retseester-det här är mitt liv och jag gillar det!

Alla inlägg under juli 2012

Av Ester - 29 juli 2012 16:52

Blev inge bloggning igår för hade ingen lust på dagen och på kvällen hann/orkade jag inte för vi jobbade, sen åt och sen gick vi ut på stan/byn och hittade nån fest, fast nykterist som jag är så drack jag bara cola, men kom inte hem förns halv 3 typ och då var jag jättetrött så... var inte så kul med fest tycker jag, inte spansk iaf... men tror inte fest är min grej över huvet taget...

Masade mig upp vid 9 typ för att äta frukost och jobba, besticktorkning dom vanligt. Sen sovit en stund till och blir väl inte att göra så mkt mer idag, jobba ikväll kanske.

Orkar inte skriva mer nu, hej då fölks!

Av Ester - 27 juli 2012 12:00

Är trött på det här nu! Idag har vi vikt in bestick i servetter och sen sopat, först terassen sen på översta våningen, vilket kändes sjukt onödigt eftersom det aldrig är nån son är där, det var typ bara som ett förråd.

Igår kväll skötte vi diskmaskinen, tråkigt! Men tur iaf att vi inte behöver diska för hand! Efter lunchen idag så ska vi diska igen... Så hoppas iaf att vi slipper jobba ikväll!

Blä att det nästan inte är nån sol ute, så vi kan sola, så vi ligger bara på rummet, spelar wordfeud och har tråkigt nu -.-

Vill bara hem till Sverige, äta svensk mat, sova i min säng och träffa alla er saknade människor! Borta bra, men hemma definitivt bäst!!!

Hej då!

Av Ester - 26 juli 2012 12:03

Orkade inte blogga igår kväll för var så trött, men eftersom vi var lediga så åkte vi till en stad några mil bort som heter Cadiz. Där gick vi runt och kika lite, åt pizza och så fanns det en havsstrand oxå så där badade och solade vi ett tag och sjukt vilken mysig sand det var! :) Sen tog vi bussen tillbaka till staden Arcos, där vi oxå kika lite, åt glass och jag köpte ett badlakan, eftersom jag varit så dum att jag inte tog med nån hit, så nu slipper jag den lilla hotellhanduken x)

Idag på morgonen har vi som vanligt torkat bestick och även sopat trappor -.-

Nu ligger vi vid poolen, men är värsta feta molnet framför solen :/

Och jag börjar längta hem, saknar sängen och alla människor :( <3
Tre veckor exakt idag kvar tills jag kommer hem! :)

Hej dåå!

Av Ester - 25 juli 2012 00:22

Skrev ju igår att vi eventuellt skulle åka till ett vattenland idag, men det blev inte så, för vi visste inte vårt bussen gick :/ så vi har mest legat på hotellrummet och gjort ingenting idag, även en stund vid poolen och en liten sväng i byn, men det här är tråkigaste byn i hela Spanien tror jag...

Nu ligger vi och tittar på spanskdubbat "Morden family", man fattar inte så mkt men som tur hittade vi text så vi fattar lite iaf :)

Vi är lediga imorrn oxå, så då ska vi försöka ta oss till Cadiz, en stad här i närheten :)

Och snart ska vi väl ta och sova, go natt :)

Av Ester - 24 juli 2012 00:36

Som vanligt så började vi dagen med att torka bestick, börjar ju kunna det nu känner jag. Vi behövde inte vika in bestick i servetter idag, vi fick stryka dukar istället, tråkigt och varmt var det... och så skötte vi diskmaskinen på lunchen igen.
Imorrn (lr ja idag) är vi lediga och då blir det förhoppningsvis så att vi åker till ett vattenland :)

Nu ska jag strax borsta tänderna och sen sova, go natt :)

Av Ester - 23 juli 2012 00:25

Hola! (hej, på spanska)
Idag, lr igår blir det ju för klockan är över tolv nu, har vi torkat och vikt in bestick i servetter igen. Vi har även skött disken efter lunchen, vilket innebar att plocka disk i/ur en sån där stor fyrkantig diskmaskin och jag kan ju tala om att det inte var trevligt att sätta fingrarna i rester av nån slemmig, grå, grötliknande sak. Men annars så har det väl bara gått bra :)
Blivit stek vid poolen oxå så klart, brännan börjar redan synas efter bara två dagar, så hur kommer det då vara efter fyra veckor?! :D

Vi var ute pa en liten kvällspromenad hsr i byn, mysigt den var i mörker :) Även att man känner sig ganska uttitad när man går som svensk här xD Just det, vi blev skrämda av monsterhundar oxå D:

Näe nu ska vi snart sova, go natt gött fölk :D

Av Ester - 21 juli 2012 16:45

Slöar på sängen för blev för varmt ute vid poolen, skönt att vara inne en stund, fast synd är så bättras ju inte brännan av det x(

Vi har jobbat lite idag på morgonen, först torkat bestick, sen vikt in bestick i servetter och sen sopat trappor, inte särskilt ansträngande. Men tror de ordinarie städtanterna blev lite less på oss för att vi inte fatta vad de sa xD
Ikväll blir det mer jobb, duka bord igen tror jag vi ska göra, då förmodligen vika servetter på värsta krångliga sätt vi gjorde igår.

Nu ska jag ta mig en dusch, hej då, hoppas ni har det bra hemma i Sverige, lr vart ni nu befinner er :P

Av Ester - 21 juli 2012 00:12

Intagit sängen efter den första hela dagen i Spanien. Som jag skrev förut idag så har det blivit massa stek vid poolen, ser redan resultat och mer lär det väl bli :D

Vi har jobbat lite oxå, som vi ju faktiskt är här för att göra, dukat bord så ansträngande x)
Men imorrn blir det mer jobb, så nu ska vi strax sova, om spanjorerna därute bara kunde vara lite tystare -.-
Aja go natt!

Ovido - Quiz & Flashcards