retseester-det här är mitt liv och jag gillar det!

Alla inlägg under maj 2011

Av Ester - 31 maj 2011 17:26

Wiihoo, inte alls länge kvar till sommarlovet nu! :D 4 skoldagar och 9 dagar totalt till sommarlovet! Allt plugg (iaf det hemma) är klart! Har svenskaredovisning nästa vecka, som inte blev av idag! Men inte alls svårt! Det är ju underbart!! :D

Ska bli så fruktansvärt skönt med sommarlov, är otroligt välbehövligt nu känner jag! Men kan inte fatta att jag har gått ett helt år i gymnasiet, tycker nyss vi började ju :O Aja, är sjukt underbart iaf! :D

Även att det är 26 dagar tills jag fyller år och Acts 2011 börjar! Oxå totalt underbart! :D


Dagen idag var det först svenska, meningen att vi skulle göra redovisning, men vi kunde inte eftersom Katja inte var där :( Så då får vi som sagt göra den nästa vecka istället. Sen historiaprov, var muntligt så man måste inte kunna så mkt, så gick ju rätt okej :) Sen hade vi ingen matte, eftersom vi är klar med kursen. Sist var det idrott och vi körde lite orientering, inte så jättekul, men fick ju var med Sara och det är alltid nice :D


Sen måsta vi skynda oss ner till busstationen, för Sara måsta hämta en sak där från en annan person. Så gick vi och köpte mjukglass, MUMS! Fast egentligen hade vi inte tillräckligt mkt pengar, men som tur var så kunde Evelina Funge hjälpa oss att pruta (Y)


Det var väl vad som hänt i mitt liv idag, ska även åka och titta på fiolkonsert med lillasyster snart :)


Hej svejs :) Kom ihåg att kolla in: Diktbloggen oxå :) KOMENTERA vad ni tycker om dikterna! :)

Av Ester - 30 maj 2011 16:10

Vet att jag är urusel på att blogga och att det var mer än en vecka sen sist. Men har inte haft nån lust att blogga. Brukar fördriva tiden med det när bara  jag inte har nåt att göra, har varit massa stunder som jag inte har haft något att göra, men har helt enkelt bara inte haft nån lust och ork. Ska i allfall försöka få ihop nåt vettigt nu.


Har inte hänt så mkt mer än vanligt under den här veckan som jag inte bloggat. Lr i helgen (fredag- söndag) var det ungdomshelg på bap i hudik. Med massa trevligt folk, bra föredrag (lr vad man ska säga), skratt, brännboll, kubb, konsert med Julia Alvgard :) Det var iaf helgen i stora drag, pallar inte gå in på mer detaljer, ni får fråga om ni vill veta nåt :)


Idag bara skolan som vanigt, vi hade våran sista filmlektion för ettan :) Awsome att det bara är 5 skoldagar kvar :D ÄDet vi har kvar i skolan är; historiaprov imorrn är muntligt så blir inte så svårt,svenska redovisning imorrn är inte heller särskilt svårt och sist engelska redovisning imorrn lr onsdag är inte så svårt det heller faktiskt :P  Sen är det superduper efterlängtat sommarlooov! WIIHOO!! :D :D


Nu kommer jag inte på nåt mer att skirva, men var iaf en liten uppdate efter ett tags bloggpaus. Men jag kan ju rekomendera alla som har tråkigt att kika på min och effis diktblogg :D Det är en blogg som vi skriver dikter på, som ni kke förstår :P Det är mest jag som skriver, men nåra har Effiskrivit oxå :) KOMENTRA MKT vad ni tycker om våra dikter, då blir vi glada :D


Puss hej på er gott folk :3

Av Ester - 22 maj 2011 15:56

Ja jorden gick ju inte under igår. Inte för att jag trodde det heller. Så är ju nice att man får fortsätta leva, hade inte haft nån lust att dö igår :P


Men vad irriterande jag tänkte nyss på nåt jättebra som jag skulle skriva, men glömde bort det :( Så nu har jag ingen aning om vad jag ska skriva om.


Kan ju bara säga att Ester Pester Pyttipanna och Muang Puang Pannkaka är bäst! x)


Men ååååh vad var det jag skulle skriva, har för mig att det var något jätte bra, vad irriterad jag blir.


Men om någon vill veta så är det 1 månad och 5 dagar tils jag fyler år och tills Acts 2011 börjar, wiihoo! :D


Även att jag tycker att idol ska börja snart :)


Nu har jag skrivit tillräckligt mkt även fast jag inte kom på de där bra som jag hade tänkt, hej då :)


Av Ester - 20 maj 2011 20:18

Vet att jag har vart dålig på att blogga, men har vart mkt plugg och så, har helt enkelt inte haft ork och lust till bloggnig. Ni får stå ut, kan hända att det blir ännu mindre nu när sommaren närmar sig och kvällarna är fina...


Aja, men nu ska jag skriva iaf :D Jag är glad! För min underbara Sara följde med mig hem efter skolan, så har flumat och skrattat med henne hela eftermiddagn/kvällen. Knäppte lite kort i det fina vädret oxå :) Kolla på fb om ni vill se, kan ju hända att det kommer nåra bilder här oxå imorrn lr nån anna dag. Men bara kanske. Fast nu har hon precis åkt hem, saknar henne redan. Man har altid lika kul med henne, den fruktansvärt underbara människan! Massa pussar och kramar till dig! Älskar dig! <33 Vi är helt enkelt beeeeest!! :D

Haha även att mamma typ alltid lagar makaroner till middag när Sara är här, inte med mening, det bara blir så x) Fast en gång fick hon faktiskt fisk oxå :P


Träffar även kanske den underbaringen imorrn oxå om hon får följa  med in till Hudik och kolla på treornar karneval :) I hooope! Annars så åker jag med lillasyster och hennes kompis...


Nu har jag skrivit tillräckligr mkt tkr jag, så ska gå ner och fika lite med mamma och pappa och kolla på så ska det låta :) Fast bjussar på en av bilderna som ajg och Sara knäppte först :) Hej då!


 

Av Ester - 16 maj 2011 16:24

Skolan som vanligt; spanska, engelska och film.


Pluggat lite sedan jag kom hem och nöööörd lyssnat på Da da da-Paradise Oskar! Grymt vad jag älskar den! :D <3


Ska klaga lite nu oxå, jag har fått hosta inge kul :( Får hoppas den går över snart iaf...


Ikväll så åker vi och grattar Evelina Gallon som fyller 19 år idag :) Grattis till henne! :D


Matte är svårt och tråkigt! Jag vill inte ha nationellt prov i det på onsdag. Försöker plugga till det nu, men går inge bra :( Även att vi har nationellt prov i spanska på onsdag oxå, blääää!


Äh pallar inte skriva nå mer nu, hej då :)

Av Ester - 16 maj 2011 16:09

Är typ överdrivet kär i denna låt!! Så sjuuuukt fiin! Får inte nog av att lyssna på den, har suttit och spelat den om och om igen i nästan en timme nu. Paradise Oskar, lr Axel som han heter egentligen ser ju inte helt fel ut han heller ^^




       


Av Ester - 15 maj 2011 14:39

Inte blivit något bloggade på nåra dagar nu, har inte haft tid och lust. Har iaf tittat på när Eva (lillasyster) var med och spelade, lr ja dansade i Mamma Mia teater som de gjorde på skolan. De var duktiga allihop :) Jag blir aldrig trött på Mamma Mia.


Typ massa mer saker som hänt, men orkar inte skirvs nu...


Kollade iaf på Eurovison igår, sjukt vad jag älskar Paradise Oskar – Da Da Dam 

Så otroligt fin låt! (Länken är till spotify)


Var väl typ det, som fanns att blogga om nu...


Hej då :3


Ursäktar om bloggen ser konstig ut, försökte fixa lite med designen men allt blev bara konstigt...

Av Ester - 11 maj 2011 19:30

Hela den här dagen har varit totalt skit! Började med att jag vaknade på fel sida imorse och så blev allt skit sen! Bl.a att vi inte fick gå och kolla på en konsert aom vi ville för våran lärare. När det för en gångs skull var en konsert som man vill se, näe då får man inte! Istället ska man behöva sitta och behöva försöka lyssna på babbelgubben Ingvars jobbiga genomgång -.- Sen så vart resten av dagen oxå bara skit, vidrig mat på skolan och orkar inte rabbla upp nå mer. Men kan ju säga ALLT var skit idag.


Men nu är det iaf bättre, jag är inte lika sur och arg längre :) Är nog för att jag åkte buss hem med Sara och Maria Carlzén, de får en alltid att bli på så bra humör hur skit man än mår :D Hjälpte nog mkt att jag somnade i soffan framför TV:n oxå :P


Ursäktar att presentationsdelen är rätt död nu, men orkar inte med det, är bara drygt. Och så har jag ju annat att skriva nu oxå så.


Nu ska jag försöka få kvällen att gå genom att sitta här vid datorn och inte göra nånting. Hej då :)

Ovido - Quiz & Flashcards