retseester-det här är mitt liv och jag gillar det!

Alla inlägg under februari 2012

Av Ester - 29 februari 2012 21:08

Är riktigt glad nu jag :D För först och främst så följde underbaraste Sara med mig hem idag, har alltid lika kul med dig. Älskar dig puss! <3

Och så fick jag just reda på att jag drar till spanien den 19 juli, fick ett mail om att flygbiljetten är bokad nu! Hur awesome är inte det?!!!! :D

Så därför tycker jag minsann att det kan bli sommar nuuuuuu!!!!!!!!! För jag vill till spanien och så vill jag göra massa annat kul som man gör på sommaren och så ska jag blir bruuuuun i sommar!!! :D


Men var bara det jag vill säga, måsta skriva ut lite av min glädje, nu ska jag gå ner och fika. Ajöss fölk! :D

Av Ester - 27 februari 2012 20:01

Jag gillar inte att plugga spanska till prov. Apbajstråkigt säger jag bara! Men men, jag vill ju inte få ig på provet så jag har väl inget större val än att plugga på skiten. Jag vill bara att det ska bli sommar så att jag får åka till spanien, vilekt är anledningen till att jag läser spanska. Jag har ju tyvärr valt att läsa spanska i trean oxå, får se om jag pallar, tveek på det alltså! Men min kompis sa att man blir inspererad till det när man varit i spanien, så bara att hoppas då :)


Annars har min dag bara bestått av skola där jag typ höll på att somna hela dagen xD varit skittrött hela dagen, jag tyckte ju inte om min väckarklocka imorse kan jag ju säga, ville bara sova vidare! Men lära ju kliva upp ändå, tyvärr!


Nu ska jag gå och kolla på "Familjen annorlunda" med la hemanita (lillasyster på spanska) och fika lite kanske.


Adios amigos :) Det antar jag att ni flesta vet vad det betyder men om inte så betyder det "Hej då vänner"

Av Ester - 24 februari 2012 16:36

Livet är ju allt bra ibland det! Åkte till skolan för att ha en lektion, kulturhistoria, och den lektionen blev bara en kvart, eftersom vi bara gick igenom vilka frågor vi ska ha med på provet nästa fredag. Jag har egentligen svenska på fredafar oxå, men vi skulle bara renskriva en grej och det gjorde jag igårkväll och då tog jag sovmorgon idag istället :) Fast självklart eftersom jag fick sova till halv 9, så vaknar jag jag klockan 7. Så irriteterande, men men, låg och slöade till 8 iaf sen palla jag inte mer och gick ner och åt svampsoppa till frulle, MUMS!!


Och ikväll så blir det åka pulka med några av de awesomeaste människorna som existerar på denna jord!! :D Tagga! Haha ja jag är barnslig och tycker det är fet kul med pulka! xD


Nu ska jag skriva på min nya novell sen äta om ett tag, godd bajs! ;3

Av Ester - 22 februari 2012 19:04

Hmm en vecka sen jag bloggade sist, har som vanligt inte haft tid, ork och lust...


Men en sammanfattning av vad som hänt då, fast det är inte så mkt, men lite iaf...


Torsdag; Det hände något otroligt sorgligt för min bästa vän, vet inte om jag får säga det. Men det var sjukt hemskt iaf! Och om du läser det här gumman, så ska du veta att jag finns där för dig vad du än behöver! Jag har sagt det massa gånger förut, men det kan inte sägas för många gånger! Jag älskar dig vännen, för det finns ingen som är som du! Kram och puss på dig! <3


Fredag; Nada, bah skolan... -.-


Lördag; Var på 40-årsfest för min ingifta faster, festen var ett kakknytkalas och jag Eva (lillsyrran) var så kallad kakkommitté, vilket innebar att ta emot kakorna från gästerna som kom och lägga upp dem på fat. även fylla på kakor om de tog slut :)


Söndag; Jag var ledare på söndax (söndagsskolan) på högliden, riktigt kul, barnen är så söta så! :D Sen så var det årsmöte på smyrna och då kom bästa Cesar (Cecila Zetterman), det var riktigt nice :D


Måndag-Tisdag;  Bara skolan som vanligt, jag och Elin skrattade åt allt och inget, var bara allmänt störda xD


Onsdag (idag); Gryyyymt seg dag, varken Elin lr Sara var i skolan :( Började iaf med film imorse, då fick vi spela in ljud, det var rätt drygt. Vi slutade typ en timme tidigare än vi skulle för vi var klara, så då vart det två timmars hål woohoo, noot! Men jag började iaf på att skriva en novell då, dock glömde jag den i skolan så jag kunde inte fortsätta på den nu ikväll :( Sen svenska och skriva på "dikten" lr var man ska säga om någon teknipryl, sen ytterligare en timmes hål, tänkte göra klart spanskaläxan, men pallade inte, så satt ist och lyssnade på musik och halvsov :P Sen så var det dags för spanska -.- och efter det äntligen åka hem och lägga sig framför tv-soffan! Har dessutom varit trött och frusit typ hela dagen, jag vill inte bli sjuk. Måste defenetivt vara frisk på fredag!!!


Men hej då på er


Av Ester - 15 februari 2012 19:58

Igår var det alla <3 dag som de flesta förmodligen vet, har man missat det tycker jag man är lite trög, iaf om man har fb :P

Jag har tidigare älskat alla <3 dag, tyckt att det varit asmysigt, men iår kände jag inte riktigt så. Men kan vara för att jag inte orkade bry mig igår, koncentrerade mig på att plugga engelska hela kvällen typ :P Fast bakade iaf kladdkaka och åt det med rosa grädde, som börjat bli en tradition på alla <3 dag, myyys! :)


Annars vare bara vanlig skoldag igår :P


Och idag har det oxå bara varit vanlig skoldag; film, svenska, en timmes hål -.-, spanska, var faktiskt helt okej idag, gick ovanligt fort och jag vet inte vad det var med mig och Sofia. Vi var nog för trötta för att ha spanska helt enkelt xD


Sen jag kom hem så har jag kollat lite på tv och pluggat lite mer på engelskan, så nu ska det nog gå bra på provet imorrn :)

Och har precis ätit årets första semla, mums :D


Resten av kvällen blir det väl nada at all och sen sova om ett tag, hej då fölket :3

Av Ester - 13 februari 2012 16:08

Så skönt med studiedag, att slippa gå till skolan, men är ändå tråkigt att vara hemma och inte träffa nå kul folk. Men skönt ändå för man kan göra ingenting.

Fast jag har faktiskt gjort en del idag ändå, i förmiddags så åkte jag och mamma och åkte skidor i spåret där, var riktigt skönt ute idag :) Och så har jag varit så duktig att jag har damsugit mitt rum idag oxå, behövdes kan jag ju säga, var nog nära att de feta damråttorna, näe dammmonstern, skulle komma och ta mig nån natt. Men nu har The dustsucker och jag besegrat dem tillsammans, bra kämpat du! Haha xD


Så har jag bara suttit här och gjort ingetting och tänkt på allt och inget. Jag älskar att sitta och låta tankarna snurra i huvudet, trots att vissa tankar gör mig galen ibland, men är så skönt ändå!


Imorrn lär man ju gå till skolan som vanligt igen då, men ska nog gå bra det oxå. Börjar ju inte 8 nå mer den här veckan iaf, för är bara på måndagar jag för et (Y)


Vet inte om jag har något mer att skriva nu, näe jag kommer inte på nåt, hej då!

Av Ester - 12 februari 2012 20:08

Kan en söndag bli mkt bättre än så? Nej, inte mkt :D Haft en riktigt kul dag i Hasselabacken med mina fina, underbara vän Cesar (Cissi) :D <3 Eva var oxå med, men hon är min syster så är ju inte riktigt  lika kul att va med henne, för henne träffar jag ju varje dag :P Säger bara tack Cesar för dagen, måste göras om nån gång! :D Puss på dig! <3



Känner mig värsta sportig och hurtig den här hegen, för i fredags sprang jaag,Therese och Daniel runt som galningar på högliden,  haha fråga inte varför xD. Igår så åkte vi lägndskidor på täkten, dock bara två varv, men lite iaf, idag slalom i Hassela då och imorrn när jag är ledig från skolan funderade jag och mamma på att ta en sväng med längdskidorna oxå :) Så nu behöver jag ju inte sporta på länge, haha xD


Nu ska jag snart gå ner och kolla på "Så ska det låta" med familjen, sen kke se om det är nån bra fil på TV och efter det blir det väl sova antar jag :P Hej då!

Av Ester - 11 februari 2012 15:27

Riktigt skönt att det är helg nu, och långhelg till på köpet, eftersom vi har studiedag på måndag! Så skönt det kommer bli att slippa kliva upp kvart i 6 för att åka till skolan till 8 för att ha spanska!


Helgen började iaf riktigt underbart på högliden med filmkväll och galet flum med världens underbaraste galnaste gäng som finns! Fredgskvällar på högliden är något av det bästa jag vet :D


Idag så har inte hänt så mkt, var ute och åkte skidor på täckten med mamma och Eva, sen så satt vi en snöhög på gården och fikade, myyys! Sen har jag bara slöat och det blir det väl till att göra resten av dagen oxå. Ikväll så äre ju melodifestivalen, heja Ulrik Munther! :D


Imorrn blir det slalom i hassla med familjen, kanske mammas kompis och förhoppningsvis värdens bästa Cesar (Cecilia Zetterman) oxå :D


Men ja typ inget mer att skriva nu då, så får välsäga hej då, kan ju bjuda på en riktigt skön låt oxå :)


Ovido - Quiz & Flashcards