retseester-det här är mitt liv och jag gillar det!

Alla inlägg under september 2011

Av Ester - 29 september 2011 19:59

Är alldeles för många tankar som snurrar i mitt huvud nu. Tankar om allt möjligt. Vissa av tankarna är underbara, andra jobbiga och resten nånting där mitt i mellan. Jag blir less på alla dessa tankar, de har snurrat runt i mitt huvud i flera dagar nu. De håller mig vaken ibland på nätterna, så blir jag jättetrött nästa dag och då snurrar tankarna bara ännu mer. Och allt blir en ond cirkel.

Vill få ett slut på detta snurrande av tankar, de gör mig förvirrad.


Nu sitter jag iaf är och lyssnar på disnelåtar, underbart!  <3 Denna låt är extra underbar, jag blir alltid på bättre humör av den! :)

Ska snart gå ner och se om man får nå fika och om det finns nå vettigt på tv att se. Brukar ofta kunna tänka på något annat då.


Hej då på er, om det nu var nån som orkade läsa det här... :P

Av Ester - 25 september 2011 18:43

Var på Birsta idag med bästa Britta :) Blev en del skratt och flum. Och helt otroligt, jag köpte TRE greje. Jag som nästan aldrig brukar köpa något :P Det jag köpte var iaf ett par ljus tighta jeans, en mörkblå kofta med massa ränder i olika färger och en ring med en rosett :D Awsome säger jag om koftan och ringen :D Och jenasen var välbehövliga, eftersom de tighta jeans jag köpte för ett tag sen inte är tighta längre eftersom jag blivit smalare. Men är  ju rätt nice ändå, för nu har jag ju både tighta och minde tighta jeans :)

Kommer kke bilder på kläderna senare, tänkte ta kort på dem nu. Men kameran var nere och upptäckte det när jag var uppe så orkade inte gå ner igen och hämta den :P Så då får vi se om jag kommer ihåg att ta kort på dem senare. Annars får ni väl se grejerna om ni träffar mig nån gång när jag har dem :)


Och igår såhände inte så mkt på dan, bara slöa. Sen på kvällen så vare nå slags musikcafé här i Vattlång. Med en av mina gamla lärare och en syster till henne som sjöng. Kul att se henne igen :) Men ännu bättre vare att jag träffade Cisssi oxå, som jag inte träffat på jättelänge. Så skrattade massa med henne oxå :D


Det var vad jag hade att dela med er på bloggen idag, hej då på er :)

Av Ester - 20 september 2011 19:08

Har sjukt tråkigt, inget att göra så fördrivet tiden lite med att blogga. Fast vet inte vad jag ska skriva men.

Är ju skönt att vi är lediga imorrn  :) Fast kommer väl bli totalt uttråkad då oxå. Drygt att sitta hemma hela dagen lixom. Men är ju iaf skönt att slippa vakna av en pipande väckarklocka. Men hmm, kom på en sak, är ju lite tråkigt att vi missar film lektionen imorrn :( Är ju en av de bästa lektionerna. Fast annars suger onsdag rätt mkt faktiskt.


För att skriva nånting mer och fördriva tiden mer så kan jag ju berätta det att jag håller på med en novell igen. Går ruskigt trögt, men blir förhoppningsvis klar nån gång. Än så länge kallar jag den "Himlen gråter med mig". Om någon är intressead av att läsa, så säg till :)


Bara så ala vet lixom så älskar jag denna låt brutalt mkt! <3 (Är ju inte den rätta videon, men den är riktigt gullig ^^ )



Hej då på er gött fölk, nu har jag fördrivit tiden färdigt här och ska hitta på nåt annat att fördriva den med :P Halv åtta hos mig låter lockande :)

Av Ester - 18 september 2011 19:59

Igår så var världens bästa vän här, nämligen Sara Fahlin! Har alltid så otroligt roligt med dig! Vi gjorde väl egentligen inte så mkt, skrattade åt allt och inget, knäppte lite kort och bakade tobleronemuffins :D som vi ska ha till GKO:n på torsdag :) Sjukt mysigt att fika på lektionerna :)
Älskar dig massor Sara, tack för underbar dag! :D <33


Idag så var vi och träffade lite släkt i en sommarstuga. Vi släktingar som var där hade kommit dit för att träffa farmors styvsyster, Rita från Tyskland. En riktigt mysig tant/dam :) lr vad man ska kalla henne. Så det var ju kul att få träffa henne och nåra släktingar jag inte träffat på flera år :)


Nu ska jag strax ner och äta svampstuvemacka, mums! :D


Hej då :)

Av Ester - 12 september 2011 19:41

Den här helgen som jag sett fram emot så länge. Som skulle bli perfekt, som jag skulle vara så glad. För det var marknan och så skulle jag få träffa massa härliga människor både på marknan och på ungdomsalphan som skulle börja igen. Jag var på marknan och fick träffa massa härliga människor. Men ändå så blev helgen inte perfekt. Förden slutade med massa skit...

Jag gråter nästan aldrig, men igårkväll kände jag att jag ville gråta. Men jag kunde inte, tårarna ville inte komma ut. Det var som om tårkanalerna var alldeles tiltäppta. Varför måste det finnas annat än lycka och glädje här i världen. Skulle ju vara så mkt lättare då!

Bläääää!!!


Jag bryr mig inte om det inte var en enda människa som orkade läsa det här nu, jag var bara tvungen att skriva av mig lite...


Hej då

Av Ester - 7 september 2011 18:35

Hon sitter på bussen och ser hur regnet faller och ser hur det rinner ner i långa banor på fönsterrutan. Hon känner hur tårarna bränner för att komma ut och rinna ner på hennes kinder. Men hon kämpar för att hålla emot dem, för hon vill inte gråta nu. Inte här på bussen, där det är massa människor som kan se henne. Hon vill inte åka till skolan ytterligare en dag, för där är allt jobbigt...


Det är början på en novell som jag tänker försöka skiriva. Om någon vill läsa, så säg bara till. Och om någon har ett namnförslag så får ni gärna komma med det, inte ett allt för vanligt namn helst. Kan komma vissa förbättringsändringar under tiden...


Jag har varit ruskigt dålig på att blogga senaste tiden, det vet jag. Jag skrev i somras att jag skulle bli bättre på det när skolan började igen, men så blev det inte riktigt. Har redan hunnit ha rätt mkt läxor trots att vi bara gått tre veckor snart. Sen är det ju inte så roligt att skriva varje dag heller att "Var i skolan, hände inte så mkt. Mest bara som vanligt... Vi hade blabla och blabla." Så kommer kke bli lite dåligt med skrivandet här.Ska försöka att komma ihåg att skriva om det händer något mer spännande än bara vanlig dag i skolan.


I helgen är det ju iaf hudikmarknaden. Så ska gå på den nån dag iaf, men förmodligen flera... Och på söndag så är det tacofest med ungdomsalpha gänget och sen kommer vi träffas på fredag resten av hösten och våren. Sjukt nice, för då får man ju träffa nåra av världens underbaraste männsikor igen! :D


Var vad jag hade att skriva just nu, så ska jag försöka skriva lite novellen. Fast just det, måste ju plugga engelska först -.- Aja hej då på er alla fall :3

Ovido - Quiz & Flashcards