retseester-det här är mitt liv och jag gillar det!

Alla inlägg under augusti 2011

Av Ester - 30 augusti 2011 20:03

Lillsyrran var i stan idag. Och gissa vad hon kommer hem med Bruno Mars och Ulrik Munthers skivor. Visste att hon skulle köpa Ulriks skiva, för det sa hon imorse. Men så kommer hon hem med Brunos oxå. Har velat ha den jättelänge, önskade mig den när jag fyller år, men då kunde inte mamma hitta den någon stans. Sen har jag letat på massa ställen, men inte hittat den. Så kommer Eva hem med den idag. Sånna gånger älskar man verkligen sin syster!!! :D  <3 Så nu blir det minsann att ladda in nya låtar i mobilen :D


Även att jag har kört bil på vägen idag. Fett läskigt, men rätt kul ändå :) Körde till och med på 40 km/h på tvåan, duktig jag känner mig ^^ Haha!


Annars så bara skolan idag. Hände inte så mkt, hade två lektioner, matte och kulturhistoria. Och orka att vi ska ha prov på fredag och får veta det idag! -.-


Men nu ska jag starx gå ner och fika, sen blire väl sova om ett tag typ :P Hej då :)

Av Ester - 29 augusti 2011 18:56

Ja ajg vet att jag är jättedålig på att blogga. Men har inte orkat nu när skolan har börjat, fast har egentligen inte var särskilt mkt. Men har lixom inte bara blivit av :P

Vet inte vad jag ska skriva nu heller, men kan ju säga att hittils har det bara gått bra :) Vi har som sagt inte gjort så mkt, bara haft lektioner torsdag, fredag förra veckan och idag (måndag). Förra vecka började vi inte med så mkt, fick mest bara böcker och så. Blev inte så jättemkt gjort idag heller faktiskt. Men så är det ju jämt första veckorna :) Skönt iaf att vi har fått skåp iaf :) Det fick vi i fredags, de sa först att vi inte skulle få det förns nån gång i mitten på den här veckan, så det var ju rätt skönt :) Awesome att jag fick ett grönt överskåp (Y) haha vad jag känner att det är viktigt för er att veta x)


Hmm, har jag nåt mer att berätta? Jag är förkyld, lagom drygt när skolan precis börjat. Känns som jag har varit snorig konstant sen maj. För i maj var jag förkyld, sen var jag bra kke nån vecka och så kom pollen så jag blev snorig, sen bra nån vecka och så blir jag förkyld igen -.- Sånna gånger gillar man inte att man har en näsa xD


Just det, i lördags var vi i stugan på lyskväll. Sjukt mysigt att grilla korv och mashmellows (stavning) med släkten och se alla mashaller (stavning) överallt! Får se om det kommer nån bild från det sen. Vet inte om jag fick till nån bra, få se senre, orkar inte gå ner och hämta kamerna nu :P


Hej då!

Av Ester - 23 augusti 2011 18:26

Blev assugen på chokladmuffins igår så därför bestämde jag mig för att baka det och så eftersom jag har typ ett kilo toblerone sen jag och sara var  på grönan så kom jag på att jag kan ju stoppa i en bit sånt i varje. Det blev riktigt gott! :D Det tycker jag ni ska prova! ;)


Använde detta recept:

 Saftiga, fluffiga chokladmuffins
12 muffins

1 dl kakao
2 dl mjölk
2 dl socker
150 g margarin eller smör
2 ägg
3 dl vetemjöl
1 msk vaniljsocker
1,5 tsk bakpulver
 
1. Blanda kakao, mjölk och 1 dl av sockret i en kastrull. Koka upp och låt
blandningen kallna.
2. Rör rumsvarmt fett och resten av sockret poröst med elvisp eller matberedare.
Rör ner ett ägg i taget.
3.Blanda mjök, vaniljsocker och bakpulver i en annan skål och rör sedan ner
mjölblandningen i smörvispet.
4.Tillsätt chokladmjölken.
5. keda upp i formar och grädda i mitten av ugnen i 175° i 17
min.

Såhär blev mina muffins när de var klara :D

   

Även att det var skitfint ute på himlen igår kväll :D


Har ju gått två dagar i skolan nu oxå, har vart rätt okej hittils, vi har inte gjort så mkt. Bara fått massa papperr och information om massa saker :P Och imorrn  så ska vi ut till Maln och typ "välkomna" ettorna. Haha shit är ju nya ettor nu, känns fortfarande som vi går i ettan. Kan inte fatta att vi går i tvåan nu :O Men så äre ju iaf så det är väl bara för mig att ta och inse det då x)

Även att det inte är kul att jag blivit förkytld nu tills skolan börjat, är täppt i näsan, som tyur är så har iaf halsontet gått över :P

Jag har varit snorig konstant sen maj känns det som. För då var jag förkyld och när det gick över så kom pollen och snuvade ner min näsa och ja när det slutar, då ska jag såklart bli förkyld igen -.-


Typ grymt långt inlägg det här blev nu, grattis till den som orkade läsa allt ;) Hej då på er gött fölk! :D

Av Ester - 21 augusti 2011 17:16

Usch, imorrn börjar ju skolan igen. Men jag vill inte det. Har inte hunnit  med att göra allt jag ville på sommarlovet, hade velat träffa mer kompisar och så. Har ändå känt mig rätt pepp på att börja skolan gen hela sommmaren, tycker det är trist att bara sitta hemma och inte göra något. Men nu så här dagen före känner jag mig inte alls särskilt pepp, vet inte varför. Men känner att jag inte orkar med de jobbiga lärarna, hoppas vi får bättre lärare i år än förra året. Jag saknar lärarna från nian, de var sjukt mkt bättre!! Erkänner väl ändå att jag tycker att det ska bli kul att börja skolan till viss del, för att få träffa kompisar och komma in i dagliga rutiner igen. Men tycker ändå att det kunde ha varit sommarlov några veckor till.


Även att det är typ en del annat som jag inte riktigt orkar med nu. Varför ska kärlek finnas, säger jag bara?! Blää! :/


Aja, lever man så får man väl livet tåla. Hej då på er!

Av Ester - 20 augusti 2011 17:04

Nu är jag hemma igen efter tre härliga dagar i Stockholm med Sara! :D

Vi åkte ner med tåg på onsdag eftermiddag och hann inte med så mkt mer då, bara åka till Saras farmor i Gnesta där vi skulle bo. Spenderade kvällen där med att prata och flumma :D


Sen på torsdag så åkte vi in till Stockholm och Gröna Lund! :D Vi åkte en del karuseller; Insane(!), jetline, kvasten, frittfall och twister. Haha var ju nästan bara berg och dalbanor när jag tänker efter :P Aja, var bara de som var roliga ju. Så gick vi spökhuset oxå, egentligen så är ju inte det läskigt alls när man tänker efter, men bara för att vi tänkte på innan att det skulle vara läskigt så blev det Var mest bara äckligt, var lixom utklädda människor som gick runt och petade oss i ryggen och nacken hela tiden. Sjukt vad vi skrek vajre gång, vi skrek tiill och med mer ön småbarnen som vi gick med :P Men det var ju bara för att de petade mest på oss. Haha men var faktiskt rätt kul att bli sådär skrämd xD

Fast jag och Sara har bestämt att nästa gång vi går spökhuset så ska vi inte vara rädda alls, utan bara säga typ "Nämen hej på dig!" till de som försöker skrämmas, så att de blir besvikna x)

Vi kastade oxå bollar flera gånger i en sån där sask som finns där. I en av bollkastingssakerna var det asrolig och söt göteborgare. Göteborska är så sjukt härlig dialket :D Vi kastade där flera gånger sammanlagt så vann vi varsin gris och varsin blå ascool plasthatt xD Och på ett annat ställe splade vi med sån där nummer och vann två kilo toblerone :D Vi delade på det så vi fick ett kilo var, MUMS! Sara vann en gullig nalle oxå på ett ställe :P

När vi hade tröttnat på att vara på grönan åkte vi hem till Saras farmor igen och forstsatte skratt och flum där ett tag :P


På fredag så var det värsta tråkvädret, så vi kunde inte göra så mkt. Började dagen med att inte kliva upp ur sängaran, låg i flera timmar efter att vi hade vaknat x) Sen klev vi upp till sist och åt lite frukost och åkte in till Södertälje. Fast var inte särsklit kul, fanns typ inget att göra där. Visst vi kunde kolla i affärer men det var inge kul... Så vi åkte hem till Saras farmor igen och låg några timmar till i sängarna och gjorde mest ingenting, lr jo flummade men inte mkt mer än så. Fast till sist blev vi trötta på att bara ligga och göra ingenting, så vi gick ut i spöregnet och gick. Var faktiskt rätt mysigt :D


Och idag lördag så åkte vi hem. Sjukt ont i aschlet man får av att sitta på ett tåg i två och en halv time xD

%
Av Ester - 17 augusti 2011 13:38

Woohoo idag så åker jag och världens bästa Sara till Stockholm. Och så ska vi gå på Gröna Lund imorrn, lr får se om det blir fredag ist kke :D Kommer iaf att bli super i vilket fall. Äntligen blir det av, efter att ha försökt planera indet hela sommaren :D

Detta inbeär att jag inte kommer blogga nånting förns tidigast lördag. Så ni får ha det så bra:D Så ska jag gå packa det sista nu, hej då!


Bjuder på en bild på mig och Sara då, bara för att det inte ska bli allt för kort inlägg :P

 

Av Ester - 15 augusti 2011 14:50

Har inte haft tid att blogga de senaste dagarna, för har varit full upp med fixande inför mammas 50-årsfest som vi hade i lördags. Och igår städade vi efter festen stora delar av dagen. Bara så alla vet är det grymt jobbigt att skära tacogrönsaker till typ 66 pers xD Men var ju värt det så att vi fick nån mat på festen :) Festen blev iaf väldigt lyckad. Kommer inte på nå mer jag kan skriva om det direkt.


Suuuger ju att det ska regna, nu såhär sista veckan på sommarlovet! Då vill man ju kunna bada och så! BLÄÄ!! Aja, lönlöst att klaga, regnar ju inte mindre för det -.-

Hoppas bara att det blir bra väder när jag och Sara ska till grönan!!


Nu har jag inge mer att skriva men kan tipsa om en sjukt fin låt!


Hej då gott folk, ha det så bra!

Av Ester - 10 augusti 2011 20:22

Igår så kom mina otroigt underbara vänner Sara, Elin, Frida och Katja hit :D För att vi skulle ha tjejkväll. Vi hade en fruktansvärt rolig kväll med massa, flum, prat och framför allt SKRATT!! Vi åt ost-/skinkpaj, kladdkaka, hemmagjord jordgubbsglass och GODIS ofc!! :D Sen efter att eftermiddagen/kvällen hade gått så sov tre av dem över, Elin måsta tyvärr åka hem :( Så på morgonen/förmiddagen blev det mera flum med de som var kvar :) Jättekul att ni ÄNTLIGEN kunde komma hit tjejer, så länge som vi försökt planerat in det så att det skulle passa för alla! Älskar er underbara människor!! :D Kraaaam och puuuss på er!! <3


Var vad jag hade att dela med er på bloggen idag, hoppas ni gillade det ni läste :) Nu ska jag nog försöka hitta på något vettigare än att sitta vid datorn. lr kanske, snart, om en stund, om jag får lust :P Good bajs på er läsare :3

Ovido - Quiz & Flashcards