retseester-det här är mitt liv och jag gillar det!

Alla inlägg under juni 2012

Av Ester - 30 juni 2012 14:26

Hemma nu igen, lr ja för några timmar sen, efter en sjukt underbar vecka i Gnarp på läger med sjukt underbart folk!! :D Tack alla!


Men branog trött jag är nu och branog träningsvärk jag har nu, men lätt värt det! x)


Vi har gjort massa roliga saker, så som; dansat, skjutit med pilbåge, paddlat kanot, varit på stranden där vi bl.a spelade volleboll och badade, haft team challange (samarbetsgrej med laget), riditlekt och förståss skrattat och flummat! Sen massa annat skjoj oxå! :D Lätt bästa veckan på länge, börjar redan längta till nästa år x)


Om nån vill se bilder, så fins det på facebook i albumet "Acts 2012!! :D" pallar inte lägga upp några här, för jag hade ju knäppt "bara" 534 bilder typ xD


Och om sissådär två veckor så drar jag till Spaninen i fyra veckor :D Så om någon vill hitta på nått dessa två veckor innnan jag åker så är det ju bara att höra av sig :)


Nu orkar jag inte skriva nå mer, hej då!

Av Ester - 24 juni 2012 15:05

Wiiihooo äntligen är det söndag! Vilket innebär att Acts 2012 börjar idag, så om sissådär 20 minuter bär det av mot Gnarp! Kommer bli hur aweeesome som helst!! Men det innebär ju oxå att det blir bloggpaus för min del i en vecka... Men det får ni stå ut med, kommer uppdatering om lägret nån gång under lördag eller söndag nästa vecka. Eventuellt att det kommer bilder oxå för kameran följer med mig, men troligtvis så blir det inte så mkt bilder här, mer på fb. Men jag talar om vad albumet heter isf :)



Men heeej dååå, nu måste jag gå och fixa det sista innnan jag åker, hare bäääääst!! För det ska jag ha! ;D

Av Ester - 23 juni 2012 15:44

Sitter här och är sjukt trött nu efter en riktigt härlig midsommarafton med otroligt underbara vänner! Stooort tack till alla er som var med och gjorde kvällen/natten så bra!! :D <3 Kvällen bestod av; tårta, skratt, skratt, flum, tältuppsättning, skratt, garv, flum, volleyboll, lek, skratt, grillning, skratt, flum, badning, köldskador, skratt, brasmys, skratt, mera flu, ännu mera skratt, önnu mkt mer skratt och flum, till sist vid 5 typ sovdags 5 pers i ett 6 manstält, men endast i en av delarna för tre utan madrasser, bara sovsäckar. Men det funkar det å ;) Men med andra ord vi hade hemskt kul! :D :D Något jag gärna gör om nästa år!!! :D


Och i torsdags så var det en lite mys/flum dag på stan med bästa tjejerna Sara och Linnea, puss på er! <3


Imorrn då smäller det, då börjar äntligen Acts 2012, som jag längtat, kommer bli en underbar vecka med underbart folk :D


Och om tre dagar så är jag inte längre ett barn:D Fast t'nker då inte mista barnasinne för det ;)


Hmm jaa, var väl inte så mkt mer från mig idag... Bilder från stan och midsommarafton finns i albumnet "Den varma, underbara årstiden man inte glömmer, 2012 :D" på fb, kika där, pallar inte lägga upp här :P



Typ god natt känner jag nu, haha men närå, sjuuukt trött som sagt!! xD Men sååå värt det, efter att ha varit med om bästa midsommaren i mitt liv! :D Hej då fölks :)

Av Ester - 20 juni 2012 16:39

Tjingeling! Har inte blivit något bloggande senaste dagarna, för har inte suttit så mkt vi datorn och har helt enkelt inte pallat. Och sämre lär det väl bli resten av den här veckan och kommande vecka. För imorrn så ska jag vara med mina älsklingstjejer, Sara och Linnea! :D <3 Och sen fredag är det ju midsommarafton och då blir det tältning med fin fina vänner!! :D Kommer hem nån gång på lördagen, men då är det nog mest packning som gäller, för på söndag så bär det av till Gnarp för läger med underbara vänner! :D Så ja jag prioreterar vännerna framför bloggen närmsta tiden ;)


Men vad som hänt sen jag bloggade sist;


Söndag: Minns typ inte, men var nog bara hemma och gjorde typ ingenting :P


Måndag: Finfina vännen Miriam var här och umgicks med mig och lillasyster :D Och vi åt glass med mumsmums i, haha xD


Tisdag:  En sväng till stan med systrarna och mamma och som vanligt så tänkte jag inte köpa något, bara följa med mamma till polisen och kolla om mitt leg gäller att åka till Spaninen på och det gjorde det :) Men tror ni jag åkte hem utan att ha köpt nåt eller? Nej, så klart inte! Blev en bh, tre par trosor och fyra par kortstrumpor,  men var sånt jag behöver inför Spanienresan :) Sen på kvällen åkte vi hela familjen till Strömsbruk och fikade på mysiga caféet Kustleden :D


Onsdag (idag): Bara varit hemma, skrapat färg från en bräda, så att jag fått en blåsa i handen, packat inför lägret och lagt upp lite nya bilder från de senaste dagarna på fb :) Kolla vettja ;)


Men nu ska jag äta, hej då!

Av Ester - 16 juni 2012 14:55

...eller? Sommarlov stämmer ju, men nog tycker jag att solen kunde ha lyst lite skönare va! Men aja, det kan ju inte vara sol jämt. Fast jag tycker synd om alla studenterna som ska på bal i hudik idag. Grattis till alla er jag känner som tog studenten igår! :D ingen nämd, ingen glömd :P


Jag kan inte fatta att om ett står jag där själv och ska ta studenten, otroligt! :O Men kommer kännas skönt! Fast vad ska man göra sen?  Och kommer sakna klassen, för även om vi alla inte alltid kommit jättebra överrens har vi hittils ändå haft många fina och roliga stunder. Tex. när vi alla satt i ett klassrum och väntade på läraren, spelade bumbibjörnlåten och alla satt och sjöng med. Det är sånt man inte glömmer, inte jag iaf :) Men aja, ska inte tänka att jag kommer sakna dem nu, för har ju ett helt år med dem kvar och det hoppas jag att det kommer att minnas på ännu mer oförglömliga stunder :D


Men vad som hänt de senaste dagarna är; ¨


Onsdag: Äta och bio med fina vänner, tack för det tjejer!


Torsdag: Kubb och fika med fina klassen i borgaparken :) Jag blev nästan överkörd av en gräsklippare. Eller ja, det var en gubbe som höll på att klippa gräset i borgaparken när vi var där och jag och Sara satt på en filt på backen och så körde gubben typ en halvmeter ifrån oss så vi blev helt nersprutade med gräs. Kul! Speciellt eftersom jag är allergisk mot gräs :O Men sen på kvällen film, promenad och gungning i borgaparken med bästa vännen Sara!


Fredag: Kollade på fina studenter :D Sen följde jag, mamma, Rebecka och Eva men en gubbe ut med båt och hämtade pappa på en ö där han hade varit och jobbat, mysigt :)


Lördag (idag): Hittils bara hemma och slöat, snart blir det mat och sen och in till stan och kolla på finingar på studentbal :)


Även att det är bara 8 dagar tills underbaraste lägret börjar! :D Och 10 dagar tills jag fyller år :D


Men hej då med er nu :)

Av Ester - 12 juni 2012 19:57

Nu är det inte alls långt kvar till sommarlovet :D Bara två dagar!! Hur underbart är inte det?! Och imorrn efter skolan så blir det först att äta med några riktigt bra tjejer, sen efter det blir det bio och övernattning i Saras lägenhet. Torsdag lite kubbspel och fika i Borgaparken med finfin klass :) Sen Maln och inviga sommarlovet med årets första dopp på Maln med Sara, sen filmkväll med henne, övernattning i hennes lägenhet igen :D Och så fredag kolla på fina studenter! :) Så lördag kolla på fina studenter på bal :)


Och livet är ju bara allmänt bra :D förutom att jag har lite ont i huvet nu, men vad bryr jag mig om det nu? Nada!


Ja men vad ska jag skriva mer? Glaaaaaaaaad tjej här kan jag ju bara säga :D Och måste ju bara säga att Electric Banana band har fett skönta låtar och det är feet nostalgi att lyssna på dem, haha xD


Men näe nu har jag inge mer att skriva, lr jo skulle kunna skriva massa saker, men skulle bara bli massa skit som ingen orkar läsa ändå. Så därför säger jag istället hej då!

Av Ester - 10 juni 2012 20:13

Det är söndag och jag är glad. Känns som det var några veckor sen sist. Söndag har för mig de senaste veckorna varit när jag bara varit hemma och tänkt och samlat ihop de senaste veckorna så att humöret har gått långt nerifrån topp. Men denna söndag är det annorlunda, men kan man vara annat än glad när man har haft sina otroligt vilda men oxå otroligt söta småkusiner här ett dygn? Svar; Nej!


Även om det finns mycket tankar i mitt huvud idag oxå, men ite alls på det jobbiga sättet det brukar snurra där. Känns riktigt skönt, hoppas det kan fortsätta så även fast inte småkusninerna kommer vara här varje helg :)


Är ju gräsligt underbart att sista skolveckan innan sommmarlovet inleds imorrn! Kommer bli en soft vecka det med, för man brukar ju inte göra speciellt mycket sista veckan. Och sen minsann blir det sommarlov, ett sommarlov som ska bli så bra! Med massa fina vänner och en spanienresa på fytra veckor som förhoppningsvis blir riktigt bra trots allt strul det varit med den hitils. Men känns på nåt vis som att det kommer lösa sig ändå :D Livet känns rätt bra på alla sätt just nu faktiskt :)


Men ja, nu ska jag snart gå ner och fika och sen sova, så att jag orkar upp till min sista spanskalektion imorrn. För nästa år skiter jag i den och läser naturkunskap B istället. Känns nödvändigare eftersom det kan behövas på vissa högskolor för att utbilda sig till förskollärare som jag är säker på att jag vill :)


Heeeej dååå!!! :D

Av Ester - 7 juni 2012 19:24

Skönt att det var varmt idag igen :D Om det bara kan hålla i sig såhär fram till en sissådär september :P fast i juli gör det inget för mig om det är dåligt väder här, för då tillbringar jag ju fyra veckor i Spaninen :D


Nu sitter jag bara och är rätt glad för att:
¤ Det snaaart är sommarlov! :D

¤ Det snaart är läger :D

¤ Vi hade våran sista engelskalektion någonsin idag :D
¤ Vi hade sista mattelektioen i tisdags någonsin :D

¤ Vi hade även sista idrottslektionen någonsin i måndags :D

¤ Jag och Sara fick ääääntligen tryckt våra tröjor idag :D Så nu har jag en tröja som det står I <3 MJÖLK, fett coolt xD


Hur bra är inte allt detta va?! :D Livet är allt riktigt bra ibalnd :D


Men nu ska jag ner och baka en tårtbotten, bara för att syrran kommer hem imorrn :D Hej dååå, fölks!



Ovido - Quiz & Flashcards