retseester-det här är mitt liv och jag gillar det!

Alla inlägg under november 2010

Av Ester - 29 november 2010 18:56

Hann inte med att blogga i helgen för sötkusinen Ella sov över här. Så hade fullt upp hela tiden :P Vi lekte bl.a modevisning och klädde ut oss till hippies xD Det är möjligt att det kke kommer lite bilder från det nån dag.


Idag så var det skolan som vanligt då, först spanska kl 8 på morgonen drygt säger jag bara! Sen engelska och då var inte Eva där, vi hade Ingavar, haha han av alla människor i engelsak lixom xD Men shit the same vi satt i biblioteket för vi orkade inte med han, vi jobbade liiite iaf x) Sen till sist var det svenska, då skulle vi först läsa nå grejs i boken, sen så skulle vi diskutera några frågor som stod på ett papper vi hade fått. Vi satte oss i biblioteket igen. Den här gången gjorde vi faktiskt det vi skulle, alltså diskutera frågorna! Sen var det slut på lektionen och hela dagen trots att klockan var bara 12 :P Vi gick och åt innan vi åkte hem, fast det var vidrig currysoppa till lunch. Jag försår inte vad de tänker på när de lagar skollunchen, man tycker ju att de borde göra god mat när de lagar till skolungdomar! Men, men de kan vä inte tänka...!


Det var vadjag hade att skriva på bloggen idag puss hje leverpastej ;P

Av Ester - 27 november 2010 12:40

Snön fortsätter ju bara att vräka ner! Ska det inte sluta snart? :O


Idag har jag iaf hittils varit ute i den evigfa snöandet. Fotade lite granna så kommer bilder imoorn lr nån dag till veckan. Ska kke ut och fota lite mer sen med lillasyster och våran söta lilla kusin som kommer hit och sover över :) Det kommer bli kul, fast kommer troligtn bli ganska slut efter alla hennes lekar x)


Jag har märkt att mina inlägg blir korta och tråkiga nuförtiden, förlåt för det. Men jag vet inte mer vad jag ska skriva, orkar inte skriva så mkt heller. Finns inte heller mkt att skriva om, men jag ska försöka bli bättre :) Puss hej.

Av Ester - 26 november 2010 11:49

Är ledig idag :D Eftesom vi inte har nån EOS (vilket vi inte kommer ha varannan fredag, eftersom Vera ska vara på nån utbildning) och eftesom vi inte har nån EOS så behöver vi inte heller han nån mattte :) Och det är ju de enda två lektionerna vi har på fredagar. Så nu jag sutit och försökt jobbat lite matte hemma ist, det gick ju sådär. Jag förstår faktiskt inte mkt alls D:


Sen när mamma kommer hem efter att ha jobbat och handlat så ska jag baka LUSSEBULLAR! <3 Smarresmaskens :D


Även att jag tycker det ska sluta snöa nån gång, det är ju tillräckligt mkt snö nu!! Visst det är mysigt med snö, men som sagt det räcker nu!


Mja vet inte vad jag ska skriva mer nu så puss å kram på er ;) Just det, det kommer kke lite bilder sen på lussebullarna och dess bakande :)

Av Ester - 25 november 2010 20:03

Jag kan inte fatta vad tiden har gått fort, nu är det ju inte lågnt kvar till julafton, jag tycker att vi nyss började skolan!  Och jag har inte köpt en enda julklapp :O Nån som har lust att hänga med mig på stan nån dag? Men bara för att jag satt och tänkte på detta nu så fick jag sån sjukans lust att lyssna på jullåtar :P

Lyssnar bl.a på denna, tycker den är så grymt fin :)




Så här har iaf min dag varit;

Film, ded var nice förutom att det var svinkallt när vi skulle gå till och från IcaMaxi :P

Matte, det var oxå nice, vi jobbade ju inte så mkt matte eftersom vi satt i bilioteket. Men ni måste ju hålla med om att det är roligare att sitta och prata och skratta? x)

Sen så till sist då hade jag foto. Det var kul, vi fick för första gången fota i studion. Vi skulle fota varandra två och två, så jag får ju hoppas att jag blev bra :) Fast troligtvis så blir man bättre på bild än vanligt där, eftersom man lägger på massa bra ljus och sånt :) Slutade typ en timme tidigare än jag skulle, så det var ju skönt :D


Mja det var vad ni får läsa på min blogg idag :) Nu ska jag snart sätt upp julstjärna i mitt rum. Pussilussibulle ;)

Av Ester - 24 november 2010 15:47

Idag hade lärarna studiedag så alla på Broman var lediga =) Det var ju skönt, men tråkigt att bara vara hemma och inte få träffa de roliga folket :(

Jag har iaf jobbat lite pt pappa idag, vilket innebär att skriva in siffror på datorn, som han kommer fram till när han gåt runt i skogen och tittar på träd xD inte precis roligaste som finns men jag får ju pengar :D


Det blev inte så att jag och Sara åkte till stan eftersom hon hade blivit mera förkyld :(


Mer än så har jag inte att skriva nu pusspuss :)

Av Ester - 23 november 2010 19:12

Detta ser ju bra ut tycker jag, många uppåt kurvor fortsätt så kära läsare! :D  

Av Ester - 23 november 2010 19:04

Jag har extremt tråkigt om det var någon som vill veta det!!


Dagen var väl bara som en helt vanlig dag, tråkig skola, där det inte hände så mkt. Men imorrn är vi iaf ledig, för lärararna har studiedag. Så det blir nice det :) Eventuellt så åker jag och Sara in till hudik och handlar julklappar då :D


Jag har typ inget mer attt skriva nu så ni får nöja er med det här, puss hej :3

Av Ester - 22 november 2010 19:59

Nu är jag i alla fall lite gladare igen. Inte riktigt lika glad som jag var förut. Jag hoppas att jag snart får bli så glad igen, det var så härligt :D


Det här blir ett kort inlägg för jag har inte mkt mer att skriva nu, eftersom skolan bara var tråkig som vanligt. Extra tråkigt idag eftersom inte Sara var där, visserligen var ju Frida, Elin och Katja där, men vi måste vara alla 5 för att det ska bli riktigt kul :)  Nu ska jag iaf gå ner och titta på finalen av "biggest looser Sverige" Pöss på er gött fölk :3

Ovido - Quiz & Flashcards