retseester-det här är mitt liv och jag gillar det!

Alla inlägg under juli 2013

Av Ester - 25 juli 2013 20:00

Haft några underbara dagar i fjällen med familjen och Jocke! :)

Vi hyrde en liten stuga uppe i Tänndalen, i samma stugby vi brukar hyra i på vintern. På vintern åker vi skidor, men det gjorde vi ju förstås inte nu, utan nu vandrade/gick vi. Otroligt vad mysigt det är att gå långt uppe på ett fjäll och se milsvida långt. Trevligt sällskap och fantatiskt väder gör det ännu bättre! Trots att jag fick ont i fötter och knän så var det i alla fall två av de härligaste dagarna i sommar!


Apropå ont i knäna, så är det ju inte bra om man börjar få det redan vid 19 års ålder, inte heller att det knakar nästan varje gång man böjer knäna. Jag är som en gammal tant ju!! Men ska försöka kolla upp det nu, för blev värre nu när vi var i fjällen.


Och tänk, om en månad bor jag i Uppsala! Hur sjukt är inte det?! :D


Hej då gott folk!

Av Ester - 12 juli 2013 15:37

Nu är det ju nästan längre än vanligt sen jag skrev sist. Men tiden har bara rusat iväg.


Men studenten och balen var riktigt roligt och det var något jag då kommer minnnas :D Orkar inte ta allt som hände under de två dagarna, men är nån mer intresserad får ni väl ta och fråga då ;)


Resten av tiden har jag i princip jobbat som personlig assistent åt min sjuåriga kusin, ganska mysigt jobb faktiskt :)

Har träffat en del kompisar då och då oxå, de få dagar jags inte jobbat, så bloggen har känts underprioriterad om man säger så. Och det mina vänner får ni nog stå ut med resten av sommaren oxå, känns som att sommaren i överlag har bättre skaer att erbjuda än att blogga ;)


Men kan nämna några av de bästa grejerna som hänt hittils under sommaren;


1. Studen och bal som sagt, var fantastiska dagar! :D

2. Midsommarafton med fina vänner, vaken till 4 och då sov i ett tält på en obekväm luftmadrass. Var trött på jobbet dagen efter, men det var det värt, på midsommar ska man vara uppe länge :)

3. Allmänt gött häng med fina vänner då och då, som sagt :)

4. Födelsedagspresent av Jocke; en picknick på ett berg långt uppe i Dellenskogen, Gulåsen, med fantastisk utsikt över Dellen :D Tack världens bästa pojkvän!  <3


Det var väl de största och bästa grejerna som hänt hittils undet sommaren och hoppas på fler roliga händelser :) 


Nu ska jag och äta mat, hej då, så får vi ses när jag skriver här nästa gång ;)

Ovido - Quiz & Flashcards