retseester-det här är mitt liv och jag gillar det!

Alla inlägg under mars 2012

Av Ester - 30 mars 2012 19:46

Uscha jag är sjuk... Viket jag haft turen att inte vara på länge, men nu så slapp jag inte undan. Började igår med att jag frös och var hur trött som helst! Sen på kvällen började jag f ont i magen och huvudet och ja nu har jag ont i huvet, blir värre varje gång jag ställer mig upp eller och bockar mig ner och så har jag samma som syndrom som "Katt svalde lampa...", om ni hört den extremt roliga historian ;P Är ju inge vidare kul om man säger så... :/ Hoppas jag blir frisk snart och hoppas hela familjen blir frisk, för vi har värsta sjukstugan här hemma och alla med samma "underbara" syndrom.


Men för övrigt så har väl det mesta varit rätt bra, typ som vanligt bara den senaste veckan. Varit kass på bloggen denna vecka, jag vet. Vissa saker har ju varit mindre bra den här veckan (förutom sjukan), men det är väl sånt man får leva med :P Fredag och lördag förra veckan träffade jag iaf några av världens härligaste människor :D


Aa, men har väl inte mkt mer att säga nu good bajs! (Haha ett litet roligt avslut, pga min sjuka x) )

Av Ester - 22 mars 2012 20:38

   Vet att jag är sjukt inaktiv här på bloggen, men orkar inte skriva när det typ inte finns något annat att skriva än "Idag var jag i skolan och vi hade blabla och blabla, sen pluggade jag blabla. Osv..." Det känns så tråkigt, så därför blir det inte så mkt här på bloggen nu :P


Men aja nu är jag iaf här, har egentligen inte så mkt vettigt att skriva idag heller. Har gjort en ny header som ni kanske ser, satt mig och lekte lite med picnic och då åstakom jag detta :)


Idag är det torsdag och det innebär ju förståss att det är fredag imorrn och det innebär träffa några av världens underbaraste människor och det innebär att jag blir riktigt glad! :D En liten onödig parantes sådär bara ;P


Men ja, det var väl inte mkt mer än så jag hade att dela ikväll, hej då fölks :3


Ni kan få en fining bild på mig och min bästa vän Sara :D puss gummsi! <3


    



Av Ester - 17 mars 2012 17:28

Otroligt fint väder det var ute idag, så varmt och skönt. Nu tycker jag verkligen man kan säga att det är vår :D


Haft en mysig hemmadag med familjen idag; fikat i solskenet, gjort årets första cykeltur, fotat årets första vårbilder och ätit kycklingfilé med klyftpotatis till middag :) Ibland är livet allt bra!


Angående rubriken: Fick görkåa på handen när jag skulle jämföra handen mot en stor stock när jag fotade :P Och för er som inte vet är görkåa grankåda på rogsta mål, så som pappa pratar. Skriver detta bara för jag tycker det är så kul att säga görkåa xD


Nu sitter jag bara här, gör ingenting och lyssnar på något av det underbaraste som finns, tystnad!


Här kommer några av dagens bilder :) Kolla mitt nya album "När snön smälter och löven sedan blir gröna :) 2012" på fb för att se fler bilder :)


         



Av Ester - 16 mars 2012 20:36

Idag så delade jag och riktigt fina vänner ut gratis fika på stan, för att vara allmänt trevliga och sprida guds kärlek :D Det var uppskattat av många :) Och kul hade vi oxå när vi stog där, ropade "Gratis fika här!" och liknade saker, sjöng och flummade tillsammans :D Det tycker jag vi måste göra om nån gång hörni :D


För det så var det skola, hade bar två lektioner dock kulturhistoria och extraengelska för att öva på hörövningar som jag är urusel på! xD Började 12 med kulturhistorian eftersom vi inte hade nån svenska idag, men åkte in till halv 10 för att Sara inte skulle behöva sitta och vänta ensam i tre timmar för hon hade italienska på morgonen. Kunde lika gärna göra det som at istta hemma så, mkt roligare att vara med bästa vän ju :D Vi åkte ner en sväng på stan och hon kjöpte en supersnygg gul jacka :D


Ja och sen efter skolan ner på stan och dela ut fika då :)


Nu är jag trööött!!! Hej då på er gött fölk :)

Av Ester - 11 mars 2012 19:35

Då var sportlovet slut och man måste tyvärr up till skoan igen imorrn, woohoo, lr nooot!! Men blir nice att träffa mina fina vänner igen, saknat er mina pussisar! ;*


Men lovet har varit fantastiskt :D Här kommer lite resume av det;


Lördag: Flum och rolig kväll i Norrbo med massa nice folk, taggning inför Vemdalsresan :)

Söndag-onsdag: I strort sett ingenting, bara slöa hemma, åkte pulka några dagar och tittade på det vackraste som finns, månen :)


Torsdag-söndag: En underbart superfantastisk helg i Vemdalen med underbart härliga människor :D
Torsdag: Uppresa mot Vemdalen, flum i bilen som ni säkert förstår :) Och vidare flum när vi kom fram ofc :)

Fredag: Slalom i Vemdalskalet :) Inte bästa vädret och lite sega backar tycker jag, men kul ändå för var ju nice folk och slalom är alltid kul :D Kvällsflum!

Lördag: Slalom i Björnrike :) Mycket bättre väder den här dagen, en storm mitt på dan, men det överlevde vi :) Och var mycket skönare och roligare backar där tycker jag och återigen folket säger jag :D Massa kvälls-/nattflum :D Mello, chips, läsk, glada,& trötta människor, skörda-bönor-spel och mycket annat skoj är en grymt bra kombination på en lördagskväll tycker jag! :D Och ett fantasktiskt avslut på lovet :D Vem bryr sig att man är hur trött som helst och har huvudvärk nästa dag?
Söndag: Hemfärd, tidigare än beräknat pga vissa sjukdommar/skador, men var skönt att komma hem :)


Måste bara säga ett enormt STORT tack till alla som gjorde denna helg så enormt bra!!! :D :D En stoooor kram till er alla oxå! <3


Ja det var mitt lov och nu så ska jag strax kolla på så ska det låta med familjen, hej då :)


Av Ester - 8 mars 2012 12:31

..... fest hela kvällen, ute och gliiiiiider med snowboard och skiiiiiiiider!"


Jag åker till fjällen idag med massa underbara folk, jag har inte riktigt fattat det förns nu! :


Blir inget bloggande förns tidigast mpåndag, kke söndag och nu ska jag dra och ha det hur bra som helst de närmsta dagarna!

Så soooooo loooooooooooong  folket! Puss!

Av Ester - 7 mars 2012 15:42

Igår kväll var jag, Eva och mamma ute och åkte pulka i månskenet, det var hur underbart som helst.  Efter ett tag gick mamma in, men jag och Eva stannade kvar ute och bar låg på snön och tittade på månen och stjärnorna, det var hur vackert som helst! Kan inte finnas något som är vackre än månen och finns det så måste det vara otroligt, fruktansvärt vackert för månen är så enormt vacker så jag vet inte vad!


Det var så skönt att bara ligga där och titta på det vackra, men när vi låg där så pratade vi oxå om massa saker. Det var så härligt :)


Men helt plötsligt fick vi nåt ryck och började hoppa runt på täckten och ja jag vet inte vad, hoppas ingen såg oss xD


Sen la vi oss ner igen en stund och fortsatte att titta på det vackra!! Och hel plötsligt ropar Eva "Ester titta där" och pekar mot himlen, och på himlen faller det största stjärnfall jag någonsin sett, man såg verkligen som en "svans" efter det! Det var otroligt vackert det oxå, men klår ändå inte månen! Men nu eftersom det var ett så stort stjärnfall tycker jag att önskan borde slå in x)


Dålig mobilbild, men en bild iaf på det vackraste som finns! :)


 

Av Ester - 6 mars 2012 19:31

Jag, mamma och Eva funderar på att gå ut och åka pulka i  månskenet lite senare ikväll :) Eller jag tror iaf att vi skulle åka pulka, ut ska vi iaf! :D Månsken är så vackert, hela världen blir så blå och fin. Synd att kameran är lagg och inte funkar i mörker, annars skulle den minsann oxå fått följa menut i månskenet :) Men vi får iaf uppleva det underbara :) Och jag kan ju be Eva ta med sig kameran ut istället :)


Var bara det jag vill säga hej då :)

Mååååånskeeeeen!!!!!!!!! <333333333

Ovido - Quiz & Flashcards