retseester-det här är mitt liv och jag gillar det!

Alla inlägg under oktober 2010

Av Ester - 31 oktober 2010 20:42

Nu är jag sådär glad igen! Jag är jätteofta glad nu förtiden, det är grymt bra tycker jag! :D Det finns faktiskt en anledning till det, men den vill inte jag skriva här. Det får ni fråga mig om på FB lr msn om ni vill veta ;P


Idag så har jag haft en jättetrevlig dag med familjen. Först åkte vi till stugan, för vi skulle hämta hem våran gummibåt som vi har där på somrarna. Sedan så åkte vi till farmor för vi skulle hämta pärer = potatis för er som inte förstår x) Där träffade jag även nåra söta småkusiner en stund :)

Sedan vi fem så åkte vi hela familjen in till hudik till högliden :)


Jag älskar min familj och kommer alltid att göra <3


Det var allt från mig på bloggen idag God natt på er :) (ska inte sova än men...)


Av Ester - 30 oktober 2010 11:28

Det är så grymt skönt att det är lov, det behövs verkliligen för min del. Var så sjukt trött på massa plugg. Det som händer på mitt lov är: Idag så åker kke jag in till stan en sväng med mamma och Rebecka (storasyster), söndag, måndag och onsdag vet jag inte vad som händer, på tisdag så ska jag troligtvis träffa Maggan och Cing Cing och sen på torsdag så åker jag och systrarna ner till Uppsala på Youth och där blir vi till på söndag :D


Ja nu vet ni vad som händer på mitt lov. Om det är någon som vill hitta på nåt imorrn, måndag la onsdag så får ni höra av er :D


Det var vad jag tänker skirva på min blogg i dag puss hej :)


Bara för att jag tycke den låten är söt. Det är faktiskt rätt bra text på den :P

Av Ester - 29 oktober 2010 18:14

Är så extermt glaaaad idag!! :D:D Har hänt massa kul i skolan, så därför jag är så glad :D


Fast en grej i skolan, var ju inte så kul. Det var matteprovet. Jag tror det gick bra, iaf G frågorna. Men man kan ju alltid hoppas på VG frågorna oxå :D

Och bortser man från matteprovet så har allt varit toppen idag! :D:D


Har inte så mkt mer att skriva nu, så det får helt enkelt räcka så här :D Pussilus på er :)

Av Ester - 28 oktober 2010 20:06

Imorrn har vi matteprov och jag är verkligen inte sugen på det! Det känns typ som att jag inte fattar nånting av matten, lr jo lite fattar jag väl, emn inte så mkt. Jag saknar Sara, som vi hade som mattelärare i Bergsjö. Hon förklarade alltid så man förstod.

Har pluggat lite nu ikväll, men orkade inte fatta så mkt för jag är trööött och har ont i huvet -.- Men jag får väl hoppas att jag får G iaf och så får ni hålla tummarna för mig (a)


Idag i skolan så hade jag först film, vi började på att filma på våran film som heter "Vägen till Ica Maxi". Haha, vet att det låter lite skumt, men det kommer bli grym kan jag kova ;D

Sedan efter filmen hade jag matte, pluggade lite till provet då oxå. Vi satt ute i korridoren för vi orkade inte lyssan på genomgången. Vi pluggade bara ett tag, sedan kom Micke och då satt vi mest och prata med hen istället. Det var ju mkt roligare :P

Efter matten så vare foto. Då skulle vi gå ut och fota och fixa skärpedjup. Det var väl rätt nice. Men jag hoppas att vi får vara i mörkerrummet nästa fotolektion, för nu har vi varit ute och fotat 3 gånger i rad. Börjar bli lite dmått drygt nu då.


Annars så har det inte hänt så mkt mer idag, pluggat matte då, men det vet ni redan. Puss och hej på er :)


Just det, ikväll kommer syster hem oxå :D Det blir nice. Även fast jag tror att jag har lag mig när hon kommer, för hon komme så sent. Men hon blir hemma hela lovet, så jag hinner nog träffa henne ändå :D

Av Ester - 26 oktober 2010 20:01

Skrev nyss ett ganska lång inlägg, men så försvan allt. Jag sak iaf försöka att skriva om de mesta igen =)


Nu är jag klar med allt plugg för den här veckan. Hoppas bara att vi inte får nå mer, men det borde vi ju inte få eftersom det snart är lov. Juste borde plugga lite mer på spanskan oxå, ska nog göra det så jag klarar läxförhöret imorrn -.-


Insändaren blev förhoppningsvis bra. Så att den är värd åtminstode ett VG eftersom det var en VG/MVG uppgift. Så nu får ni hålla tummarna för mig (a)


Jag hade skrivit nåt mer i dt förra inlägget som försvann, man jag kommer inte ihåg vad det var.


Jag hade iaf skrivit att jag är duktig som lyckades få ihop ett hyfsat lång inlägg utan att ha skrivit om att dagen var tråkig och det inte häden nånting.

Även om det här inte blev lika lång som det andra så tycker jag att jag var duktig i alla fall :D


Puss o kram på er kära läsare :3

Av Ester - 25 oktober 2010 19:57

Jag är trött på att det inte händer särskilt i mitt liv. Det blir så tråkigt då och så blir det ju tråkiga inlägg här. Inte kul för er att läsa: "idag har jag inte gjort nånting". Ska försöka på att bli bättre att skriva roligare saker.


Blir tråkigt idag oxå om att jag inte har gjort speciellt mkt, men sen hoppas vi på bättring. Men nu är iaf min novell helt klar, med småfixningar och allt. Så den ska jag lämna in till Eva (svenskaläraren) imorrn.


Fortfarande bara att säga till om man vill läsa den så skickar jag den :D


Nu ska jag gå ner, kolla på "biggest loser sverige" och fika, hare bra puss hej ;)

Av Ester - 24 oktober 2010 16:10

Sitter här och försöker komma på en insändare (tror jag det var) som jag ska skriva till svenskan. Det var en VG/MVG uppgift, jag tycker amn borde kunna få det på novellen oxå. Men tydligen inte! Min svenskalärare tyckte att jag skulle göra VG/MVG uppgiften oxå för hon tycker att jag är duktig. Det är ju bra,men den uppgiften är så dryg. Jag försöker i alla fall ihop något. Det känns mer som en krönika än en insändare tycker jag, men då får det vara så då. Kan ju alltid hoppas på att den är bra. Jag hoppas oxå på att hon tycker att min novell är så bra att jag få mer än G på den.

Även att vi måste läsa en bok oxå, som vi sedan ska skriva en ny "baksida" till. Jag har bara läst halva boekn kke, men ska läsa lite till senare och så skriver jag väl om det jag har läst.


Novellen heter "Inte som alla tror" om det är någon som vill läsa, så är det bara att lägga en komentar så skickar jag den till er på mail :D


Det var vad jag hade att dela med mig av på blogen i dag, ha det så bra gött fölk, pöss :3

Av Ester - 20 oktober 2010 19:03

Rubriken säger väl egentligen allt men... VI hade iaf brandövning idag som ni kanske förstod. Typ kvart i nio i morse, våra lektioner hade inte ens börjat. Så fick man gå ut och frysa ihjäl! Jag gick förbi mitt skåp så jag hade ju kunnat tagit jackan, men man visste ju inte om det var på riktigt lr bara övning.  Till slut fick vi i alla fall gå i byggslokaler och värma oss. Men typ efter 10 minuter så kunde vi gå in i ksolan igen och då måsta man ju gå ut i kylan igen, usch! Sedan när vi kom in igen så sattt jag med jacka på mig istället för jag frös så mkt :P


Mkt annat har det inte hänt idag, mest bara vanliga tråkiga saker. Just det jag hade spanskaprov, men det gick nog bra tror jag :D


Har inget mer att skriva nu Pöss hej ;3

Ovido - Quiz & Flashcards