retseester-det här är mitt liv och jag gillar det!

Alla inlägg under december 2011

Av Ester - 30 december 2011 18:11

Ja som alla vet är ju 2011 snart slut, så blir det ju 2012 sen och jorden kommer gå under. Men pööh säger jag om det iaf, näe det tror jag inte på. Är ju massa folk som sagt flera gånger att jorden ska gå under, men inte har det hänt minsann, så tror inte det kommer hända 2012 heller.


Men i alla fall så har mitt 2011 var helt underbart! Ett av de bästa åren i mitt 17-åriga liv. Ni som gjort det så bra är allt underbart folk jag känner, familj och vänner. Haftr lika kul som alla år med mina gamla vänner, fått lära känna vissa av mina tidigare vänner ännu bättre och fått helt nya vänner! Utan alla er mina underbara vänner hade detta år inte blivit så bra som det varit, jag är så otroligt tacksam för att ni finns! Puss och kram på er!


Visst finns det saker med 2011 som inte varit bra oxå, saker som jag velat skulle hända som inte har hänt och saker jag inte velat att de ska hända som har hänt. Men till det stora hela så har 2011 varit awesome! Om man ska haka upp sig på allt det dåliga så blir det ju svårare att se det bra. Så jag föröker minnas de bra och roliga stunderna i livet, man blir ju mkt gladare då :D


Nu ska jag se till att 2012 blir ett minst lika bra år som 2011 om inte ännu bättre. Jo helst ännu bättre, har en del saker jag hoppas ska hända och en del saker jag vet som kommer hända, som jag tror kommer bli hur bra som helst! :D


Jag hoppas ni alla haft ett minst lika bra år som jag har haft! :D Förmodligen hinner jag inte med något inlägg imorrn, så passar på att önska er alla ett riktigt gott nytt år!!!! :D Kramar på er alla! Hej då!

Av Ester - 28 december 2011 12:37

men vad gör man inte för att gästerna ska få det bekvämt. Vi fick alltså nattgäster hit igår av småkusiner, farbror och ingift faster, för att de kom hem från julfirande i Umeå och var utan ström och då ringde de och frågade om de fick sova hos oss. Och ja det fick de :) Det var ju kul, förutom att jag inte sov så bra eftersom jag lånade ut min säng och sov på en madrass i syster Rebeckas rum ist. Men men jag överlever :P

Annars igår hände väl inte så mkt, var i till stan en sväng på mellandagsrean med syrran som jag skrev igår. Hittade inte så mkt, bara en consealer (stavning?) för 27 kr, den kostade egentligen 85 kr så var ju ett riktigt fynd (Y)


Just det, har ju glömt att säga att jag har fått tillbaka mina kära skor från lagningen oxå, var i tisdags,men jag har glömt att skriva det :P Haha slår vad om att ingen brys sig men jag gör iaf, för är mina favoritskor :D


Tänkte på att jag kke inte borde ha juldesignen nu längre för att julen är över, men jo, för jag gillar den och pallar inte göra en ny, så ni får stå ut med den ett tag till ;)


Mina älskade skor! <3 (Bilden är från höstlovet)


 


Det var allt för idag, nu sk jag ladda upp bildet ifrån jul på fb. Hej då!

Av Ester - 27 december 2011 13:16

Ja nu har ytterligare en jul avklarats då. Den här julen blev inte riktigt som alla andara jular, men inte klagar jag för det, för den var bra iaf :) Fast till stora delar var den som de flesta andra jular :P


Julafton: Vi klev upp nån gång vid 8 typ och så fikade vi i mamma och pappas säng för att fira lillasyster och mamma på namnsdagen Eva då, syrran i förnman och mamma i mellannamn. Sen gick vi ner allihop och åt frukost och så öpnnade vi nåra av julklapparna, sen åkte vi iväg till "burmeserna" i Ilsbo och fikade go'fika med dem, var där några timmar. Och efter det så åkte vi hem  en  snabbis öppnade nåra fler julklappar och fikade skinkmacks-fika. Sen åkte vi till småkusinerna för att äta julbord och kika på kalle anka. De är ju för söta de, trots att det är så vilda så man blir helt slut efter att ha lekt med dem. Vi öppnade varsin till julklapp ifrån mamma där och så fick varsin från farmor och farfar som oxå var där. Kusinerna öppnade sina julklappar de oxå, de var nästan helt galna  och bara slet av pappret, knappt så de kunde ha uppfattat allt de fick. Men som sagt, de är grymt söta! Pappa var tomte, fast en bra konstig en; skorna på fel fot och hanskarna upp och ner. Men kussarna tyckte det var kul iaf.  Haha pappa är ju som han är oxå x) Typ vid sju eller nåt så öt vi tomtegröt, mums fillibabba! Lekte sen med småttiarna ett tag, men blev astrött av dem så la mig på soffan och nästan somnade tills vi skulle åka hem :P Så när vi kom hem öppnade vi nån julklapp till och sen gick och la oss.

Mina julklappar inte särskilt speciella men; Två böcker, fyra saltkar till min samling, en spegel och en fönsterlampa till mitt rum, en skiva, en bricka och en handuk (av farmor), ett halsband, en kofta och en rubikskub. Fick säkert nå mer oxå som jag inte kommer ihåg nu:P


Juldagen: Fruksot då såklart, sen öppnade vi resterande julklappar. Haha lite wanna be USA där. Men men who cares, huvudsaken man får julklappran och spela då roll om det är julafton eller juldagen. När vi var klara med klapprna klädde vi på oss täckbyxor och sånt för att åka och titta om det var is på en sjö i närheten av farmor för att eventuellt åka skridskor nästa dag. Det var is på den, så vi gick en bit ut på den och kikade och halkade omkring lite. Sen åkte vi till farmor för att fika och äta middag som vi för det mesta gör på juldagen. Även där träffade vi släkt; två kusiner, kusins pojkvän, faster, ingift farbror, farmor och farfar. Vi hade kul med dem och efter ett tag så kom småkusinerna vi var med på julafton upp oxå, så blev lite bus med dem då :) Sen hände inte så mkt mer den dagen.


Annadagen: Vi hade ju tänkt åka skridskor då på sjön som vi var och kollade på, men blev inget av det eftersom Dagmar skulle vara ute och härja så hemskt. Så blev  bara vara hemma och tröka hela dagen typ. Fast på kvällen så åkte vi iaf på den årliga annandagskonserten på högliden. Lika fint varje år, riktigt duktiga sångare/ -erskor.


Hade tänkt att jag skulle lägga upp lite bilder ifrån julen nu, men hinner inte med det för ska åka in till stan på mellandagsrea med storsyrran och mamma kke skulle med hon oxå :P Kommer KANSKE bilder här nån dag sen, men på fb kommer det iaf att komma.


Hej då på er, hoppas ni oxå haft en riktigt bra jul :D

Av Ester - 23 december 2011 19:43

Nu är alla julklapapr inslagna och nästan alla rim färdiga. Granen klädde vi igår och julskinkan griljerade pappa nyss. Jo, jag har nog fattat nu  att det är julafton imorrn :) Haha!

Kommer bli supermyyys, träffa kusiner, julklappar, maten och allt :D Bäst är kanske gröten, lr näe träffa släkten är allra bäst :D


Tänkte göra ett tidinställ för imorrn och önska god jul, men gör det nu istället. GOD JUL på er allihop! Hoppas att alla får en toppen jul, med massa skoj och massa roliga presenter! :)


Just det, jag och min älskling firar ju ett år imornn oxå! :D  Så mkt roligt vi haft detta år och så många minnen du hjälpt mig att bevara, du har hjälpt mig att frysa vissa stunder så att jag kan minnas dem för evigt! Canon EOS 500D älskar dig!


Haha nu blev du allt lurad va? ;) Stooor julkram på er! Hej då!

Av Ester - 22 december 2011 14:50

Grymt fin låt! Kört den på reapat ett tag nu :)


Men shit asså, bara två dagar kvar till julafton! Ofattbart! :O Trots att jag suttit och slagit in julklappar och lyssnat på julmusik idag fattar jag inte att det är julafton i övermorrn :O Har ju till och med öppnat några julklappar igår, för jag, Elin och Sara gav varran då :) Men näe inte fattar jag att det är jul för det x) Men får väl hoppas att jag fattar det när vi tar in julgranen ikväll iaf :)


Jag vet att jag varit dålig på att blogga senaste tiden, men inte haft tid och lust...


Men nu kom storasyster och mamma hem så nu ska jag dra, hej då! :) Och GOD JUL om jag inte hinner säga det senare :P

Av Ester - 17 december 2011 19:37

Ja en vecka kvar till julafton nu bara :) Minns hur det var när man var liten, att man var helt extas den här tiden och bara ville att veckan innan jul skulle gå hur fort som helst så att det blev julafton man kunde få alla julklappar, typ den där fina barbiedockan man önskat sig och sådär. Men nu längtar jag inte alls speciellt mkt till jul, jo det är klart att jag längar lite grann. Men typ bara för att träffa släken, visst lite efter julklappar oxå, men önskar mig inget speciellt direkt så har inte så mkt att längta efter :P

Har börjat tycka att det är roligare att ge julklappar än att få :)

Var iaf till stan idag med lillsyrran och fixade de sista julklapparna :) Hittade en fin klänning på rea oxå som jag kan ha på jul och nyår. REA! <3 Så har jag julpyntat mitt rum idag oxå, så nu har jag julmys här :)

Bakade pepparkakor med min söta Britta igår oxå bilder kommer här nere :)


Det var allt för idag hej då på er :) Näe just det jag tycker alla ska ta och kolla in min diktblogg oxå, det finns en ny dikt där nu :) Så vill jag ha komentarer vad ni tycker om den :)


OBS VIKTIGT! De till vänster är mina och höger Brittas!

 

Söta Britta :D

   

*Host* snygga jag xD

Av Ester - 11 december 2011 17:50

Haft en riktigt bra helg :D  I fredags blev det bara mys framför tv:n idol och i taket lyser stjärnorna. Och igår så kom Sara hit typ vid två och så flummade vi ett tag, sen gjorde vi oss iordning och åkte iväg till hudik på nobelfest :) Ja, inte riktiga då förståss, utan bara lite fake :) Men  var en riktigt nice kväll, träffade massa trevligt folk och hade allmänt kul :D

Jag hade med mig kamerna, men knäppte inte så mkt bilder, så har inge kul därifån att lägga upp...

Sen sov Sara iaf över här, nice nice :D Vi var aströtta så vi somna typ så fort vi la oss på kuddarna x) Sen idag när vi vakna orka vi typ inte kliva upp ur sängarna, låg kvar typ en timme efter att vi vaknat och bara slöade och pratade sen gick vi ner och ut frukost. Och efter att vi ätit så gick vi upp och la oss igen, efter en stund kollade vi på Rudolf med röda mulen, grymt söt film ju!! Sen kollade vi på Atlantis, riktigt mysig film det oxå. Är alltid sjukt mysigt att kollla på barnfilmer, så nostalgiskt ju :D


Sen Sara åkte hem har jag inte gjort så mkt, bara varit allmänt seg...


Just det, har inte sagt att det finns tre nya dikter på min diktblogg :) Läs där vettja och komentera sen vad ni tycker om dem, då blir jag glad :D


Det var allt för idag, hej då på er :) Lr nej förresten bjuderpå en fin bild oxå :)


 

Av Ester - 9 december 2011 19:19

Nu har jag fixat och gjort lite julfint här på bloggen :) Vad tycks? Som ni säkert ser så är iaf hedern och alla färger nya har även en ny fråga tillhöger i menyn, den kan ni ju svara på om ni vill :)


Skrev ju i förra inlägget att jag skulle skriva en novell, men jag fastnade på att fixa bloggen istället. Men det var välbehövligt tyckte jag så :P


Bara för att bloggen blivit så julfin nu så bjuder jag på en av mina favoritjullåtar! För att sprida julstämmningen som jag nu fått av detta fix :D Good Bye!


Ovido - Quiz & Flashcards