retseester-det här är mitt liv och jag gillar det!

Alla inlägg under juli 2011

Av Ester - 27 juli 2011 12:50

Var hemma och segade mest hela dagen igår. Hade försökt få tag på massa kompisar, men var ingen som kunde :( Så fick bli tråkig ensamdag hemma, men bakade iaf en kladdkaka, smarresmaskens! Sen på kvällen så skjutsade pappa iväg mig till Dellenbaden, så var där ett tag och paddlade kanot/kajak, grillade och hade kul med massa trevligt folk :D Men hmm, hur kommer det sig att alltid när man paddlar kanot så ska killarna hålla på och skvätta massa på tjejerna, så man blir alldeles blöt? Fast vi tjejer skvätte ju inte aaaalls tillbaka, haha x)


Blir nog mest att bara vara hemma och sega idag oxå, mamma och Eva kommer nog hem om en timme typ. Så ska ta moppen då och hämta dem vid bussen, iaf Eva och deras packning, så får mamma kke gå :P Förhoppningsvis så har de lust att hitta på nånting då, men antagligen inte för de är säkert jätte trötta...


Nu ska jag iaf gå ner och steka mig en hamburgare till lunch, för jag är hungrig . Hej då :)

Av Ester - 23 juli 2011 19:19

Var med världens bästa Maggan igår, alltid lika kul! :D Älskar dig tjejen! <3 Synd att Cingis inte kunde vara med bara :( Blev iaf massa flum :) Vi ville åka och bada fast det inte var så bra väder så vi gjorde det, för det regnade ju inte iaf. Det regnade inte på hela tiden när vi var och badade, men sen när vi satt oss på mopparna på väg hem igen så kom det världens regnskur, så vi blev alldeles blöta.  Man tycker ju att regnet hade kunnat vänta lite till... -.- Aja, men när vi kom hem igen så visste vi inte riktigt vad vi skule göra, vi mest bara satt och gjorde ingenting. Maggan satt och sjöng typ massa påhittade ord, så började jag "beatboxa" till det så slutade det med att vi gjorde en film av det xD

Titta!



Och så idag var vi hos farmor och vävde igen, lr jag lekte mest med småkusinerna idag oxå. Fast vävde lite grann oxå, det gick bättre idag än förra gången :) Fast är ändå inte riktigt min grej, finns bättre saker att göra säger jag ju...


Typ vad som finns att skriva nu, hej då :)

Av Ester - 21 juli 2011 18:31

For in till stan en sväng idag, var bara meningen att jag skulel följa med mamma när hon skulle hämta syrrans mobil från lagning och handla mat. Men blev att vi gick på stan en sväng oxå, så jag köpte (lr mamma åt mig) ett par trekvartsjeans. Som sagt blir alltid att man köper något när man är i stan, iaf när man har mamma med sig som betalar åt en x) Just det köpte en sjuuuuuukt försenad födelsedagspresent åt världens bästa Maggan som jag ska träffa imorrn :D Längtar sjukt efter dig tjejen! Synd bara att världens bästa Cingis inte kunde följa med oxå :(


Även att jag täkte på en sak när jag loggade in nu, att det är illa vad lång tid det är mellan gångerna jag bloggar nu. För skrev in fel användarnamn, brukar nästan alltid vara så att jag skriver in bloggens anvädnarnamn på  andra ställen. Känner att det börjar bli riktigt illa nu va... Fast äh skit samma, jag har skrivit tidigare att det inte skulle bli så mkt bloggande i sommar, jag pallar typ inte som oxå sagt är....


Nu ska jag försöka komma på nåt annat att göra hej då :)


Just det, en ska till. Jag undrar bara hur brutalt mycket man kan sakna en männiksa?!

Av Ester - 20 juli 2011 20:28

Lekt med mina vilda småkusiner idag, helt slut! Men fy så söta de är! Speciellt Matilda, hon är så liten, smal, blond och söt så jag skulle kunna äta upp henne :P

Provade även att väva lite när vi var hos farmor, men kände att det inte riktigt var min grej. Så Eva vävde desto mer istället. Men kan hända att jag provar att väva lite mer på lördag när vi åker dit :)


Var även och lekte med småkusinerna i måndags, mednas Rebecka vävde.


Och igår (tisdag) var nåra av morfars kusiner här, så då fick man sitta och var "vuxentrevlig" hela dagen, men är ju inte helt fel det heller ibland :P


Sen på kvällen så for jag, Eva och Hanna iväg till Dellenbaden och träffade en massa trevligt folk :)


Det var mina senaste dagar i storadrag. Kan hända att det kommer lite bilder på fb nån dag från Dellenbaden och vävningen, får se om jag orkar lägga upp dem...

Hej då på er gott folk :3

Av Ester - 17 juli 2011 16:50

Vet att det var aslänge sen jag bloggade sist, men sitter inte så mkt vi datorn nu när det är sommar. Och när jag gör det har jag typ aldrig lust, orkar inte och sådär. Aja , men här är jag nu iaf. Ska försöka sammanfatta lite vad som hänt sen jag bloggade senast, fast kommer inte ihåg allt, men skriver de stora grejejrna som hänt. *=Bilder finns på fb.


Varit på ett berg utanför Delsbo som heter Blaxås, jättefin utsikt där :)*


Typ bara allmänt tråkigt hemmasittande....


Varit med lite trevlgia kompisar :)


Varit i stugan med familjen :) *


Varit på allsång i Söderhamn.


Varit i Sundsvall på Birsta City :)


Det var det jag kom på nu, så det för ni nöja er med att veta just nu. Kommer nog bli ganksa dåligt med bloggandet under resten av sommaren oxå, för har typ massa saker inplanerade saker som jag ska göra. Så som träffa kompisar, mamma fyller år, släktträff, eventuellt Grönan med bästa Sara, förmodligen grillkväll med underbart folk.

Nu ska jag snart gå ner och äta grillat, mums, så får vi se när nästa inlägg blir... Hej då :)





Av Ester - 8 juli 2011 20:06

Jobbade först lite imorse med att rita karta åt pappa. Sen så for jag mamma, Eva och Evas kompis in till stan en sväng. Där köpte jag (lr snarare mamma köpte åt mig) ett par jeansshorts och ett par badshorts. Sen så for vi en sväng till Maln och badade och på vägen hem beställde vi pizza :)


Det var min dag det :P Har inget mer att skriva, hej då...

Av Ester - 5 juli 2011 19:35

Jobbade en timme imorse, ritade karta med lite hjälp av pappa. Jag börjar bli ganska bra på det nu faktiskt :)


Sen vi 12.20 tot jag bussen in till stan och träffade Hannah som hade jobbat där, så gick vi runt, kikade i affärer i några timmar och fikade lite oxå. Jag köpte för ovanlighetens skull ¨något trots att mamma inte var med och betalade xD Aa, var iaf ett turkost linne, jag bara måsta köpa det, för blev tooootalt kär i färgen!!

Tack för en supertrevlig dag Hannah, det måste vi göra om nå tag :) Kraaam på dig!!


Snart ska jag kolla på allsång på skansen på Ulirk Munther och The Moniker, fet <3 på båda två! Men innan det s¨å ska jag kolla lite annat grejs, så hej då mina kära läsare :3

Av Ester - 4 juli 2011 15:55

Skriver lite här bara för jag inte har nåt annat att göra. Har egentligen inte direkt nåt att skriva om, men ska väl försöka få ihop nånting iaf. Kan ju börja med att jag saknar alla underbara människor från Acts! Speciellt alla i laget Purple Swag! Fast det vet ni redan att jag gör, för det skrev jag i går. Men finns nog risk att jag kommer säga det många gånger, eftersom jag saknar dem så sjukt mkt!

Kan oxå skriva att jag var och övningskörde på en gammal sågplan i Stocka idag, sjukt läskigt. Hatar den där himla kopplingen på bilar, är ju skitsvårt att släppa upp den samtidigt som man ska gasa lite försiktifgt... BLÄÄÄ, säger jag bara för det! Men men, ska jag lära mig att köra bil, så lär jag väl lära mig den där dumma kopplingen oxå -.-


Mkt mer har inte hänt idag, bara trökat. Om det är nån trevlig människa som vill hitta på nåt på sommarlovet, så hör av er vettja :)


Puss hej på alla :3

Ovido - Quiz & Flashcards