retseester-det här är mitt liv och jag gillar det!

Alla inlägg under maj 2012

Av Ester - 29 maj 2012 18:12

Var rätt soft dag i skolan idag, två lektioner. Först matte då vi bara fick reda vad vi fick på nationella, jag fick alldels precis G och sa har jag fått G på alla andra prov tidigare så kommer få G i slutbetyg oxå. Skönt!!! Sen så satt jag och Sara och råpluggade till sista kulturhistoriaprovet, vi lyckades ju lära oss det mesta. Sen efter lite lunch och mer pluggande var det dags för provet, jag svarade på allat utom en fråga, men vet att jag svarade fel på några, men bättre att skriva något än inget alls ;P Och Christer har ju redan lovat att jag ska få MVG i slutbetyg så! :D Provet tog typ bara en halvtimme, så slutade 13.00 ist för 13.50 (Y) Då gick jag och Sara ner till stan, hon tog bussen till öster och jag träffade mamma, vi delade på en mjuklgass, mums(!) och sen åkte vi hem. Var så duktig att jag körde en bit oxå när vi kommit en bit utanför stan, förbi allt vägarbete.

Jag körde även imorse in till stan och då var jag så duktig at jag gjorde mitt livs första omkörningn med bil, visserligen var det förbi en väldigt långsamtgående traktor, men ändå :P
Väl hemkommen blev det  fika, macka och mjölk och kolla lite på TV, "Bygglov", Willy är ju bara för skön!! ;D Så lite annat drygt som "Simpson" och "Famaly Guy", bara för jag inte hade nåt bättre för mig xD Sen middag, ungsstekt falukorv och pärmos (potatimos, för er som inte riktigt svenska ;) )


Så har jag och Eva satt upp soluret på gräsmattan, ytterligare ett steg närmare sommaren (Y) Och nu sitter jag bara här och gör typ ingenting, har brist på liv typ :P Lyssnar på helskön spotifylista, Nostalgi! :D 


Och just det pappa fyller ju år, så ikväll blire tårta :D Stort grattis till dig pappsi! :D


Nemen har väl inte direkt nåt mer att skirva nu, god bajs!

Av Ester - 27 maj 2012 17:22

Om man ändå bara kunde backa tillbaka tiden några år, till tiden när stora problem inte vara stora. T.ex ett stort problem bara var ett sår på knät för att man ramlat med cykeln eller man saknade mamma för att hon gått ut på en promenad.

Livet var så enkelt då, alla var kompis med alla och det fanns inte direkt några större saker att bekymmra sig för.


Önskar att det var lika lätt nu när man växt upp  och fått större problem än sår på knät. Att det skulle bli bra lika snabbt som det blev när mamma blåste och satte ett plåster på knät. Men tyvärr är det ju inte så lätt nu längre, problemen man får nu är mycket större än så, de medför mycket mer jobbiga tankar som bara gör en förvirrad och deppad.

Jag vill inte tänka så här mycket, men det är ju tyvärr inget som går göra något åt är bara att leva med. Så smorningom hittar man väl plåstret som gör dessa problem bra oxå, även om det tar sin tid och känns omöligt...



För övrigt så har jag haft två riktigt bra grillkväller med fina vänner denna helg :D Först i fredags med det härliga "Bussgänget" tack för det hörrni :D Sen igår (lördag) med massa andra härliga, underbara vänner från lite olika håll, supermega tack till er!! :D <3


Men nu ska jag gå ut på en promenad, stoppa musik i öronen och rensa tankarna lite tror jag... Eller åtminstone försöka, om inte annat får jag ju vara ute i det underbara vädret! :D Hej då fölket!

Av Ester - 24 maj 2012 19:35

Ååh så underbart väder det är idag då :D Hängstolen är nu uppe i trädet och där har jag suttit typ hela eftermidagen i bara shorts och t-shirt, underbart! :D


Kändes lite onödigt att åka till skolan idag, hade först projektarbete, där vi knapp gjorde nåt; bytte från vanlig sal till datasal, gick igenom hur man skriver projektrapport, sen fick vi välja att skriva på den eller förrfatten vi skriver om på svenskanjag skrev lite på svenskan, men hann inte mkt innan vi skulle sluta.
Sen så åt vi lunch och för en gångs skull var det GOD mat! :O För det var nåra kockar från "Santa Maria" där och lagade jättegod kycklingwook :D Sen engelska, där vi heller knappt gjorde nåt, bara för vi är klar med allt typ... Sen två timmars hål, eftersom vi inte hade nån matte, men då var jag ute och gick med Elin för hon hade extraidrott. Riktigt skönt, men otroligt varmt och vi lyckades gå lite fel x) Till sist GKO, där jag inte heller gjorde nåt, för man måste vara två för att trycka tröja och Sara var sjuk och var ingen annan som hann och kunde hjälpa mig... Men drog hem en timme tidigare än vanligt, så då har jag suttit ute i solen och njutit ist :D


Här kommer lite bilder, först från när jag och Sara var i studion på skolan för att jag skulle fota henne till enuppgift, men vi knäppte lite annat oxå :) Sen från gårdagens fotorunda :)               


Blev bara en bild från fotorundan, för började krångla -.- Och jag pallade inte vänta, för jag ska dra nu hej då readers ;)

Av Ester - 23 maj 2012 20:10

Fler borde våga stå upp Anton Hysén har gjort! För alla vi födda till något speciellt och det ska vi vara stolta över! :D Jag tycker ni ska ta och kolla in denna video, speciellt talet i slutet. Riktigt bra säger jag bara!!





Men för övrigt så hade jag nationella i matte B idag, tror nog jag lyckades skrapa ihop till ett G iaf och det nöjer jag mig helt klart med! :) Känns så underbart att ha gjort det sista matte nationella, sista matteprovet över huvud taget! Aldrig mer matte nu! :D Lr jo vi måste ha lektioner de sista veckorna ändå -.- men som att man palla göra nåt då x)

Slutade efter nationella, skulle egentligen ha spanska fyra timmar(!) senare, men pratade med läraren så att jag fick gå hem :)


När jag kom hem blev de klyftpotatis, kycklingfilé och fuskbeasås, som var kvar sen igår, till lunch. Mums! Sen så hittade jag en gammal video med Ronja Rövardotter, nostalgiiii och jag bara älskar den! <3 Sen somna en stund i soffan, "datahäng", middag och sen en liten fotorunda :) Tänkte ladda upp nåra av bilderna här, men det krånglar, så kolla albumet Snön smälter, löven blir gröna och blommorna blommar :) 2012 på facebook för bilder istället :)


Nu ska jag gå ner och fika med familjen, hej dåå fölket! :)

Av Ester - 20 maj 2012 18:57

Nu så är vi hemma igen då efter en trevlig helg hos moster i Mora. Men som klassiska talesättet "Borta bra, men hemma bäst" :D


Vi åkte ner på fredag eftermiddag vid 5 ungefär, så var vi framme typ vid 8 och då fick vi enchiladas (stavning) med kycklign och köttfärs, mums! Och så kikade vi på let´s dance medans vi åt :) Men var ju inte Camilla så skulle åka ut :( det var ju den där slusken Marcus!!


Sen på lördag så efter att vi ätit frukost blev det en sväng in till Mora stad, där köpte jag en jeansklänning, ett par typ aprikosa mjukistrekvartsbyxor, ett par svarta jeans och ett par mintgröna shorts :) Behövde faktiskt allt, eller kanske inte klänningen, men jo måste ha nåt att vara fin med i sommar ;)  Sen efter vi varit på stan så åt vi lunch/middag, kasslergryta och ris, på altanen hos moster och efter det en sväng till kyrkan som de är med i, sen hem till moster och äta pastasallad och titta på Kvällen är din :)


Idag (söndag) så efter fruksoten en sväng till samma kyrka igen, sen hem till moster igen och äta lunch/middag, lax, pressad potatis med romsås, mums! Efter det bar det av hem till kära Vattlång igen! :)


Det var min helg det och nu sitter jag bara här och väntar på att mamma ska göra varma mackor med svampstuvnig och vi sedan ska äta det och kolla på Mästarnas mästare :)


Heej dåå, hoppas ni oxå haft en bra helg! :)


Av Ester - 16 maj 2012 20:18

Nemen oj, jag bloggar två dagar i rad, måste ju vara nytt personligt rekord ;D Men jag har inget bättre för mig nu, så jag kan lika gärna ta och skriva liet här.


Hmm ja, vad har  härn idag då? Var i skolan som vanligt, hade film först, så jag, Sofi och Martina klippte ihop alla bilder till våran stop motion-film och vi hittade grymmaste musiken till den oxå, haha xD Och vi slutade tidigare på den lektionen som vanligt, så då satt jag nere hos bildarna ett tag för att sedan gå och äta lunch med Sara och Elin :) Så efter lunchen var det svenska, skriva om August Strindberg -.- Sen spanska, nationella-lyssnig, gick faktiskt bättre än jag trodde :O


Och just det en sak som jag glömde skriva i inlägget igår som hänt sedan jag bloggade sist är att jag har ju varit på Ålandskryssning med finaste och bästaste Sara och Linnea!! :D Två riktigt roliga dagar, puss på er tjejer!  <3


Nu ikväll har jag även varit på promenad med mamma och hittat styvmorsviol, då är sommaren verkligen på väg! :D


 


Blev ju rena rama exlusiva inlägget det här; bloggar en dag redan efter att jag bloggade sist och det blev tom en bild i det xO Jag tar mig! Men det var allt för ikväll, nu ska jag ner och fika med familjen :) Adios amigos!

Av Ester - 15 maj 2012 19:24

Och som vanligt har det tagit jättelång tid mellan att jag bloggar. Men nu har jag verkligen inte haft tid och lust, mindre än vanligt. Har varit så otroligt mycket att tänka på den här vecka, bl.a det som det står om i förra och förr förra inlägget. Har även varit en del annat, massa strul med utlandspraktiken i Spanien i sommar. Fixar sig inte strulet snart, så tänker jag hoppa av det... Hoppas nästan på att det inte ska fixa sig, för har nästan ingen lust att åka längre. Men ändå vill jag ju åka, för kommer ju bli en sjukt bra upplevelse... Aa, så känns rätt rörigt med det nu :/ Och om jag åker, så är det ju typiskt att typ allt roligt dom händer här hemma i sommar händer just under de 4 veckor jag är borta :( Men men, man kan ju itne vara med på allt...


Annars har det väl inte hänt nåt viktigt direkt sen sist jag bloggade. Har haft alla 4 nationella i engelska, så skönt att haft det sista engelskanationella någonsin. det sista engelskaprovet överhudtaget någonsin (Y) Har haft ett spanska nationella oxå, bara två kvar nu då.


Har insett idag att det bara är 19 skoldag kvar, fatta 19! Det är ju inte mkt alls, galet vad tiden går fort! :O


Ja, men nu vet jag inge mer jag kan skriva om, så det för räcka sådär för idag, hej då :)

Av Ester - 7 maj 2012 20:19

Idag känner jag att humöret är lite bättre än igår, även om det forfarande är massa tankar som snurrar i huvet och massa saker som känns rätt rörigt. Men som sagt bättre än igr iaf :) Tack mina fina och underbara vänner för uppmuntrande ord och kramar, utan er så vore världen inte mycket! Kraaaaamar på er! <3


För övrigt har det varit en vanlig måndag, förutom att det inte var nån spanska imorse för läraren var borta, så skönt att få en extra timmes sovmorgon :) Kämpat mig igenom skolan idag trots at jag varit extremt trött och tankarna snurrat på...


Men ja livet kan inte vara på topp jämt, det måste ju ha sina motgångar... Så jag försöker kämpa mig igenom det här nu, så blir det förhoppningsvis snart bättre :)


Nu ska jag gå ner och fika lite och kolla på lite tv kke med familjen :) Ska måla naglarna oxå om jag orkar, för inte haft de målade bra bra länge, så de är alldels nerbitna typ :P Hej fölks, hoppas ni har det bättre än vad jag har :)

Ovido - Quiz & Flashcards