retseester-det här är mitt liv och jag gillar det!

Alla inlägg under oktober 2011

Av Ester - 28 oktober 2011 17:04

Vi fick reda på om vi kladrade matteprovet idag. Och gissa vad, jag klarade det :D Även om det bara var ett G så är jag sjukt nöjd iaf, trodde inte ens jag skulle få ett G. Och var inte alldels precis G heller, för jag tror man behöve ha minst 9 poäng för att få G och jag hade 12. Lyckades även få ihop två  VG-pöäng, känner mig stolt :D


Okej, nu ska jag sluta skryta :P Underbart iaf att det är höstlov nu iaf! Verkligen välbehövt känner jag! :D Och det som händer på höstlovet som jag vet än så länge är; Söndag: Träffa underbaraste Maggan! :D, Måndag: Kanske bowling och filmkväll med underbara Sara och Linnea :D. Och torsdag-Söndag: Youth i Uppsala, med massa underbara människor! :D

Just det, storsyrran kommer hem ikväll oxå, så blir att umgås med henne i helgen oxå :) Så kan det ju hända att jag gör något mer under lovet oxå som jag inte vet nu. Ni får hålla utkik här efter nån eller nåra uppdateringar.
Kan ju iaf säga att kameran kommer följa med mig till Uppsala, så då kommer det KANSKE lite bilder här sen.


Nu kom syrran, så ska väl gå och äta nu antar jag. Hej då :)

Av Ester - 27 oktober 2011 19:46

Grymt skönt att första provet i matte B är avklat nu. Förhoppningsvis så gick det bra, jag tror faktiskt att det gjorde det. Ett g blir det då iaf och det nöjer jag då mig absolut med, så lite som jag fattat av den där skiten så xD

Har inte hänt så mkt mer idag, bara haft engelska och GKO förutom matte. Och som vanligt så fikade vi på GKO:n, är absolut det bästa med den lektionen. Visserligen är den rätt kul ändå, men fikat är bäst iaf, för fika är alltid bäst :D


Som vanligt så tänker jag alldels för mkt på massa saker...
Och en till sak, fruktansvärt vad jag stör mig på folk som glor på en HELA tiden.


Även att min spotify fortsätter spela musik fast tiden är slut. Hur awesome är inte det? :D


Påminner er om att kika på min diktblogg oxå :)


Underbart oxå ju att det blir höstlov imorrn :D


Men det var allt för idag, hej då på er gött fölk :)

Av Ester - 24 oktober 2011 19:06

Som jag sa i fredags så åkte jag ner til Stockhom i helgen med lillasyster Eva, för att träffa våran stora syster Rebecka. Det var riktigt nice :D Vi kom ner på lördag typ halv 12 tror jag, minns inte riktigt, då mötte vi Rebecka där, sen sprang vi runt på T- centralen för att hitta ett ledigt skåp att låsa in våra väskor i, men det fanns inget ledigt. Lr jo det fanns lediga men inte so väskorna fick plats i. Så då gick vi och köpte tunnelbanekort till mig och Eva, sen gick vi iväg för att hitta nån stans att äta lunch. Det blev pastarätt på "Sandys", var gott och sjukt mätt man blev av det! Efter maten gick vi tillbaka till T- centralen för att låsa in väskorna, då fanns det ett ledigt skåp som våra väskor fick plats i. Sååkte vi till skansen, för det var gratis inträde med coop-kort, sen blev det bio "De tre musketörerna". Den var riktigt bra, rekomenderar den starkt, den hade verkligen allt! :D (Y) Efter bion hämtade vi väskorna på centralen och for hem till Rebeckas lägenhet, lr nej det är förresten bara ett rum i en studenkorridor, i Nacka utanför Sthlm. Men iaf, där kollade vi på ett avsnitt av "Dobidoo" på svt-play och fikade lite, sen sovdags.


Sen på söndag så klev vi upp typ halv nio och åt frukost och sånt man gör på morgonen, sedan vid tio tog vi bussen in till Sthlm, för att gå till kyrkan. Vi gick till en kyrka som heter Hillsong, riktigt bra drag där. Så var det 5 års jubileum, så då fick vi tårta, inte helt fel :) Sen donken och åt lunch och efter det en sväng på stan. Jag hitade otroligt nog ett par vinterskor som jag gillade :O så köpte dem :) Systrarna mina hittade fina vinterskor de oxå :) Men när vi kikat klart på stan, åkte vi hem till Rebecka och lagade makroner och kötbullar till middag. Efter vi hade ätit, bar det av in mot Sthlm och T-centralen igen, för att ta tåget hem till Hudik igen :) Så när vi var framme i Hudik vid typ nio på kvällen, blev vi hämtade där av mamma och pappa.


Lite bilder från helgen (dålig kvallite, knäppt med mobilen) :


Djur på skansen, såg fler men inga bra bilder på dem.


              


Snyggingar med 3D-glasögon på bion x)

   


Snyggaste mössan vi hittade på Buttricks xD


   


Färdigbloggat för idag, hej då :) Just det, glömde ju förklara rubriken :P Det var så att Rebecka inte hade nån diskbänk i sitt rum, bara ute i det gemensamma köket. Men dit orkade vi inte gå, så då diskade vi i handfatet på toan ist :P

Av Ester - 21 oktober 2011 15:06

Idag är vi lediga från skolan, riktigt skönt. Så fick man för en gångs skull sova imorse oxå :D Efter att ha fått sova ett tag på morgonen så har jag inte gjort så mkt,skrivit lite på engelskan som vi ska vara klar med tills på tisdag. Blev nog egentligen lite för lite text, men jag visste inte vad jag skulle skriva mer om den där dåliga filmen...

Och så har jag varit i Ilsbo och... Lr näe förresten det säger jag inte x) Det får ni veta nån gång senare :P


Och awesome att det är fredag och jämn vecka, så då får man träffa de otroligt underbara männsikorna på högliden ikväll :D


Justja skulle säga de oxå att diktbloggen numera inte heter efiioessi.bloggplatsen.se utan http://estersdikter.bloggplatsen.se/ eftersom Effi aldrig la upp nåra dikte där, så tänkte vi att det är lika bra att den är bara min :P Så kiiiiiiika på den tycker jag! :D Btw går fortfarnade komma åt den via den gamla adressen.


Och vet ni? Imorrn åker jag och Eva ner till syster Rebecka i Stockholm :D Ska bli kul det! :)


Men nu ska jag nog plugga lite, lr iaf skriva ut historian så att jag har möjlighet att plugga om jag skulle vilja xD Hej då :)

Av Ester - 19 oktober 2011 19:58

Var inte riktuigt min dag idag känner jag... För imorse så vare det meningen att jag och nåra till från klassen skulle åka till Enånger och filma en intervju. Så jag tar bussen hemifrån kl. 7 för att ta bussen mot Enånger kl. 8.05 som vi bestämt att göra. När jag sitter på vbussstationen så kommer inga av de andra dit, men jag tänker de kliver väl kke på längre bort. Men ingen av de kliver på, jag tänker att det har kke fått skjuts då. Så jag åker iväg till Enånger iaf. När jag kommer dit, så verkar det inte som att nån av dem är där heller. Jag skickar ett sms till en av dem och frågar var de är, men han svarar inte. Så jag sätter mig ner och väntar på nästa tillbaka, som går om ca 40 minuter.

Och när jag väl kommer tillbaka till stan missar jag bussen upp mot skolan med typ 30 sekunder. Så då får jag sitta där och vänta på bussen i en kvart oxå -.-

När jag väl kommit upp till skolan får jag svar av han jag messade, att han hade skrivit till mig på fb igår kväll att det vi skulle ställa in det pga av att han vi skulle intervjua var sjuk. Så från och med nu hatar jag Enånger...


Hmm, så har varit sjukt trött idag, speciellt eftersom jag vaknade typ vid 4 imorse och inte kunde somna om.

Även att min otroligt underbara vän Sara följde med mig hem efter skolan :D Pyuss påre! <3


Nu ska jag kolla på bonde söker fru, tjarrå :3

Av Ester - 16 oktober 2011 20:04

"Du är det vackraste jag vet
Drömmar om dig gör mig så het
Jag tänker på  dig dag som natt
Det är för dig jag sjunger min skatt
Du betyder så himla  mycket för mig
Du vet att jag, jag älskar dig"


Min största första kärlek - sk8. Han sjunger hyfsat falskt, men jag älksar den sjukt mkt iaf! Vet inte varför, jag bara gört. Men är väl typ att texten och gillar hans röst även om den är falsk på vissa ställen. Känner även att den passa in rätt bra i mitt liv just nu...



Dagen idag har tillbringats med att vara hjälpledare på söndax igen, sjukt vad barnen är härliga. Jag lekte tjuv och polis med dem, alla barnen var poliser och jag var tjuven. Så var inte så lätt att komma undan dem, alla drog och slet i mig för att sätta mig i "finkan" Sen var nåra av barnen oxå tjuvar, så då hade man chans att rymma lite iaf. Men riktigt mysigt och kul att leka med dem. För jag älskar småbarn enormt! :D


Sedan på eftermiddagen har jag kollat på HP-3- Fången från Askaban med Eva. Älskar den! Haha var mkt som jag älskade nu xD

Har även blivit lite spanska plugg och fotografering (som kke krånglade, förhoppningsvis INTE), det älskar jag därmot inte!


Men nu ska jag ner och kolla på "Moreus m!m" och fika, ciao!

Av Ester - 10 oktober 2011 18:26

Idag så skulle de göra nån film om nåra av programmen på skolan, då fick jag och nåra till vara med i den. Fast var inte ens på mitt eget program som jag var med. Eller var ju på estet, men inte fotofilm som jag går, utan bild. Lr antar att det hör till bild, var iaf i träslöjdssalen. Så var det sjukt fult, för vi fick sitta och låtsas hålla på med grejer som fanns där som redan var färdiga. Så jag bah tog nåt vertyg för att låtsas, så vart att jag tog en hammare, sjukt fult att sitta och slå med en hammer på en grej som är helt färdigmålad. Haha men aja who cares x)


Annars har det mest bara varit en vanlig måndag idag. Vet inte mer vad jag ska sirva nu, har typ brutalt tråkigt... Och tänker på alldeles för mkt hela tiden...


Äh orkar inte komma på nå mer att skriva om, ciao :3

Av Ester - 9 oktober 2011 15:14

Sitter här och fördriver tiden på en söndag, genom att göra ingenting. Vilket i detta fall innebär att kolla runt på olika rätt tråkiga internet sidor, lyssna på musik och tänka. Är rätt skönt ändå faktiskt :) fast tråkigt oxå... Egentligen borde jag kke fördriva tiden med att plugga matte ist, men inte så lätt om man inte fattar ett skit -.-


I förmiddags var jag med och var ledare på söndax (söndagsskolan på högliden), sjukt mysigt det är att vara med massa småbarn. Otroligt söta de var, flera som bråkade om att sitta i mitt knä och sådär :P


Blir väl att göra ingenting resten av kvällen oxå...


Tänkte att jag skulle visa er lite bilder jag knäppte igår, men lyckas inte ladda upp dem. Kke kommer en annan dag, annars får ni kolla på fb i albumet "När löven är färgranna och det blir kallare ute 2011"


Men nu måste jag sluta blogga, hej då :)



Ovido - Quiz & Flashcards