retseester-det här är mitt liv och jag gillar det!

Alla inlägg under februari 2011

Av Ester - 26 februari 2011 16:40

Hejsan svejsan!

Jag och lillasyster var ute och gotade lite i förmiddags. Bilder finns på fb orkar inte lägga upp dem här oxå. Så vill ni se får ni kika där.


Nu är ju iaf syster hemma, vi var inte till stan och hämtade henne för nåra timmar sen. Hon blir hemma hela veckan som kommer, för hon har sportlov nu. Har jag sagt förut tror jag, men shit the same...


Ikväll så ska jag kolla på melodifestivalen och äta PRINGLES! <3 Ingen aning vem jag ska heja på, för jag vet inte ens vilka som är med xP


Nu ska jag kke gå ner och vara lite social och så är det nog middag snart oxå.


Men innan det så kan jag bjuda på ett smakprov från bilderna jag knäppte idag :)


Syskonkärlek!

Av Ester - 25 februari 2011 18:28

Fyra trötta och flumma tjejer som sitter på en buss, en fredags eftermiddag kl kvart i fem. Haha kan det bli bättre eller?! Ja, det var nämligen så att jag, Sara, Sara och Maria satt och asgarvade på bussen hem idag, resten av folket i bussen lär ju trott att vi var knäppa xD Men who cares? Vi hade iaf sjukt kul, skrattade åt allt och inget x) Ni är så sjuklt härliga tjejer, puss på er ;3


För övrigt så var dagen bra och problem löste sig, så nu är det rätt bra med det mesta :D


Nu har min mobil börjat dampa, antagligen pga sprickan i skärmen. Den dör av sig själv och så kan man behöva ta ur batteriet för att få igång den igen. Glad man blir alltså (Y) Noot!

Men om den skulle få för sig att dö helt så får jag väl sån lov att ta min *host* kära gamla samsung xD Tjoohoo! (Y)


Ikväll så blir det fredagsmyyys med familjen och kolla på let's dance. Och imorrn kommer syster hem, för hon har sportlov veckan som kommer.


Det var vad som uppdateras på min blogg idag, puss hej ;3

Av Ester - 22 februari 2011 19:27

Ja när tar vintern slut egentligen? Jag tycker iaf att vintern borde ta slut nuuu! För jag vill ha vååår!

Inte någon som råkar ha en gigantisk hårtork, som man kan smälta bort all snö med xD


Även att jag känner mig jätteduktig nu som kan alla spanskaglosorna ordentligt. Inte ett vanlgt förekommande i mitt fall x)


Var mest bara vanlig skoldag idag; Svenska, engelska, historia (alla i samma sal på raken, fetans drygt!), lunch, matte (samma sal igen -.-) och till sist idrott (basket idag, rätt kul faktiskt (: )


Även att vi skriver noveller på svenskan, hur bäst kan det bli?! Nästan lika bäst förut att vi skrev dikter oxå!


Jag tycker man ska ta sig en titt på mina och Effis dikter. Komentera gärna vad ni tycker om dem, så blir vi glada :D


 Nu har jag skriv rätt mkt, så därför tänker jag inte skriva nå mer nu. Puss hej :3

Av Ester - 21 februari 2011 16:10

Haha är så enormt duktig, *host host* Det var så att jag och Elin åkte på räcket nerför trappan idag. Det är små stolpar mitt i räcket, så när jag åkte och kom til en stolpe så hörd jag *knaster*. Jag trodde först det var byxorna som skrapade i och lät, men tänkte det kke var mobilen :O Så jag tog upp den och kollade, jodå det var den. Så nu är det en spricka i skärmen på den. Känner mig sååå duktig... Lr inte! xD Än så länge funkar den som vanligt, hoppas den funkar ett bra tag till. För jag vill inte ha min gamla Samsung och jag tror inte pappa har lust att köpa en ny mobil till mig...

Men inget mer trappräckesåkande för mig iag!


För övrigt har det varit en vanlig måndag; Spanska, Engelska och Film.

Resten av dagen/kvällen ska jag bara plugga och ta det lungt. Just det, ska kolla på "Familjen Annorlunda" ikväll, älska det!


Det var allt jag hade att skriva idag puss hej ;3

Av Ester - 20 februari 2011 16:52

Idag så åkte jag, mamma och Eva (lilllasyster) till Hassela och åkte slalom. Efter ett tag så träffade vi även våran kusin, faster och hennes man där, det var ju nice. Så blev en mkt bättre söndag än jag hade tänkt, hade nämligen planerat att vara hemma och plugga. Men får man välja så väljer man ju lätt slalom! :D


FEETANS vad jag längtar till sportlovet när vi ska åka till fjällen och suuuper att Miriam ska följa med!! :D Kommer bli skitkul!!


Men nu kan jag inte skriva mer för jag måste gå och äta middag. Ni får hade det så bra, puss :3

Av Ester - 19 februari 2011 16:41

Vi (familjen) åkte till farmor och farfar en sväng på förmiddagen och fikade lite och sådär. Två av mina småkusiner kom oxå dit, så vi lekte med dem ett tag oxå. Det var nice, det är så otroligt söta :D


Sen så har jag bara suttit här vid datorn, lyssnat på musik och slöat. Ikväll blire melodifestivalen. Bryr mig egentligen inte så mkt, men kollar på det bara därför att xD


Även att jag bara måste testa en grej nu, att göra en sån där länk grej. Så här är mitt test; Kolla in mina och Efiis dikter. Ja, det verkade ju funka, så då kan ni ju KLICKA på den! (Y)


Nu ska jag nog snart gå ner och äta middag, låter som mamma håller på att duka. Har väl inget speciellt mer att skriva nu så, puss hej på er ;3

Av Ester - 16 februari 2011 18:45

   Har bara varit en vanlig skoldag idag, så orkar inte skriva särsilt mkt om den. Nåt annat kul har väl inte heller direkt hänt. Tråkigt att jag fortfarande är förkyld, fast det kke jag inte har skrivit på bloggen förut. Aja men nu skrev jag det iaf :P


Här kommer iaf bilder från min MYSIGA alla hjärtansdag! :D







                 

Av Ester - 14 februari 2011 18:23

Som alla vet så är det ju alla hjärtans dag idag ;D Jag tycker det är en jättemysig dag, man sprider massa kärlek till alla och får massa kärlek! Hur mysigt kan det bli lixom! Var jättemysigt att musikarna hade pyntat hela skolan med massa hjärtan och sånt och delade ut rosor. Även Ny Generations kladdkaka och pins var mysigt. Nu har jag sagt att massa saker är mysiga och jag tänker fortsätta säga att ännu fler saker är det xD Jag och min syster ska baka kladdkaka sen och trycka ut hjärtan med pepparkaksformar, så ska vi bjuda mamma och pappa på det. Vi ska även göra det MYSIGT med hjärtljusstakar och lite annat MYSIGT grejs! Det kommer bli jätteMYSIGT. Hoppas vi har röd karamellfärg så vi kan göra rooosa grädde! Kommer förmodligen ta lite kort av vårat fantaiska bakverk och MYSIGA dukning och lägga ut här på bloggen. Så då får ni se hur MYSIGT vi hade det ;3


Även att det blev väldigt mkt MYSIGT nu, jag överdrev ju inte aaalls heller xD
Men hoppas iaf att alla får en fortsatt MYSIG alla hjärtans dag! :D <3

Ovido - Quiz & Flashcards