retseester-det här är mitt liv och jag gillar det!

Alla inlägg under april 2013

Av Ester - 28 april 2013 17:54

Börjat skriva på min projektrapport, var inte så jobbigt som jag trodde när jag väl började. Och detta gör att slutet känns ännu närmare, asså slutet på gymnasiet, studenten och så blir det början på livet, jag håller på att bli stor! xO


Skrev ju förut om att jag hade beställt två studentklänningar och att jag inte visste vilken jag skulle välja, men nu har jag valt och jag är nöjd med mitt val, det blev en med lite spets och sådär, det var mycket meer jag, så det fick bli den :) Woohoo längtar!!! :D


Idag har min syster fyllt år, så då har vi firat henne. Först åkte vi till Sindra, som är ett ställe med massa stora dammluckor och det forsar massa(!) vatten (kommer bild), där fikade vi och hade det trevligt med farmor och farfar, sen hem och äta regnbågslax, pärer, sås och grönsaker till middag och chokladpudding med grädde och ananas till efterrätt, mums!


Nu sitter jag bara här och väntar på att min Joxi förhoppningsvis ska komma så jag får mysa lite med honom och så ska han få hjälpa mig med en liten grej, men vad säger jag inte, det får ni veta så smorningom ;)


Sindra!

 


Grattis syster yster Beckenpecks! :D

 

Av Ester - 16 april 2013 20:15

Idag har det varit en bra dag :) Jag har bliviit klar med mit projektarbete, bara att förbereda redovisningen imorrn och sen redovisa på fredag. Men åh vad störande, var nåt med jag tänkte på alldels nyss, men det har jag glömt nu, bara för jag höll på med annat medans jag bloggade. Varför blir det alltid såhär när jag bloggar? Haha, the smart Ester here ;)


Aja, thats life, är man glömsk så är man. Men kom på en  sak nu som jag kunde skriva som varit bra idag, vet inte om det var det jag tänkte på nyss, men det vari af bra. Jag har varit och hämtat ut två klänningar som jag beställt till studenten, då är problemet bara vilken jag ska välja att ha, båda var jättefina ju :O Ilandsproblem på hög nivå känner jag!


Och en grej som jag har disskussion om med några på facebook; Ska kaviarn vara på eller under äggen på mackan? Komentera gärna hur ni brukar göra, kul att veta hur folk gör ;) Under är det enda rätta enligt mig ;)


Även fast jag inte kom ihåg de saker jag tänkte skriva om som varit bra med dagen, så kan jag bara säga att det varit en allmänt bra dag. Men just det, kom på nu vad mer jag tänkte skriva tror jag! Att det var jättevarmt och soligt ute idag, till och med jag gick utan mössa utan att frysa, då måste det väl ändå vara vår! :D


Men nu får det räcka med bloggande för idag, har ju skrivit massa nu, hej då!

Av Ester - 13 april 2013 15:12

Studenten närmar sig med stormsteg nu!! Bara 9 veckor kvar, är ju lite smått galet tycker jag! :D Men jag har otroligt nog insett att det snart är dags. Men är nog bara för att det är så mkt grejer som man ska fixa som jag fixat. För nån vecka sen köpte jag studentskor, idag köpte jag balskor och bh till balen, beställde även nyss studentklänning. Just det och balklänning köpte jag ju för länge sen, men den hänger kvar i Sundsvall på affären och ska fållas upp, men det kan ju fixa nu när jag har skor och bh! This feel so crazy! Men kul äre ju förståss! :D


För övrigt har livet rullat på som vanligt sen sist. Skolan, plugga, Jocke, va trött, ont i huvet. Finns väl inte så mkt mer att säga om det.

Men förhoppningsvis så ska jag slippa huvudvärken nu, för var till optikern idag och har fått ett par provglasögon för att se om det hjälper, hoppas! Är så leds på huvudvärk.


Det får vara allt för idag tror jag , hej då.

Av Ester - 8 april 2013 19:04

Jag har lust att skriva nåt vackert nu, men vet inte vad det skulle vara så det får jag skippa. Och vad jag menar med vackert vet  jag inte heller, bara fick en känsla av att jag ville skriva nåt vackert, haha. Ja, jag är knäpp jag vet.


Kom på att det är ganska viktiga saker som hänt som jag inte skrivit på bloggen och som faktiskt kanske kan vara intressant att läsa. Men ja ni vet vid det här laget varför jag inte bloggar ;)


Jag har iaf hunnit med att fira ett halvår med min älskade pojkvän Joakim, det hände den 16 mars. Vi gick på 49:an och åt finmiddag; Plankstek (oxfilé) och sen Bergsjöglass med chokladsås och björnbär (tror jag det var) till efterrätt, smarre smaskens var det alltihop! :)

Sen när vi kom hem till Jocke fick jag stanna vid dörren och inte titta in i lägenheten, jag stog där och väntade och hörde att Jocke höll på med nåt. Sen efter en stund fick jag blunda och han ledde in mig i vardagsrummet och där hade han gjort ordning värsta fint. Tänt ljus, gjort ordning jättefint med kiwi och anans, som är mina favorit frukter och så hade en skål med allt mitt favorit godis och en skål med mina favorit chips. Så gulligt tycker jag! :)

Sen så spenderade jag hela helgen hos honom, men han var förkyld så jag fick ta hand lite om honom, men var mysigt

det oxå :)


Tror jag tänkte på nåt mer viktigt som hänt oxå, kanske var att jag tagit körkort, men det har jag ju skrivit redan. Men kan ju säga att jag är snart klar med mitt projektarbete iaf :)


Nu ska jag ta oc göra nåt annat istället för att ta upp mer av eran tid genom att skriva här. Hej då!


Men eftersom jag inte kom på nåt vackert att skriva så kan ni får en bild istället som jag på nåt sätt tycker blev ganska vacker, det är en bild som jag knäoote till en uppgift vi har i skolan.


 

Av Ester - 2 april 2013 19:58

Nu tycker jag minsann att man kan säga att det är vår, nästan åtminstone, men jo det kan man, det bestämmer jag nu. Det är ju april, vägarna är bara och det har varit sol massa dagar i rad, då är det vår. I helgen nrä jag var hos Jocke så var vi och åt hos hans mamma och pappa med hans syrra och hennes man oxå, då åt vi grillat, satt ute på balkongen i solen och hörde fåglar kvittra, det måste ju betyda ännu mer att det är vår!

Så underbart att det är vår, det gör mig lycklig, för våren är så härlig, alldeles lagom temperatur och ja jag vet inte jag bara älskar våren! Min favoritårstid om jag ska välja en.


Oj då, nu är visst klockan 20.08, då ska jag gå ner och titta på mot alla odds, hej då.

Ovido - Quiz & Flashcards