå på våra olika lektioner. Sen när nån lektion, min lektionen väl började visade det sig att vi knappt hade för stora delar av klassen hade haft svenska nationella och fick därför sluta. Men vi skulle skriva ner vad vi ska göra nästa vecka hemma när lararen är borta så vi inte har några Nk-lektioner. Kändes något onödigt att åka till skolan för ca 10 minuters lektion måste jag ju säga, men aja, fick ju iaf komma hem två timmar tidigare än om jag skulle haft "riktig" lektion, det var ju skönt!

Väl hemma så blev det lite slöa och senare på kvällen blev det fredagsmys med familjen, god mat, efterrätt, popcorn, tv och film!


Och så lördag, då åkte jag till min fina Jocke, hans syrra hade fyllt år, så då åkte vi hem till hans föräldar och firade henne. Riktigt trevligt, för han har en jättetrevlig familj. Sen så åkte jag, Jocke, Jockes syrra och hennes man upp till Norrberg på ungdomsamling, träffade folk, spelade innebandy och lite annat sköj. Sen hem till hans föräldrar igen och fika och hade trevligt. En riktigt mysig dag måste jag säga :)


Och ja, idag söndag, bara hemma och slöa, fixa lite grejer och sådär. Snart blir det middag och sen kommer 10-åriga grannen hit, för hon ville leka lite och klart jag ställer upp att leka med barn, för jag älskar ju det :D


Hej då på er, jag hoppas ni alla andra oxå har så här bra helger som jag har :D


Kan visa en bild på hur det går när man inte kan bestämma sig för vilken färg man vil ha på nagellaket, haha! (Även att den högra handen ser större ut, men det är bara för att den bilden är mer inzoomad.


 

Av Ester - 22 november 2012 10:04

Idag är en sån dag då jag sitter och väntar igen, sitter på skolan själv och har tråkigt, för Elin och Sara är inte här :( Blev ännu längre väntetid idag för vi hade prov på samhällslektionen, så då vart jag klar tidigare än lektionen slutade. Men satt iaf och pratade med Therese ett tag, det var ju trevligt, men hon måste gå på lektion, så då blev jag själv igen :/

Fast är egentligen ganska skönt att sitta själv, för man får tid att tänka på saker och ting :) men som sagt rätt segt och uttråkande...

Jag vill att det ska bli lördag så jag får träffa min fining, längtar! Tycker det kan bli lördag nu, helst nyss.

Men näe nu ska jaf fortsätta sitta här i min ensamhet och tänka och ha tråkigt, så snart ska jag äta oxå när matsalen väl öppnat, för jag är hungriiiig! Hej då gött fölk!

Av Ester - 20 november 2012 20:25

Är sjukligt trött, har varit det hela dagen, mår illa, fryser, huvet gör ont och är tungt som bly, gör smått ont i hela kroppen faktiskt och näsan rinner en del. Jag vill inte bli förkyld igen!! Har inte tid att vara sjuk, är så mycket i skolan nu och en del folk jag vill hinna träffa. Blää! Var så trött efter skolan idag att jag inte orkade gå på teorikursen, så åkte hem istället och då är det verkligen illa om jag "skolkar" för att jag är sjuk. Men hade verkligen inte orkat sitta där i en och en halv timme och lyssnat hade nog inte förstått så mycket eftersom jag var så trött!


Hela dagen har varit rätt blää, började med att jag försov mig en halvtimme imorse, så fick stressa för att hinna med bussen. Sen så har dagen bara varit allmänt blä för att jag varit så trött, haft tråkiga lektioner och 3 ½ timmars hål.


Men för att göra något positivt i det här inlägget så kan jag ju som vanligt säga att helgen varit bra! :D Träffat massa fina, braiga människor och haft det allmänt gött :D


Men näe, nu orkar jag inte skriva nå mer, hej då...

Av Ester - 16 november 2012 14:01

Då var det som vanligt igen då att jag varit dålig på att blogga, nästan en vecka sen sist och förra veckan som jag var så duktig på att blogga. Men har haft totalt fullt upp den här veckan, verkligen inte haft tid, mindre tid än vanligt.

Men jag har iaf haft det bra, orkar inte rabbla upp allt som hänt, är en hel del som sagt.

Men idag är det iaf två månader sedan jag och underbaraste Joakim blev tillsammans, är så lycklig med dig! :D <3

Nu snart så har jag naturkunskap, min enda lektion idag, fast även att jag var här vid 11, bara för att jag ville äta lunch för att det var pasta med skinksås, som är typ det bästa jag vet :)

Måste dra nu, hej då! :)

Av Ester - 10 november 2012 15:51

Efter 18 år med en pappa som älgjägare har jag nu äntligen var med ut, lillsyrran var med ut hon oxå. Vi såg tyvärr ingen älg, det enda som hände var att vi hörde på komradion att några längre hade skutit mot en älg men hade missat och att den kunde vara på mot vårat håll, men det kom aldrig nån. Men var ju mysigt att sitta i skogen och elda, grilla korv och fika osckså :) Så är det ju lite coolt att säga att man varit på älgjakt, haha ;)


Senare ikväll så blir det först åka till Stocka för att kika när 10-åriga kusinen ska döpa sig, kul kul :) Sen blir det åka in till Hudik till Högliden på praise explosion, typ lovsångkonsert eller vad man ska kalla det. Kommer ju bli grymt, så får man ju träffa massa awesome folk också :D


Känner mig lycklig nu, vid tanken på att jag imorrn får träffa några av mina sötisar sen praoen på dagis, plus massa andra söta barn, eftersom jag ska ha söndagskolan på högliden imorrn. Jag älskar barn så sjukt! :D Ser fram emot att bli äldre och få jobba med det :D


Som ni kanke ser så har jag bytt header till en lite höstigare, tyckte det kändes läge för det och så hade jag bara allmänt tråkigt häromdagen så satte ihop en ny :) Hoppas ni gillar den, för det gör jag iaf.


Näe nu får det räcka med bloggande idag, för nu ska jag ner och äta mat, hej då :)

Av Ester - 8 november 2012 13:01

Idag har varit/är en till dag med en massa väntan. Först imorse så hade jag två timmars hål ensam och så nu ska jag sitta typ två timmar till och vänta för att jag har körlektion. Något drygt känner jag då! -.- men men, vad gör man inte för att fixa körkortet? Så ska nog sätta mig och plugga lite körkortsteori nu oxå ;)

Hej då! / Väntarn!

Av Ester - 6 november 2012 20:07

Vad är ditt mellan-namn? Marie

Vad skulle du vilja heta i förnamn? Inget annat, jag vill heta Ester som jag gör :)

Är du i ett förhållande nu? Jajjemen :D

Har du haft ett seriöst förhållande? Har ett nu och det är det enda :)

Vem vet mest om dig? Hmm vet inte.

Har du haft sex med fler än 5 personer? Nej.

Har du någonsin varit full? Nepp

Har du testat droger? Usch njej!

Röker du? Usch nej

Snusar du? Usch nej på den å!

Vad gjorde du för exakt ett år sen? Bra fråga ;P

Senaste landet du besökte bortsett från Sverige? Spanien :)

När var du där? 18 juli-16 augusti

Är du rasist? Nepp!

Har du helt svenskt ursprung? Japp

Föredrar du svenska eller utländska killar? Spelar väl ingen roll, bara det känns rätt.

Ser du fram emot någonting just nu? Hmm inge speciellt. Lördag kanske :)

Sköter du skolan? Jorå gör jag väl.

Vad hade du för betyg förra terminen? Dög väl.

Vad är det bästa du fått på ett prov? MVG

Vilket ämne var det? Minns inte :P

Har du fått ig på ett prov? Jao

Har du spelat/spelar du i ett band? Nope

Anser du dig vara intelligent? Haha vi säger så va xD

Vilken har vart den bästa tiden av ditt liv? Från i somras fram till nu och blir bara bättre :D

Vilken va den värsta tiden då? Hmm, typ 7:an kanske, vet inte?

Har du mått jättedåligt psykiskt? Näe

Har du skurit dig eller gjort dig själv illa på nått sätt? Näe

Hur ofta gråter du? Inte ofta alls, kan typ inte gråta. Hårding jag vettu ;)

Vad gör du när du mår dåligt? Tänker på något bra, så att jag ska må bra igen :)

Vem vänder du dig för att prata med när du mår dåligt? Hmm, beror på varför jag mår dåligt.

Vilken klass går du i nu? Es10a (trejde och sista på gymnasiet :D)

Vilken skola? Bromangymnasiet

Är du stolt över dig själv? Jorå hel okej :)

Vad är det bästa med dig enligt dig själv? Hmm, är så svårt att svara på det om sig själv. Men att jag är glad och positiv för det mesta kanske :)

Vad får du ofta komplimanger för? Ööm vet inte, utseende kanske?

Har du lätt att få folk att skratta? Mina vänner iaf för det mesta.

Har du några talanger? Nja, eller jo, om vara korkad räknas som en talang? ;)

Vet du om någon är kär/intresserad av dig? Ja, min pojkvän är kär i mig :) Hoppas jag ju iaf, fast det tror/vet jag :)

Är du kompis med ditt/dina syskon? Ja? Ja är jag väl.

Vad står det i ditt senaste sms? "Ok! Då kommer jag eller mamma så fort vi fått i oss nån mat."

Hur lång är du? 175 cm, lr ja 174,5 om man ska va exakt, men orka det, fast nu var jag ju det haha xD

Vilken storlek har du på kläderna? M/L, 38/40 typ, finns ju massa sorts stolekar men de där har jag i de vanligaste.

Har du svarat ärligt? Japp



Grattis till den som orka läsa ;) Gjorde det bara för att jag inte har nåt annat för mig.

Ovido - Quiz & Flashcards