retseester-det här är mitt liv och jag gillar det!

Alla inlägg under november 2011

Av Ester - 29 november 2011 18:39

jag vet att det var nåra dagar sen jag skrev, men har inte haft nån lust att skriva och har inte direkt haft något att skriva om :P


Men nu kan jag iaf skirva om att jag tycker att resten av veckan kan bara hoppas över, så att det blir frdag! För det är ju jämn vecka nu och då så är det ju Alpha och Genesis och det innebär att träffa massa underbara människor wiiiihooo!! :D :D Läääääängtar till fredag! :D Men äh är säkert ingen som bryr sig om det, men skitsamma, jag bryr mig iaf xD


Jag fryser om händerna om nån ville veta :P Haha! Men näe nu ska jag fösöka lära mig lite spanskaglosor -.-  Just det jag fick MVG på kulturhistorian :D Trots att jag tyckte att det var så svårt att få in det i huvudet xD Men var tack vare min kära syster som jag fick in det, för hon tjatade frågorna med mig tills jag kunde det mesta (Y) Hej då!

Av Ester - 24 november 2011 18:18

Känner att jag bara måste skriva något, fast jag känner att jag inte har något vettigt alls att skirva. Men kände att måsta få skirva något. Sånna gånger brukar jag skriva dikter, men kände att det inte var en dkit jag ville skriva nu. Bara måsta skriva ändå. Jag vet inte varför bara en konstig känsla jag fick. Jag förstår om ingen orkar läsa det här, dett behöver ingen göra heller om ni inte vill. Jag bryr mig inte...


Även att jag hatar klturhistoria, är gräsligt tråkigt att plugga till det. Jag får inte den där skiten att fastna i mitt huvud. Och jag har prov imorrn. Hur ska det då gå lixom? Men läre väl göra ett seriöst att försök att plugga in skiten io mitt huvud. Jag behöver ju bara komma ihåg det tills typ 12 imorrn, sen så spelar det väl ingen roll om jag kan massa skit om medeltiden lr inte...


Hade GKO idag oxå, är ju kul det, men det bästa är väl ändå att vi fikar varje gång. Och idag fikade vi kokoskakor som jag och Sara bakade igår...


Men nä nu har behovet att skriva försvunnit. Ska göra ett försök med KH:n. Fast vill inte! Blöä! Hej då!

Av Ester - 21 november 2011 19:48

Wiihoo vad jag forfarande är glad! :D Kommer på mig själv med att jag inte akn sluta le ^^


Nej, jag tänker förtfarande inte säga här varför jag är så glad. Vill du veta så får du helt enkelt fråga mig någonstans där jag kan svara privat; tex. på msn, fb-chatten lr irl :P


Men typ ja, vad ska jag mer skriva? Bara tröskseg skoldag idag; spanska, engelska, foto (lr nja, vi gjorde ingenting som har med foto att göra, bara snacka betyg. Men jag drog ist och snacka med en annan om mkt viktigare sak) och till sist så hade vi idrott. Man blir ju seriöst rädd för Wille när det finns en boll i närheten, speciellt en basketboll x)



Men näe, nu kommer jag inte på nå mer att skriva om... Jag kan bjussa er på en bra låt,gammal men bra iaf :) Hej då fölket!



Kan bjussa på en *host* riktigt snyggbild på mig x)


 




Av Ester - 19 november 2011 15:22

Hipp hipp hurra vad livet är bra och jag är gla'! :D Om ni vill veta varför så får ni fråga mig på msn, chatten på fb lr sms, för jag tänker inte skriva här varför jag är så glad :P Men glaaaaaad är jag iaf :D


Lr jo jag kan skriva delvis varför jag är så glad :) För att det var alhpa och genesis igår, så jag fick träffa otroligt underbara männsikor :D Galet vad kul man har med de männsikorna jämt :D


Hittils idag har jag bara varit hemma och slappat, blir väl det resten av dagen oxå vad jag vet :P


Men har inge mer att skriva, skulle bara tala om att jag är såååå glaaaaad!!! :D


Hej dåååå :3

Av Ester - 16 november 2011 16:20

Men är nog ganska nära nu! Varför undrar du nu då? Jo, för att jag var hemma från skolan idag eftersom jag är förkyld. Visst var ju rätt skönt men, fruktansvärt tråkigt. Jag brukar för det mesta gå till skolan fast jag är lite förkyld. Men kände ändå att det var bäst att jag stannade hemma idag. Hosatade hur mtk som helst inatt/imorse, så var sjukt trött så jag orkade inte gå till skolan. Och är ju inte så kul att sitta och host som en tok så man stör alla andra i klassen. Men imorrn kämpar jag mig iväg iaf, för palla vara hemma mer än en dag x) Och så har vi ju bästa ämnet på hela veckan; GKO :D


Även att jag har kollat på en av de bästa filmer som gjorts idag. Nämligen "Sound of music"! Galet bra, fast jag sett den massvis av gånger älskar jag den lika mycket varje gång! <3


Jag får daaaamp på datorn, den laggar massa! Det tar 400 år, minst, för en sida att ladda, sen när den väl laddat hakar den upp sig! Gaaaahhh!!!

Men nu ska jag iaf se om youtube är så snäll att det låter mig kolla på trailern till braking dawn, lr om den tänker lagga upp sig som en fet gris!


Hej då på er gött fölk!

Av Ester - 13 november 2011 16:05

Jag vet att jag inte har skirivit på ett nåra dagar, men har inte orkat och inte funnits nåt kul att skiriva om. Bara varit en skitseg vecka i skolan, för onsdag - fredag var varken Sara lr Elin där så var tråkigt :(  Lr jo Sara var ju där en sväng på torsdag iaf :) Och även på torsdag så lyckades vi äntligen göra våran yrkesintervju på filmen. Även om vi inte hade filmlektion då. Var meningen att vi skulle gjort det på onsdag, men då skulle pappa på nån kusr, vilket han hade glömt när han lovade mig tidigare att ställa upp.  Men nu är det gjort iaf :)


Jag har blivit förkyld oxå, hostar som en tok! Inte alls kul, ligger och hostar hela nätterna så jag blir astrött och så blir man ju trött ändå av att vara förkyld -.-


Igår så var jag och massa andra treviligt folk i Hudik på högliden och övade sånger som vi sjöng idag. Nice nice, tack för en trevlig kväll igår hörni och trevligt idag oxå för den delen :)


Jag hoppas att kommande går fort, för jag vill att de ska bli fredag och alpha, lr genesis (stavning) som vi i fortsättningsgruppen heter :P Men är så härligt med dessa fredagskvällar, för vi är ju underbarate gänget, så kul att umgås med er jämt! :D


Men nu har jag inge mer att skriva, hej då :)

Av Ester - 8 november 2011 19:09

Kul att jag hade skrivit  rätt lågnt inlägg och så råkar jag trycka på logga ut, så att allt försvinner -.-

Men jag hade iaf skrivit om att jag är sjukt trött och att jag håller på att bli förkyld. Men att jag inte vill bli sjuk för det är så tråkigt att vara hemma från skolan och inge kul att vara sjuk över huvudtaget! Haha va fult nyss blev det mkt längre när jag skrev det där, skrev lite mer detaljerat då. Men iaf, var lite fult att jag fick ner exakt samma sak fast mkt kortare x)


Skrev oxå att jag har suttit och funderat hela dagen på hur mycket man kan tänka på en männsika egentligen ;O Hur mucket det kan få plats av en människa i huvudet på en annan människa?


Och skrev att jag bara varit i skolan som vanligt, haft matte och kulturhistoria. Och att jag blev sjukt irreterad på två sjukt irreterande männsikor i våran klass! Seriöst hur mycket kan man prata, prata och prata egentligen! SKiter i om nån av läser det här, då får ni ju iaf veta att ni är irriterande!


Men hej då på er nu fölket :)

Av Ester - 6 november 2011 16:05

Nu är jag hemma igen från fyra otroligt underbara dagar med otroligt underbara människor i Uppsala på youth! :D Det här höstlovet har varit det bästa i mitt liv, har känts så mkt längre än en vecka  :o Både kul och jobbigt att vara tbx i skolan igen imorrn :P Men en sak, det här höstlovetr kommer iaf vara ett minna för livet! :D


Kör lite resume av Uppsalatrippen:

Torsdag: Tåg från Hudik 8.52 Flum och skratt :D Killarna som satt i en annan vagn än vi tjer kom och frågade om någon av oss ville vara med och spela kort. Några av oss ville, så vi gick iväg för att sätta oss i Bistron där det fanns bord. Men då var det en surkärring där som sa att vi inte fick sitta där för det var för hennes matgäster. Så vi gick iväg igen för att hitta en fyrplats med bord som vi kunde sittta på istället. Vi hittade ett bord, men då var det i en tyst vagn, så kunde vi inte sitta där heller. Ytterligare än gång gick vi för att leta et bord, vi hittade ett (Y) Tredeje gången gillt heter det ju, men nej. För då stannde tåget i Gävle och det var några som skulle sitta på de platserna vi satt på, så då blev det inget kortspelande -.-

Väl framme i Uppsala så tar vi bussen ut til Livets ord, kyrkan där vi skulle vara. Där betalar vi för sovsalarna och går upp med packningen.  Sedan gick vi till donken och åt. Blä! Men aja, kycklingbörjare går ju iaf att överleva.

Sen så satt vi och vara osociala med varsin telefon och wordefued nästen över en timme x)

Så var det dasgs för lite  middag, vi köpte det där på LO (kyrkan)

Typ häng på summet om jag minns rätt. Sen kvällsmöte, ch så konsetr med Jesus culture :)

Och till sist sovdags! Men alla i vårat rum babblade så mkt, så jag somnade inte förns 4 typ -.-


Fredag: Uppstigning, ordningfixning, frukost och sen förmiddagsmöste :)

Sedan lunch på IKEA och sedan workshop. Den som jag, Maja, Ida, Kim och Eva gick på var bra medn ärtt seg. Och var inte skönt att sitta på en jättesmal träbänk, fick sjukt ont i röven x) Fast Majsen tyckte nog det var skönt för hon somnade mot min axel, gullfis :)

Sen middag på LO och efter det kvällsmöte :)
Och så lite fika och rummet för att så småningom sova. Jag somnade iaf fortare den här kvällen (Y)


Lördag: Vakna, ordningfixning, frulle och förmiddagsmöte :)
Lunch på IKEA igen. Kötbullar med mos, brunsås och lingonsylt i the shit (Y)
Efter lunchen blev det tjejworkshop för oss tjejer. Awesome var det! Synd för alla killar säger jag bara ;P

Häng och väntan på varandra för att äta middag. Till sist när vi alla lyckats träffas allihop, blev det middag på LO igen.

Sedadn ett till kvällsmöte, det absolut bästa av dem allihop! Sjukt kul! :D

Efter det allmänt flum och häng :D Och så en till konsert med "Within Me", de var bra :) Påbörjning packning och sedan sovdags igen.


Söndag: Vakning, ordningfixning och slutförnade av packning. Så lite segtid mednas vi väntade på att alla skulle bli klara. Vi orkade typ inte göra nåt eftersom vi klivit upp så tidigt för att hinna packa, för vi måsta vara ute ur rummen senast 8 -.-

När vi alla var klara med packningen gick vi ut och träffade killarna, lämnde väskorna i kyrkan och så gick vi till donken och åt frukost. Vi åt förståss inte hamburgare, utan frukostmat som finns där.

Så tillbaka till kyrkan för allmänt häng och flum för att fördriva tiden tills bussen mot tågstationen skulle gå. Så blev det dags att gå, som tur var så var det inte mycket folk på bussen. För vi var ju "bara" 12 stycken med minst en stor väska var och vissa till och med två. Så nu vart det trångt bussen iaf :P

När vi kom till stationen var det typ 70 minuter (tror jag) tills tåget skulle gå, så då var det minnsann bara till att vänta. Men gick rättfort ändå eftersom vi var några av världens bästa människor :D

Så kom tåget och vi klev på.

För att ha något att göra när vi satt på tåget så spelade jag, Hanna, Maja och Josef kort. VI spelade kung, som "Svarte Petter" fast med en kung ist. Och den som förlorar får de andra slå på handen. Antalet gånger bestäms av att man drar ett antal kort på ett visst sätt. Och självklart så förlorade jag nästan hela tiden x( Så har rätt ont i händerna nu x( Bara för Josef skulle slå så hårt Dx

Så när vi kom fram till Hudik igen blev jag, Eva och Kim hämtade av mamma och pappa och åkte hem och fick dricka mjölk! Riktigt mjölk till och med (sådan som inte varit på fabrik)!!!! ÄLSKAR DET!!! MJÖÖÖÖÖLK!!!


Hipp hipp hurra och fetgrattis till den som orkade läsa allt detta! ;D Hade tänkt lägga in några bilder oxå, men blev så lågnt ändå. Kolla albumet "Youth 2011! :D"  på fb om ni vill se bilder. Kommer KANSKE nån annan gång här om jag vill, orkar och har lust :P


Men nu ska jag äta äppelpaj, mums :D Och mjölk

Ovido - Quiz & Flashcards