retseester-det här är mitt liv och jag gillar det!

Alla inlägg under april 2012

Av Ester - 24 april 2012 20:18

Imorse när klockan ringde ville jag bara somna om i några timmar till, var verkligen inte sugen på att kliva upp, men var så illa tvungen, för lära ju åka till skolan. Övningskörde till skolan, gick rätt bra iaf :) Väl på skolan så träffa jag bästa Sara och vi gick på extraengelskan, jag brukar öva hörövningar, men idag så läste jag igenom ett häfte inför nationella. Sen efter det så var det matteprov, bara at hoppas på att det gick bra!! Sen kulturhistoria, rätt soft, bara att skriva av vad Christer skriver på tavlan. Sen så ingen esv idag, lr jag tror vi egentligen att vi skulle ha, men alla  sket i det eftersom de först sagt att vi inte skulle ha xD Så då sluta jag 13.50 och kunde åka med mamma hem, så slapp åka buss själv (Y) och när jag kom hem blev det fika lite och sova i soffan ett tag, skönt! x) Sen middag och efter det spanskaplugg och facebookhäng. Och så såg jag att det var så fint och soligt ute, så jag tänkte gå ut och fota lite till en uppgift i skolan. Men självklart så sket sig det, för precis när jag kommer ut så ska solen gå ner, bajs alltså!!!! Jag som verkligen hade lust att fota nu :( Men men, thats life.


Och imorrn är det onsdag och det typ enda jag ser fram emot med den dagen är att få åka buss hem efter skolan med braiga vänner :) Det är det bästa med onsdagar :) Och hoppas på att det är sol då oxå, så jag kan fota då istället.


Nu ska jag ner och fika och titta på nå tråkigt tv-program med familjen, adios amigos!

Av Ester - 21 april 2012 16:55

Typ en vecka sen jag bloggade sist, lr aa 6 dagar men same shit. Men är inte så kul att sitta och skriva om att jag bara varit i skolan och haft det trök... Veckan som varit har iaf varit rät seg, för Elin hgar varit sjuk hela veckan och Sara några dagar :( Men men, överlevt iaf :D Jo en sak som hänt denna vecka som jag kan skirva om, som jag inte kommit ihåg och hunnit tidigare är att jag färgat håret :D Så nu är jag brunett, så nu har jag ju inget at skylla på när jag säger massa dumma saker, fast är ju fortfarande blond egentligen så x)


 


Och igår så vare ju fredag och jämn vecka, vilket innebär genesis/alpha, vilket innebär att träffa några av världens bästa människor!! :D Kan ju inte säga annat än UNDERBART om det gänget!!!! Galet vad kul man har jämt med dem alltså!!!! :D :D


Var mening att det idag skulle ha varit "På rymmen", vilket innebär att man låtsas vara förrymd slav och springer runt i lag på stan och letar efter olika bibliska personer och akatar sig för att inte bli fångad av de "romerska soldaterna". Haha jo jag vet att det låter helt stört, men är gryyymt kul!!! xD Iaf om man är med roligt folk så.
Men iaf så blev det inställt pga av vädret :( Men skulle bli nån gång i höst istället :)


Blev en sväng på stan normalt istället med mamma och Eva istället :) Hade inte tänkt att jaga skulle köpa nåt annat än present åt Rebecka som fylle år om en vecka. Men det går aldrig att vara i stan utan att köpa nåt mer än det man tänkt. Men hittade iaf en present till henne och en present till Britta som fyller år imorrn  :) Och även en kofta med underbara färger på Albert och Herbert, riktigt underbar affär det


Nu blir det ner och äta makronpudding till middga, mums, sen om ett tag åka till Norrberg, lr vad det hette och träffa lite trevliga friggesunds- och bjuråkersfolk :D


Hej då! Hoppas alla har en lika bra helg som jag har, trots att vädret inte är på topp ;P

Av Ester - 15 april 2012 19:07

Igår så kom vi hem från fjällen igen :) Men inte haft tid och lust att blogga förns nu :P

Har i alla fall haft en riktigt bra vecka, sjukt mysig stuga och massa härliga dagar i olika slalombackar :D Min maxhastighet under veckan har varit 71, iaf då king of the slope-mätaren varit på ;) Fått lite färg i ansiktet oxå, det är ju lagom nice!! Men ännu mer ska det bli i sommar och då inte bara ansiktet förståss :D

Orkar inte berätta massa detaljer om fjällen, vill du veta så fråga ;)


Är väl inte så mkt mer att skriva nu, imorrn måste man tillbaka till skolan igen då -.- Men näe, det är ju rätt kul ändå, får träffa världens bästa vänner och så är det ganska skönt med samma rutiner dag ut och dag in :P


Nu ska jag snart äta varma mackor med köttfärssås, mumma, och kolla på tv med familjen. Hej dååå fölks!

Av Ester - 9 april 2012 20:40

Sitter i stugan i fjällen med familjen, tittar på "Bonde söker fru, kontaktannonser" och har det mys! 

Idag så har vi åkte skidor i Funäsdalsberget, kul, men blir less på det efter ett tag för är inte å mönga backar, men kul ändå :) Vi åkte i en backe som lutar 60% och det var VERKLIGEN brant! Jag åkte som snabbast 71km/h och det var snabbast av mig, Rebecka, Eva (systrarna) och pappa, är man bäst lr ;D Så hade jag medelhastighet på 13km/h, fast det var jag inte bäst på x(


Vi har inte haft så bra väder idag, mulet och snöigt, men kul ändå :) Hoppas på bättre väder resten av veckan! :D


Och detta hade jag som tidsfördriv en stund när jag hadegt tråkigt här i stugan. Visst är den snygg? ;)

Ordning på de fina personerna: Eva, jag, Rebecka


 



Hoppas ni alla andra som oxå har påskolv får ett bra lov och ni som inte har lov har en bra vecka nbi oxå :) Hej dååå! :D

Av Ester - 7 april 2012 19:28

Är nu jag borde vara alldels glad, för att jag imorrn åker till fjällen med familjen i en vecka och först innan det får träffa massa underbara vänner :D Men nu är jag inte så glad som jag borde vara, bara för att pappa upptäckte att när han skulle packa in skdgrejerna så fanns bara en av mina stavar och en annan stav som vi inte vems det är. Så det måste ha blivit något fel i Vemdalen. Har frågat runt massa tänkbara folk som jag trodde att den skulle kunna förväxlats med, nu är det bara att hoppas på att de finns hos Johan, som skulle kolla när han kom hem.  För blir ju inte så kul att åka med två olika långa stavar i fjällen. Och vill helst inte köpa nya heller, för mina stavar är pefekta, perfekt längd och perfekta att hålla i. PERFEKTA helt enkelt!!


Men dränker tråkigheten lite med att lyssna på underbara Rush of Foolsoch hoppas på att det löser sig :)


Annars idag så har jag fikat på Kustleden med familjen, myyys! :) Och packat tills imorrn.


Finns inge mer att säga nu... Lr jo, glad påsk, gott folk :) Hej då!

Ovido - Quiz & Flashcards