retseester-det här är mitt liv och jag gillar det!

Alla inlägg under januari 2012

Av Ester - 30 januari 2012 18:46

Helgen som skulle bli perfekt, men inte inte blev det, dock var den ju jättebra ändå men den slutade grymt bra iaf. För typ halv 10 igårkväll bäste jag lite spontant att jag sklle följa med på läger till Vemdalen på sportlovet med massa nicefolk!! :D Så nu tycker jag att dessa fem veckor fram till sportlovet ska gå fort!!!
Och sen så efter sportlovet så är det ju bara fem veckor till så åker jag till Tänndalen med familjen! :D Fjällen två gånger på samma år, hur awesome är inte det?! :D

Så helgen som jag var både glad, depp och ja jag vet inte vad jag var, slutade iaf bra tillslut :D


Idag var det bara vanlig måndag i skolan; spanska, engelska, foto och idrott, för en gångs skull var jag inte sjuk när vi spelade volleyboll på idrotten :D För är ju den enda sport typ som jag tycker är kul och brukar alltid lyckas vara sjuk när vi har det på idrotten, men inte idag :) Så veckan började ju bra och nu hoppas resten av veckan oxå vlir bra :) Och hoppas ni som läser oxå får en bra vecka :)


Men jag vill bara säga ett stort tack till alla er som  gjorde hlegen i Friggesund så bra :D Kraaaaam på er härliga människor! :D


Det var allt för idag hej då!

Av Ester - 28 januari 2012 20:25

Är det inte nu jag borde vara på toppenbra humör? Jo det är det! För jag har ju fått ha en hur bra fredag och lördag som helst, fått träffa massa underbara människor haft massa kul!
Men ändå är jag inte sådär glad som jag borde vara, jag på nåt sätt glad. Men på nåt sätt är jag inte glad, jag vet inte om jag är ledsen heller, jag vet inte alls vilket humör jag är på just nu. Blir ju inte bättre heller av att jag är trött som jag vet inte vad. Bara sovit några timmar.


Helgen var ju hur bra som helst, haft jättekul med massa underbara människor. Men ändå var den inte så perfekt som jag ville att den skulle vara, tänker inte gå in på detaljer varför. Men den var bara inte det. Jag vill vara jätteglad, men kan inte.


Inte kul heller när man tappar mobilen så att skärmen blir full av sprickor. Min älskade htc wildefire


Näe, nu går jag och kollar på gladiatorerna och svullar godis istället, hej då.

Av Ester - 26 januari 2012 19:08

Idag är det torsdsag om någon skulle ha missat det och i förrgår var det tisdag.

Bara vanlig dag i skolan; engelska, matte och gko. Är så mysigt att ha gko, alla har sån gemenskap när vi sitter och "pysslar" och fikar. Vi är nästan som en familj.Torsdagar vore ingenting utan gko, för engelska och matte är ju inte speciellt kul.


När jag kom hem så var det fläskpannkaka till middag, mums :) Inte hänt så mkt mer sen jag kom hem, bara sutti här typ och gett mina öron njutning av The fray. Och så kom det upp en Owl city-låt  när låten var slut som jag lyssnade på och då kunde jag ju inte annat än att lyssna på fireflies x) Den är  faktiskt mysig :)
Det blev grädde över från pannkakan, så nu sitter jag och hoppas på att man få chokladkladd till kvällsfikat. Chokladkladd=grädde blandat med oboypulver, riktigt gott! Prova om ni inte gjort, perfekt för att göra åt överbliven gärdde oxå :)


Även att jag kanske borde ha pluggat lite matte ikväll, för man kanske är en aning efter när läraren säger "Jaha, du håller på att repetera lite?" när man ber om hjälp på ett tal x) Men jag orkar inte, jag gör det imorrn, så ska man inte säga, men ska verkligen försöka göra det imorrn! Slutar ju ändå tidigt och om jag inte gör nåt så kommer jag bli rastlös för att jag kommer längta så mkt till att åka till friggesund och träffa massabra människor :D


Nu får det räcka med bloggande för idag, hej då :) Ni kan få en fin bild oxå innan jag slutar helt :)


 

Av Ester - 25 januari 2012 18:22

En onsdag som denna har väl inte hänt så mkt, vi började redigera våran film "Yrkesporträtt" vi är inte riktigt klara, men inte mkt kvar så vi blir nog klara nästa gång. Något dryg Wille och Linus var eller, speciellt Wille xD Haha!
efter filmen så var det svenska, kollade på nån fil om Shakespare. Rätt tråkigt, jag som brukar tycka att svenska är så kul, fast senaste tiden har det inte varit särskuilt kul. Vi får ju aldrig göra nåt kul, bara sitta och läsa dåliga böcker, diskutera eller skriva om konstiga saker. Jag vill ju skriva noveller, dikter eller krönikor typ, sånt som är kul ju! Jag hoppas verkligen vi får göra det den här terminen!
Sen så var det så skönt så att jag slapp spanska idag, för att alla lärare skulle på nåt möte. Detta innebar att jag fick komma hem två timmar tidigare än vanligt idag! :D Så blev det nåra timmars slappande framför tv:n, sen regnbågsfisk, pärer = potatis, ni som inte kan riktig svenska ;), sås och rucollasallad (stavning?) till middag, smarre smaskens!  Sen efter middagen har jag gjort ingenting och pluggat  lite på engelska glosorna tills imorrn, blir väl till att göra det lite mer oxå.


Och vet ni idag är det onsdag och då är det torsdag imorrn, som jag trodde det var igår och eftersom det är torsdag så är det fredag i övermorrn och då minsann bär det av till friggesund och träffa underbara människor och ha KUUUUL!!! :D


Kollade just var det är för datum idag, är ju den 25, tänk att det redan har gått 25 dagar av 2012 :O Fast är ju ett antal dagar kvar av året oxå, 340 dagar närmare bestämt. Men det ska jag se till att det blir 340 riktigt bra dagar! :D


Äh nu orkar jag inte skriva nå mer, ska plugga lite mer på engelskan hej då på er gött fölk :3

Av Ester - 24 januari 2012 18:48

Jag hann inte med något bloggande igår, för måsta sitta och plugga kulturhistoria hela kvällen. Eftersom vi hade prov idag. (Och sorry Clara Einarsson om du läser detta, för att jag sa att jag skulle behöva plugga på onsdag så att du inte kunde komma hit med Mary Kay-grejen, jag trodde att jag skulle ha prov på fredag). Men i vilket fall så tror jag nog att provet gick hyfsat, missade vissa saker, men skrev nånting på alla frågor iaf. Så blir nog åtminstone ett g, men kan nog bli vg lr mvg oxå :)

Var även rätt drygt imorse när vi skulle ha matte. Hela klassen gick in och satte sig i klassrummet för det var öppet. Våran lärare brukar alltid vara tidig och om han nån gång är sen  så är det höst några minuter. Men idag så satt vi alla och väntade, men han kom aldrig. Så efter en kvart bestämde vi oss för att dra, vi gick till receptionen, de ringde Frank (läraren) men han hade tydligen glömt att han hade lektion med oss xD Han sa att han skulle komma, men då var det ju ingen som pallade ha lektion, så han sa att de som ville fick gå på lektionen. Men ingen ville ju förståss, jag hade kunnat gjort det för att jag hade behöt det eftersom jag inte fattar nåt av den där skiten, men eftersom ingen annan gick så ville inte jag heller gå.

Så satt och pluggade på kulturhistorian, åt banan och gjorde ingenting i typ en timme tills Elin kom tillbaka från kuratorn så att vi kunde gå och äta. Men tur att jag hade bananen annars hade jag svällt ihjäl xD


Sen när jag kom hem så blev det fika; limpa med falukorv och till det riktig varm choklad på kako och socker, mums! :)

Och så kolla lite på tv, äta middag, sen plugga spanska och jag nu sitter jag här och lyssnar på mina nya, underbara spotifylisa Sköna låtar 2. Med Timbuktu, Laleh och den svenska björnstammen. Det kommer komma fler låtar på den så småningom.

Även att jag gått runt och trott hela dagen att det är torsdag, vilket innebär att det skulle vara fredag imorrn. Och fredag=helg och träffa underbaraste människorna. Men är ju bara tisdag, tre dagar kvar till fredag :(


Känner att jag bara skriver massa onödigt nu, så säger hej då och försöker hitta på nåt bättre istället!

Av Ester - 22 januari 2012 12:56

Vadå länge sen jag bloggade sist? Bara för att jag inte haft tid och lust. Men gläd dig istället av att jag är här nu istället :)


Vad som hänt de senaste dagrna är egentligen inte så mycket, bara det vanliga skolan, sen hem för att slöa och plugga lite. Men i fredags så följde underbaraste Sara med mig hem, bara för att vi kom på att hon inte varit hos mig sen den 10 december :O

Vi gick ut och fotade lite när vi kom hem, för ja vi brukar ju göra det när hon är här och vi behövde båda två nya bilder på oss. Men när vi kom in igen kom vi på att vi glömt att ta bilder på oss båda två, som vi brukar :/ Men aja sånt är livet lixom :P Kommer nåra smakprov på nåra av bilderna här, för att se fler så äre bara att kika in albumet "Ester och Sara :)" Klicka på bilderna för att se dem större.


    


Sen så låg vi mest bara på min säng och höll på med datorn, var ju meningen att vi skulle plugga. Men ni kan ju gissa hur mycket det blev av det ;) Men när vi väl tänkte försöka oss på att plugga, började vi asgarva som tokar så vi knappt kunde andas. Det är inte ofta man börjar garva av att plugga kulturhistoria xD

Så blev det sen oxå att hon sov över här, superb :D Älskar dig bästa vännen min! <3


Just nu sitter jag bara här och lyssnar på Timbuktu, riktigt sköna låtar han :) Och så har jag skrivit om svenskan oxå, som bara försvann igår när jag hade skrivit den. Jag råkade väl glömma att trycka på spara lr nåt -.- Men nu är den iaf omskriven och skickad till min lärare. Resten av dagen händer väl ingenting vad jag vet, bara härligt söndagseeeeg!


Även att jag saknar vissa människor alldes för mycket! Men egentligen är det ju ganska bra att sakan nån, för då blir det ju bara ännu roligare när man får träffa den nästa gång :) Mina söndagsfilosoferingar sådär bara :P


Det var allt för idag, eller vem vet kanske kommer någ inlägg senare idag oxå, men skulle inte tro det :P Hej då iaf!

Av Ester - 17 januari 2012 19:38

Idag har det bara varit en helt vanlig dag, först skolan, sen när jag kom hem plockade jag bort alla julsaker från mitt rum, har oxå tagit bort julen här på bloggen oxå xom ni ser. Desigenen är inte så fin nu, men då är den ju bara tillfällig oxå, vilket säkert kommer bli flera månader minst x) Men jag orkade iaf inte ha kvar juldesignen, kommer en ny och mer välgjord nåt tag, förhoppningsvis om inte allt för länge ;P

Har oxå pluggat spanska sen jag kom hem, trööök! Kan det bli sommar nån gång eller så att jag får åka till Spanien eller, så man får nåt för att ha läst spanska sen sexan!! Och så vill jag att det ska bli sommar i vilket fall, för är trött på kylan nu. Visserligen har det inte varit så väldigt kallt i år, men ändåååå!! Sommar, sol och värme är ju så mycket skönare och så vet jag massa kul grejer som jag vet kommer hända i sommar och så massa grejer som jag  hoppas ska hända. Så de fem månaderna fram till sommaren bara kunde försvinna typ!!!!!!


Bara för att det här inlägget inte blev så långt så kan jag bjuda på en snyggingbild på mig från när jag var på Butricks (stavning?) med mina kära systrar ;)


 


Det var allt för idag tjingeling!

Av Ester - 16 januari 2012 19:49

Ja, det var så halt på vägen imorse så det blev kaos med bussarna. Jag skulle åka 7-bussen, så mamma skjutsade upp mig till starx innan 7, det tog ett tag innan den kom, men jag tänkte det är väl inte så konstigt om den är sen eftersom det är halt, denbrukar ju vara sen annars oxå. Men så blev klockan typ 20 över och den hade fortfarande inte kommit, då var det en gubbe som oxå stog där och väntade som sa att han pratat med nån i Bergsjö som sa att alla bussar var inställda -.- Så då ringde jag till mamma att hon fick komma och hämta mig igen, hon gjorde det och sen så åkte jag med upp till 8 igen för att ta nästa buss ist. Den buss som gåt vid 8 brukar komma vid typ 10- kvart över 8. Men är jag satt där i bilen och väntade så kom det en buss typ prick 8, klev ur bilen och tog den. Cauffören sa att den inte skulle gå till gymnasiet, för antagleigen var det den som skull gått 7, men jag hoppade på iaf. Vickan satt på bussen, vi bestämde oss för att hoppa av i Ilsbo och ta den rätta 8-bussen istället så att vi skulle slippa gå x) Jag kom till skolan när det var typ en halvtimme kvar av min spanskalektion, så jag pallade inte gå på den, för har man missat en del kan man ju lika gärna missa hela x)


Sen i övrigt var dagen rätt bra, engelska, foto, ÄNTLIGEN fick vi börja med digatalt, grymt efterlängtat säger jag! Och så sist idrott, vi spelade fotboll, ingen höjdare precis, men var helt okej faktiskt :)


Sen äntligen hem och äta mat, blev asglad när mamma had lagat makaroner och korv, för var sjukt hungrig efter att bara ätit äckelsoppa och en macka i skolan x) Och så har det blivit lite spanskaplugg och liiiite engelskaplugg... :P


Aja, nu ska jag iaf gå ner och kolla på idrottsgalan och fika med la familia, adjos amigos :3
Btw ny design kommer snart, promise ;)

Ovido - Quiz & Flashcards