retseester-det här är mitt liv och jag gillar det!

Alla inlägg under december 2010

Av Ester - 31 december 2010 12:20

Detta blir mitt sista inlägg för i år. Mit 2010 har varit mestadels bra, men det har haft sina motgångar oxå. Fast det går nog inte få ett helt perfekt år, med bara glädje, frid och fröjd. Om det inte varit för mina fantastikt, otroligt underbara vänner så hade inte året blivit så bra som det blev!! Jag älskar er, ni är bääst! <33 Även min kära familj har gjort året bra! Så finns det ju vissa människor som man önskar att de inte hade varit som de var. Och det är massvis av saker som jag gjort som jag ångrar att jag gjorde, men man kan ju tyvärr inte ändra på nånting som man gjort. Så det är ju sånt man får leva med :P


Jag hoppas alla ni adra oxh har haft ett bra 2010 och att ni år ett ännu bättre 2011. Så jag önskar er alla ett riktigt Gott Nytt år!! :D <3


Snart så ska vi fara till småkusinerna och fira nyår, det kommer bli riktigt mysigt :D Puss på er :3

Av Ester - 30 december 2010 20:06

Har inte blivit något bloggande på några dagar nu, för jag har inte gjort så mkt kul och igår så satt jag inte vid datorn på hela dagen. Hade nämligen suttit alldels för mkt dagarna innan det.

Fast idag så var jag i alla fall hos världens allra bästa Maggan!! Vi hade så sjukt kul, även om vi bara satt i hennes rum och mestadels pratade så var det grymt kul. Jag är så otroligt glad att jag har dig, för du är världens bästa kompis! Nu mår jag mkt bättre, även fast det är rätt mkt skit just nu oxå. Men det bryr jag mig inte om, du har fått mig på mkt bättre humör!! :D Älskar dig Margareta Nilsson!! Vi måste vara vänner för alltid!! :D <33

Av Ester - 27 december 2010 13:46

Idag så har jaf bara varit hemma och slappat och tagit igen mig efterjulhelgen och lika blir det resten av dagen.

just det lovade att det skulle komma bilder oxå, lugn det kommer så smårningom när jag har orkat installera in programmet på min dator :P


Om någon vill hitta på nåt så får ni gärna höra av er :D


Nu har jag inte direkt nå mer att skriva puss hej ;3


Av Ester - 26 december 2010 12:03

Hej svejs! Jag  har inte hunnit med att blogga de senaste dagarna, för det har varit så mkt julfirande.

På julafton så öppnade vi först julklapparna hemma och sedan åkte vi till kusinerna och åt. Vi spelade även spel, tittade  på kalle anka och annat mysigt som man kan göra på jul :D

Igår (juldagen) var vi hos farmor och farfar och åt middag. Nästan alla kusiner var oxå där, så det var full  rulle hela dagen av 6 st vilda småkusiner :P

Idag så blir det först bara hemma och ta det lugnt, sen åker vi på julkonsert på högliden.


Just det, jag fick en systemkamera i julklapp!! ÄNTLIGEN!!! :D Så jag har tagigt mkt bilder nu i julhelgen och mer blir det idag, så jag lovar att det ska komma upp bilder här och på fb sen :D


Puss och ha ett fortsatt bra 2010 och ett 2011 oxå för den delen :P

Av Ester - 23 december 2010 15:39

Nu är det mesta nog klart inför imorrn, jag har till och med nästan förstått att det är julafton. Men BARA nästan :P

Idag så har vi klätt julgranen (en äkta såklart!) :) Jag har även slagit in julklappar och gjort deg till världens godaste julkakor, nämligen PEPPARNÖTTER! Nu ska den i kylskåpet några timmar, så ska jag rulla dem sen. För mig blir det ingen jul utan sånna!!

Det har varit en bra början på lovet förutom att jag fick ont i halsen igår och det har hållit i sig idag :( Hoppas jag blir bättre tills imorrn bara!


I fall jag inte hinner med något inlägg imorrn så vil jag önska alla En Riktigt God Jul!   

Av Ester - 22 december 2010 18:48

Grymt skönt att det är jullov nu!! :D Kommer visserligen bli tråkigt att inte träffa allt det underbara folket i skolan :( men man får väl försöka öveleva, det är ju trots allt bara två veckor...


Men idag så har jag och världens bästa Britta bakat pepparkakor, vilket vi gör typ varje år när vi få jullov :) Men vi lyckades bränna den första plåten, det gjorde vi förra och förr förra året xD Vi visste inte hur länge den skulle stå inne i ugnen så vi satte inte på nån tid. Vi höll på att lyssna på julmusik och dansa jättefint *host* mendans vi väntade. Sedan efter en stund kom vi på OJ pepparkakorna, då hade de stått inne i en kvart. Sådet började lukta bäränt i hela köket... xD

Sedan sa Brittas mama att de bara skulle vara i ugnen i 3 minuter, så nästa plåt fick stå inne i tre minuter, de blev inte brända iaf :)


Det var vad jag hade att skriva idag puss på er ;3

Av Ester - 20 december 2010 18:16

Asså shit, jag fattar inte att det är BARA FYRA dagar kvar till julafton!!:O


Men aja, var i skolan och där hade jag spanskaprov, det gick faktiskt rätt brta tror jag :) Sen omprov på en del av engelska provet som jag failade på. Till sist svenska och då satt vi bara och lyssnade på varandras bokpresentationer, sen sluta vi, och då vra klockan bara typ halv 12. Så var ju rätt soft dag idag ;P


Sen efter skolan så gick jag och Sara ner på stan, för hon skulle handla liote julklappar. Sen kom även Elin och Robin ner och vi var med dem ett tag :)


Det var väl i stort sett min dag förutom att jag ätit middag och sånt då oxå :P

Även att vi var massa folk (typ vårat "gäng" lr vad man ska säga) som hade tomteluvor på oss idag och ska ha det hela veckan :)


Pöss å kram på er gött fölk ;3

Av Ester - 18 december 2010 15:11

Jag tycker seriöst att det ska sluta snöa nån gång, jag är så sjukt less på att det är så grymt mkt snö. Så blåser det ju så hemskt mkt, då blir det ju ännu kallre.

Blä för det!!


Idag så har jag och övriga familejn varit i stan, så nu är nästan alla julklappar klara, utom en. Så lär gå nån dag efter skolan för att få tag på den sista, har ingen aning vad jag ska köpa men nånting hittar jag förhoppningsvis :)


Jag längtar till julafton. Inte som man gjorde när man var liten, för att man vill ha massa paket, utan mer för att det är så mysigt att träffa massa släkt och annat trevligt folk. Även att man tänder massa ljus och sånt är ju hur mysigt som helst :)


Nu kommer jag inte på nåt mer att skriva puss hej ;3

Ovido - Quiz & Flashcards